19 Temmuz 2017 Çarşamba

Eternal Sunshine of the Spotless Mind (Sil Baştan) | Film Yorumu #41


Herkese merhabalar efendim :) Bir süredir ne doğru dürüst bir şey izleyebildim, ne de kitap okuyabildim. Ama bu konulara hiç girmek istemiyorum. Filmi çoook öncesinde bir arkadaşım önermişti. Hatta onun çok sevdiği filmlerdendi ama o zaman niye izlememişim hiç bilmiyorum. Neyse, uzun lafın kısası yine geç de olsa güç olmadan filmi izledim. Zaten temel prensiplerimden biri de böyle geriden gelmek -,- Neyse, filmi sevdim mi? Sevdim, amaaa.. 'Ama'lar birazdan gelecek.



Aslında filmin içine zayıf ve temelsiz de olsa birazcık bilim kurgu havası katmaya çalışmışlar. İki yıl sevgili olduğu Joel'den ayrılan Clementine, bir operasyonla Joel'le ilgili tüm anılarını beyninden sildirir. Durumu öğrenen Joel de buna dayanamaz ve anlık bir kriz halinde o da Clementine ile olan anılarını sildirmek için o özel merkeze başvurur. Ancak kader çarkları onları en başa getirir. Yalnız ne afilli cümle oldu :)



Filmi, senaryo bazında zayıf ve karışık bulsam da duygu geçişlerini ve oyuncuları sevdim. Joel anıları arasında geçiş yaptığı için başlarda olayları birbirine karıştırmıştım ama sonraları filmin akışına alıştım. Bir de, Jim Carrey'in izlediğim diğer filmi olan Truman Show'un olay akışının da Sil Baştan'daki gibi olduğunu fark ettim. Tabi iki film arasındaki benzerlik burada son buluyor. Jim Carrey'in oynadığı diğer filmleri de zaman bulur bulmaz izlemek istiyorum, filmlerin farklı bir yönü oluyor çünkü.



Her ne kadar Clementine'nın bazı hareketlerini aşırı bulsam da sanırım bu filme öyle bir karakter gerekiyordu. O yüzden çenemi tutup eleştirilerimi kendime saklıyorum.



Romantik filmler deyince ilk olarak önerilen filmlerden olması göz önüne alınırsa filme başlamadan önce beklentiye girmememi hayretle karşılıyor ve kendimi tebrik ediyorum. Filmi beklentiyle izlemeye başlasaydım bu kadar sever miydim bilmiyorum ama sonuçta şu an filmi beğendim. Siz de izlemediyseniz ve romantik filmlerden hoşlanıyorsanız size de önerebileceğim bir film.
Şimdilik hoşçakalın. Musmutlu, güzel günler. :)










14 yorum:

  1. Ben de seviyorum bu filmi, birkaç kez izledim :)) Kate Winslet harika bir oyuncu, bu filmdeki özellikle saçlarına bayılıyorum. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saçları ayrı bir olay zaten :D Kızamama sebebim de bu sanırım. Duruşu, tavırları, görünüşü, özellikle saçları tam bir bütün ^^

      Sil
  2. Bir Jim Carrey hayranı değilim ama bu film en başarılı filmlerinden biri. Müzikleri de süper değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müziklerini ben de sevdim. Sanırım Kate Winslet'in saçları ve filmin müzikleri bu konuda yarışabilir ^^

      Sil
  3. Pek zaman bulamasam da izlemeye ilk fırsatta bir bakarım.:) Emeğine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Şimdiden iyi seyirler :)

      Sil
  4. Özlemişim film yorumlarını :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum yazmak benim için de terapi gibi oluyor. Nedense stres atıyorum :D

      Sil
  5. The Truman Show'u severek izlemiştim ve Jim Carrey'in oyunculuğu da çok hoşuma gitmişti :) Bu filmi henüz izlemedim ama ilgimi çekti ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. The Truman Show'u ben de sevmiştim. Farklı bir kurgusu vardı. Bu filmin de farklı bir kurgusu var aynı şekilde. Şimdiden iyi seyirler, umarım seversin :)

      Sil
  6. Çoook uzun seneler önce izlemiştim sen biraz geç kalmışsın 😂 Çok güzel filmdir,cesaretin var mı aşka,before sunshine önerimm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Galiba biraz geç kaldım :D Before Sunshine'ı izleyip çok sevmiştim, hatta hızımı alamayıp serinin 3 filmini de art arda izlemiştim :D Cesaretin Var Mı Aşka'yı da duydum baya ama izleyemedim henüz, o da aklımda artık. Öneriler için teşekkürler :)

      Sil
  7. Güzel bir film idi.Her ne kaar filmin adını söylemek zor olsa da:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sil Baştan deyip geçmek en iyisi :)

      Sil