27 Haziran 2017 Salı

Kafes - (Josh Malerman) | Kitap Yorumu


Kafes de kitaplığımdaki okunmayı uzun süredir bekleyen kitaplardan biriydi. Yanılmıyorsam D&R'nin 9.90 kampanyasından almıştım kitabı. O dönemde de baya bir rövanşta olduğundan ve benim popülarite kazanmış kitaplara olan ön yargımdan ötürü kitabı okumayı hep ertelemişim. Bugün kitaplığı karıştırırken bir de bakmışım ki kitabı okumaya başlamışım.
Gerçekten de oldukça akıcı bir kitaptı. Öyle ki, kitaba gün içerisinde başlayıp yine gün içerisinde bitirdim.


''İNSANOĞLU ASLINDA KORKTUĞU YARATIĞIN TA KENDİSİDİR.''


Her şey yavaş yavaş başlıyor. İnsanlar birer birer cinnet geçirip çevresindeki insanları ve kendilerini vahşice öldürmeye başlıyorlar. Herkesin bir teorisi var bu konuya dair. Komplolar, savaş stratejileri, belki de uzaylılar.. Ama cinnet geçirenlerin değişmeyen tek bir ortak noktası var. Saldırganlaşmadan önce hepsi aynı şeyi görüyor. Ama gördüklerinin ne olduğunu kimse bilmiyor. Çünkü bu yaratıkları görenlerin sonu kesinkes ölüm.

Ana karakterimiz Malorie, ablasıyla beraber yaşıyor. Tam da dünya kaosa sürüklenirken evlilik dışı hamile kaldığını fark ediyor. Ama yine de bu bebeği doğurmaya karar veriyor. Bu arada herkes pencerelerini çarşaf veya battaniyelerle örterek karartma uygulamasına geçiyor. Sıkı önlemler alınıyor, kimse artık evinden çıkamıyor. İnsanlar korkuyor. Ama Malorie sadece bebeğine yoğunlaşıyor bu süreçte. Ta ki ablasının da bu yaratıkları görüp kendini öldürmesine kadar. Malorie sonrasında bir grup insanın oluşturduğu bir sığınma evine gidiyor. Buradaki insanlar aralarında bağ kuruyorlar. Çünkü korkuları ve yitirdikleri şeyler ortak. Malorie ve yaratıklarla savaşan diğer insanlar zorluklarla mücadele ederek yaşamlarını sürdürmeye çalışıyorlar. Malorie'ninse üzerine büyük sorumluluklar düşüyor. Çünkü düşünmesi gereken tek kişi kendisi değil.


"Çünkü bazı insanlar gelecek en küçük bir haberi beklerken bazıları kendi haberlerini yazar."


Kitap gerilim kategorisinde geçiyor. Gerçekten de kitabı okurken bir hayli gerildim. Ne olacağını kestirmek gerçekten çok zordu. Bu arada Malorie'nin sorumluluğunda 2 küçük çocuk var. Ben Malorie'nin yerinde olsam bu denli cesur olabilir miydim emin değilim. 
Kitabı genel olarak sevdim ancak son kısımlarının aceleye getirildiğini düşünüyorum. Yani kitap bittiğinde kafamda bir dünya soru işareti kaldı. En başında da 'yaratıkların' gerçekten ne olduklarını merak ediyorum. Son kısımlar biraz daha özenli yazılsaydı muhtemelen favori kitaplarımdan biri olabilirdi Kafes.

Neyse şimdilik hoşçakalın. Musmutlu, güzel günler. :)









8 yorum:

  1. Bu kitap bir ara çok popülerdi. Herkes okuyordu. Ben gerilim türünde kitap okumayı sevmediğim için hiç ilgimi çekmemişti. Şimdi de çekmiyor :-) Hem zaten sen de çok beğenmemişsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında ortalamanın üstünde bir kitaptı. En azından merak ederek okudum ama bekleyişim boşa çıktığından birazcık hayal kırıklığına uğradım desem yeridir.

      Sil
  2. Sonu biraz havada kalsa da merakla okuduğum bir kitaptı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de aynı şekilde merakla okudum. İyi de bir kurgusu vardı aslında ama bazı noktaları tam oturtamadım. Kitap bitince azıcık hayal kırıklığı yaşamış olabilirim ^^

      Sil
  3. Benim de merak ettiğim bir kitap ama seri diye kalmış aklımda değil demek :). Konusu da Harry Potter'daki öldüren yılan vardı ya o geldi aklıma bir de sanırım Rowling'in de esinlendiği Medusa :). Bir bakış bakıp kalp yakanlardan :). Gerilim severim bu kitaba ben de denk gelirsem alıp okuyayım :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seri de olabilir, bir bilgim yok açıkçası ^^ Ama seri olsa bile indirimde görmediğim takdirde alacağımı sanmıyorum. Bana göre uzatılabilecek bir aşamada bitmedi. En azından koca bir kitap daha uzayabileceğini sanmıyorum. Ama keşke yazar bir 10 sayfa daha yazıp daha düzgün bir sonla kitabı bitirseydi.

      Sil
  4. Benim de çok ilgimi çekmeyen kitaplardan :) Yazarın Gölün dibindeki ev kitabını okumuştum ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kitabı indirimden almıştım. Yazarın diğer kitaplarını da indirimde görürsem belki onları da alıp okurum ^^

      Sil