30 Haziran 2017 Cuma

Anna: Kan Giyinmiş Kız | Kitap Yorumu


Herkese merhaba. :) Bloğumda yayınladığım ilk yazım Kuralsız'ın film yorumu ve beraberinde (mini) kitap alışverişiydi. Bunu kayıtlara bakmadan söylüyorum bu arada. Bu da demek oluyor ki kitabı alalı yaklaşık iki buçuk yıl geçmiş ve bunca zaman okumayı dahi düşünmemişim. Bunun tek sebebi de kapağı olsa gerek. Kitabın kapağını gördükçe gülsem mi ağlasam mı bilemiyorum. Hayır yani, orijinal kapağı kullansalar ne olacaktı? Ellerine mi yapışırdı? Kapaktaki Anna'yı ciddiye alamıyorum -,-



''Düşünceler zamanla bulanıklaşıp kaybolur ama gözler hiçbir şeyi unutmaz..''


Cas Lowood genç bir hayalet avcısı. Hayalet avlamak onun aile mirası da diyebiliriz aslında. Tek amacı da yeterince güç kazanıp babasını öldüren hayaleti yok etmek. 
Kendini test etmek için de önüne mükkemmel bir fırsat çıkıyor. Herkese yarım asırdır korku saçan 'Kan Giyinmiş Kız' olarak bilinen Anna'yı yok etmeyi kafasına koyuyor. Bunun içinde her zamanki gibi annesiyle yeni bir kasabaya taşınıyor. 
Bakmayın Cas'ın böyle tehlikeli bir işi olduğuna. Cas aslında sadece bir lise öğrencisi. Hayatına devam etmek ve etrafa 'normal' izlenimi vermek için bir liseye kayıt oluyor. İşte tam olarak işler bu noktada sarpa sarıyor. 
Alışık olmadığı arkadaşlık mevzuları, sinir bozucu her şeye karışan tipler ve en önemlisi de gördüğü tüm hayaletlerden bir hayli farklı ve güçlü Anna'yla baş etmeye çalışıyor. 

Aslında itiraf etmek gerekirse kitap fena değildi. Tabii azıcık Supernatural çakması olduğunu saymazsak. En azından benim görüşüm bu şekilde.
Bunun dışında genel olarak karakterleri sevsem de yazarın Will'i yaptığı kaba tabirle 'hödüklüklere' rağmen daima iyi göstermeye çalışmasını da anlayamadım. 
Kitapta en sevdiğim şey de Anna ve Cas'ın diyologları oldu. Ama Cas'ın Anna'ya bir anda yaklaşmasını da ani buldum. Gerçi kitapta durmadan bir açık bulmuşum ya. 

Vakti zamanında baya popüler bir kitaptı. Yorumlara şöyle bir baktım da çoğu kişi sevmiş de. Çerezlik diye nitelendireceğim bir kitap olduğunu düşünürsem ben de sevdim. Ama ikinci kitabını alır mıyım, orası meçhul. Belki yine indirimde rastgelirsem..

Neyse, şimdilik hoşçakalın. Bol kitaplı, güzel günler. :)








2 yorum:

  1. Bu kitabı görmemişim hiç ama cidden ya keşke orijinal kapak kullanılsaymış -.- Supernatural'ı severim aklımda bulunsun :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ortalama düzeyde bir kitaptı bence ama indirimde görürsen şans verebilirsin tabi :)

      Sil