27 Haziran 2017 Salı

Alice Hakkındaki Gerçek - (Jennifer Mathieu) | Kitap Yorumu


Herkese merhaba :) Sanırım bayram okuma anlamında da bana bereket getirdi. Oysa ben bayram süresince hiçbir şey okuyamayacağımı düşünmüştüm, yanılmışım. İyiki de yanılmışım.
Bu aralar oldukça akıcı kitaplar okuyorum. Biraz da şansıma diyelim. Çünkü elime rastgele ne gelirse onu okuyorum son günlerde. Alice Hakkındaki Gerçek de bu kitaplardan biriydi. Uyku tutmaması üzerine kitabı dün bitirdim. Zaten kolay okunan, sürükleyici bir kitap.


''İnsanlar bir günde adi ve zalim olmuyorlar. Bu, insan doğasında yok. Ancak onlara yeterince zaman verirseniz sonunda dünyanın en kalp kırıcı şeylerini yaparlar.''


Kitap bana birazcık Ölmek İçin On Üç Sebep'i (TIK TIK) anımsattı. Yine ortada lise çağında, dedikodulara kurban giden bir genç kızımız var: Alice. 
Bir gece bir lise partisinde Alice 'sürtük' olarak damgalanıyor. Sonrasında da yattığı gencin araba kullanırken dikkatini dağıttığından ölümüne sebebiyet verdiği dedikoduları alıp başını gidiyor. Zamanla o cıvıl cıvıl kız iyice sönükleşiyor ve kabuğuna çekiliyor. Zaten yapabileceği çok bir şey de yok. Alice yalnız bir kız. Yani sorumsuz bir anneye ve meydanda olmayan bir babaya sahip. Şimdi de ona kimse inanmıyor. En yakın arkadaşı olarak gördüğü kız bile onun hakkında yalan yanlış haberler yayıyor.

Kitap baya sürükleyiciydi. Olaylar 4 kişinin bakış açısından anlatıldığından ve bölümler kısa olduğundan çabucak bitirdim zaten. 
Kitapta Alice dahil olmak üzere herkese sinir oldum. Her ne kadar başına gelenleri kesinlikle hak etmediğini düşünsem de Alice'in de söylentilerin yayılmasında dolaylı yoldan ilgisi olduğunu düşünüyorum. İşin ilginci her ne kadar nefret edilesi tipler olsalar da diğer karakterlerle de empati kurabildim. Tabi Alice mevzusunda değil, kendi özel meselelerinde.
Sanırım kitap boyunca sevdiğim tek karakter Kurt oldu. Başına birçok talihsiz olay gelmesine rağmen Kurt gibi bir arkadaşa sahip olduğu için Alice'in çok şanslı olduğunu düşünüyorum.

Eğer akıcı, çerezlik diye tabir edebileceğimiz bir kitap okumak istiyorsanız Alice Hakkındaki Gerçek doğru tercih olabilir. Şimdilik hoşçakalın. Musmutlu, güzel günler :)









4 yorum:

  1. Ya ne kadar güzel bayramda bir şeyler okuyabilmiş olman! Üç gündür elime kitap bile alamadım. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen böyle baya tempolu okuyorum, bazen de elime kitap dahi alamıyorum. Sanırım okuyamama döneminin kıyısındayım yine. Kendi kendime nazar değdirmek de dünya markasıyım :D

      Sil
  2. Bayramda kitap okuyabilmen ne güzel. Benim bayramım yoğun ve sıkıcı geçti. Neyse ki bundan sonraki günlerle ilgili güzel planlarım var :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında benim bayramımda öyle böyle geçti. Sanki bayramların hiçbir özelliği yokmuş gibi geliyor artık bana. Sanki küçükken daha bir severdim bayramları. Neyse, planlarını blog yazılarında okumayı bekliyorum Şule abla :)

      Sil