25 Temmuz 2017 Salı

Kütüphane Güncesi #2


Herkese merhaba :) Aslında bu sıcaklarda bırakın dışarı çıkmayı, normalde odandan odaya bile gitmeye üşeniyorum. Ama bugün biraz kendimi iyi hissedip kafa dağıtmak adına (bir de kitapların iade süresi geldiğinden) sıcak mıcak dinlemeyip kütüphaneye gittim.



İlk önce aradan çıksın diye kardeşimin aldığı kitapları iade etmek üzere çocuk bölümüne gittim. Gitmez olsaydım. Zaten keyfim yerinde değil, çatacak yer arıyorum, (ama kimseye çıkışmadım sakindim yani ^^) bir de üstüne saçma sapan insanlarla karşılaştım. Aslında birkaç çocuk ve annesi dışında kütüphane boştu. Sanırım diğer bölümle ortak çalışan kütüphane görevlisi 4 kişi oturup bağıra çağıra konuşuyordu.Konuştukları konu da o kadar saçmaydı ki. Tamam konuşun. Tamam eften püften şeyleri yüksek sesle konuşun. Bir şey demiyorum. Neyse, ben sipariş üzerine yukarıdaki kitapları kardeşime arayıp bulduktan sonra ödünç almak üzere bizim sesli grubun yanına geldim. Ama bir ilgisizler, bir ilgisizler ki. Kitapları uzattım kadın hala konuşuyor. Sonra 'ben seni unutmuşum kusura bakma' demez mi? Neyse ben de önemli değil dedim. İstediğim şey sadece üst kata çıkmaktı. Kitapları sağ salim aldıktan sonra çantama sığmayacağından bir poşete koyuyordum ama kapının yanındayım. Bağırarak konuşan adam 'hışır hışır ses yapmaz mısın' demez mi? Sanki iki sattir bağıra bağıra konuşan o değil. Sanki kütüphane çok sessiz, bir ben gürültü yapıyorum. Benim asfalyalar tümden attı. Ya sabır, ya sabır moduna giriş yapsam da galiba biraz tavırlı bir şekilde o bölümden çıkış yaptım. Yazarken bile daraldım valla. Ama şimdi yazınca ne yalan söyleyeyim komik bile geldi bu durum.



Aradığım huzuru üst katta buldum. Ama aradığım kitapları bulamadım. Olsun, bu da bir şeydir. Ama koskoca kütüphanede Rus Edebiyatı'na dair doğru düzgün bir kitap olmaz mı ya? Neyse, yine de baya çeşitli kitaplar vardı. Sanırım geçen yazımda (TIK TIK) kütüphaneyi fazla övdüğümden başıma bunlar geldi. Artık hiçbir şeyi gerektiğinden fazla övmeyeceğim hıh -,-

İçlerinde okuduklarınız veya okumak istedikleriniz varsa buyurun yorumlara efendim :)
Bu arada İpek Ongun'un Bir Genç Kızın Gizli Defteri serisini ben de okuyorum. Biraz da kendime aldım desem yeridir. Ama yine de çaktırmayalım :)

Şimdilik hoşçakalın. Bol kitaplı, güzel günler :)




24 yorum:

  1. Yazını görünce benim de kütüphane günlüklerinin ikincisini yazmam gerektiğini fark ettim :D
    Kütüphanenin kardeşinin yerine de kitap almana izin vermesi bayağı güzel. Gerçi bilmiyorum belki bizim kütüphane de izin veriyordur ama sormadım hiç.
    Milan Kunderanın Yavaşlık kitabını merak ediyorum ben de. E-book olarak indirmiştim ama e-book hali çok kötü tarandığından okuyamamıştım. Kütüphanede denk gelirsem alayım ben de :))
    Wulf Dorn çok övülüyor. Bakalım sen de sevecek misin? :)) Keyifli okumalar ^____^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında modlarına göre izin verip vermemeleri değişiyor. Bugün bu konuda şanslıydım sanırım :) Milan Kundera'nın Varolmanın Dayanılmaz Hafifliği kitabını merak ediyorum ben de. Aslında geçen gittiğimde kitabı bulmuştum ama sanırım çok çeşit görünce nevrim döndüğünden almamışım. Bu sefer gittiğimde de yoktu. Başka sefere artık. Wulf Dorn'u ben de çok merak ediyorum. Umarım söylendiği kadar vardır. Beklentiye girmeye de korkuyorum açıkçası, bakalım :) Senin yazını da bekliyorum :)

      Sil
  2. Bende kitaplarımı kütüphaneden alıyordum. Tabi önceden şu sıralar uzun bir süredir tadilatta. Kütüphanenin havası bambaşka oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de uzun süredir kütüphaneye uğramıyordum. İki hafta önce falan yeniden gitmeye başladım. Neden ara verdiğimiyse hiç bilmiyorum :)

      Sil
  3. Bugün ben de ilk kez gittim, çok mutluyum :). Aradığım kitabı buldum onun için ayrı mutluyum. Bir de güzel kitaplar buldum :). Normalde hiç bu kadar şanslı değilimdir ama baya mutlu ayrıldım :). Şimdi bir anca önce okuyup iade etmesi kaldı :). Süreli olması da iyi gibi sanki uzatmadan okuruz bitiririz gibi :). Sonra gelsin yeni kitaplar :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süreli olması gerçekten iyi. Okuma hedefi belirlemek gibi ^^ Keyifli okumalar :)

      Sil
  4. Ne güzel, kütüphaneden kitap alıp okuyabilmek. Zaman sınırı olması sebebiyle ve de okuduğum kitapları illede kıvıra çize haşat ederek okumanın tadına vardığımdan maalesef kütüphane mevzuna bi ısınamadım. Onun yerine sahaflara dadanırım fırsat buldukça. ;)

    Yalnız sayfaya adım atar atmaz o ne güzel müzikti öyle, hoşgeldin der gibi. <3 Normalde böyle müzikli sayfaları pek sevmem, ama seninkiler müthiş. Ve heylaaa dinliyorum. :D Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de kitapların altını çizmeyi, renkli kağıtlar yapıştırmayı falan çok seviyorum. Sonrasında da o işaretlediğim yerleri açıp açıp okurum. Her ne kadar kitapları haşat edenler çıksa da kütüphane kitaplarını sadece okuyorsun. Buradan verilen mesaja dikkat: 'Kütüphane kitaplarını haşat etmeyin sevgili okurlar' -,-
      Eveett, kamu spotunu da araya sıkıştırdığıma göre rahat bir nefes alabilirim :D Ayrıca çok teşekkür ederim. Beğenmene sevindim :)

      Sil
  5. Senin yerine daha çok sinirlendim şu an 😡 Yakında başka kütüphane varsa oraya uğra derim. Bir yerde olumsuz hareketler görünce bir kez daha gitmeme gibi bir huyum vardır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bornova'da da bir kütüphane var ama daha önce hiç gitmedim. Oysa orası bana daha yakın -,- Bakınız ben ve ilginçliklerim :D

      Sil
  6. Kütüphanelerin en kötü yanı kitap süreleri :D Bir de tabii, gereksiz yere gürültü yapan insanlar -.- Bir Genç Kızın Gizli Defteri serisine 4. sınıfta başlamıştım ben de, neredeyse bu seriyle büyüdüm denebilir :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orta okula giderken Türkçe öğretmenim önermişti bu seriyi. Ama herkes 'aaa ne güzel' diye atıldığından ve bir anda popüler olduğundan hevesim kaçmış ve okumak istememiştim o zaman. Bakınız 'huylu huyundan vazgeçmez' Hala daha okumayı istediğim ama aşırı popüler kitapları okuyamıyorum :D

      Sil
  7. 2 senedir gitmiyorum kütüphaneye , elimde o kadar çok okunacak kitap var ki , oysa eskiden ne çok giderdim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ara açılınca insan gitmiyor bir türlü ama yeniden gitmeye başlayınca da ardı geliyor :)

      Sil
  8. yıllardır gitmiyorum kütüphaneye:/ ama evimin yakınında olsa sürekli taciz halinde olurdum herhalde:) keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir de yakında olsalar ah ah! :D Teşekkür ederim :)

      Sil
  9. Bir genc kizin gizli defteri mi? Serra ne yapiyor yahu, oktay'la oldu mu o is? :) su anda ergenligim gozumde canlandi evet :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha oralara gelemedim. Ama Cüneyt'le sonlarını merak ettiğimden kendi kendime spoiler almıştım :D Sanırım Oktay'ı da bırakıp Özgür diye bir çocukla evleniyor. Ben de kitapyurdu yorumlarının yalancısıyım :D

      Sil
  10. Psikiyatrist merak ettiğim bir kitap :) Seni mimledim bu arada :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Psikiyatrist hangi kitap? Ve mimi neden göremedim?

      Sil
    2. Okumaya biraz başladım. Biraz gerilimli gibi, gece okumayı düşünüyorum ama korkarım diye korkuyorum da :D Mime de hemeeen bakıyorum, teşekkürler :)

      Sil
    3. haha pardon İrem, seni İlkay olarak okudum ve bana yanıt verdiğini sanarak ortalığı karıştırdım :)

      Sil
  11. Bir Genç Kızın Gizli Defteri'ne ben lisede başlamıştım ama yeni kitabı çıktıkça alıp okuyorum :-) Hatta Kuyruklu Yıldız altında Bir İzdivaç kitabını Serra okuyor ve çok beğeniyordu. Sen de ondan mı etkilenip aldın :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet desem :) Daha doğrusu zaten edebiyat dersinde işlediğimiz bir kitaptı ama Serra'nın Türk Edebiyatı'na ağırlık vererek okuma planı yapması ve benim LYS için eser- yazar- karakter ezberlerinde yararlı olacağını düşünmem üzerine Türk edebiyatına bir yerlerden başlamak istedim. Hah! Paragraf yazmışım resmen :D Ama daha okuma fırsatı bulamadım. Seride de 5. kitaba geçtim. Serra'nın yaşadığı sorunların benzerleri başıma geldiğinden kendime çözüm yolları bulmam adına da yardımcı oluyor. İpek Ongun'la tanışmayı gerçekten çok isterdim ^^

      Sil