20 Aralık 2017 Çarşamba

Fahrenheit 451 | Kitap Yorumu


Herkese merhaba :) Aslında kitabı okuduktan kısa bir süre sonra sıcağı sıcağını yorumunu yapmak aklımdaydı ama bir türlü zaman bulamadım yorum yazısını yazmak için. Zaten kitabı okumam da bu şekilde gecikmişti. Kitap kütüphanede karşıma çıkmasaydı muhtemelen kendi kendime alıp okumayacaktım yakın süreçte de. Ama böyle düşündüğüm için ve kitabı okumayı erteleyip durduğum için kendime kızıyorum. Kitabı baştan sona çatık kaşlarla okudum. Okuduğum tüm kitapları bu mimiklerle okusaydım muhtemelen erken yaşta kırış kırış olurdum. Ama konumuz bu değil. O yüzden en iyisi kitaba dönelim.


''Bugünlerde insanlar, kendilerine bir şey olmayacağından çok emin görünüyorlar.
Başkaları ölecek, ben yaşayacağım. Sonuç yok, sorumluluk yok.''


Az önce de bahsettiğim gibi kitabı farklı yüz ifadeleriyle okudum ama değişmeyen tek şey kaşlarımı her daim çatışımdı. Kitap bir distopya. Distopyaları okurken ayrıca bir gerilme oluyor içimde. Sanki kitabın içinde kurgulanmış dünyanın içinde yaşadığımız gerçek dünyaya çok yakın olduğunu, daha doğrusu bizim dünyamızın giderek okuduğumuz dehşet verici distopyalara yaklaştığını düşünüyorum. Ve bu korkunç bir durum. 

Kitabın ana karakteri olan Montag bir itfaiyeci. Ama kitapta geçen itfaiyecilerin görevi yangını söndürmek değil, yangını başlatmak. İtfaiyeciler kitapları yakmakla hükümlüler. Düşünmeye, okumaya veya kendi başına herhangi bir aktivitede bulunmaya izin yok. Kafamızın içindeki beyni yaşamımız boyunca asla kullanmamalıyız Fahrenheit 451'de geçen evrende yani.  Ancak bir gün Montag için beklenmeyen bir şey oluyor ve Montag düşünmeye başlıyor. Bir genç kızla tanışıyor ve tanıştığı genç kız ona merak duygusunu veriyor bir şekilde. Tabi bu duygu da başına bela oluyor karakterimizin.

Her ne kadar beni gerseler de distopya okumayı seviyorum. Farkındalık oluşturuyorlar en azından üstümde. Bir nevi cimcik yemek gibi onları okumak. Cimcik yemek ve uyanmak gibi. 
Dolayısıyla tabiki de okumanızı öneririm Fahrenheit 451'i. Zaten benim kitabı okumayı erteleme sebebim tamamiyle şekilciliğimle ilgiliydi. Kitabın ebatının, standart kitap ebatlarından küçük olması hoşuma gitmediği için kitabı alıp okuyamamıştım bir türlü. Biliyorum saçma bir gerekçe ama sonuçta kitabı okudum ve okuduğum için de çok memnun kaldım. Yani siz benim gibi olmayın, okuyun :)

Şimdilik hoşçakalın. Musmutlu ve tabiki de bol kitaplı günler dilerim :)



ALINTILAR

"Bilmiyorum. Mutlu olmak için ihtiyacımız olan her şeye sahibiz, ama mutlu değiliz. Eksik bir şey var."


''İçimde bir şeyler gizliyormuşum. Tanrım, hepsi birikmiş. Fazla kilolar gibi üzerimde görünmemesi ne garip.''


"İnsanlar neden insanları incitmek ister? Dünyada yeterince incitecek şey yokmuş gibi."


''Kitaplar bir tür depo gibidir ve biz onlarda unutacağımızdan korktuğumuz şeyleri saklarız. İçlerinde büyülü bir şey yoktur.''


''Öldüğü zaman, birden onun için ağlamadığımı, fakat yaptığı şeyler için ağladığımı fark ettim.''


"Demek yürüyorsunuz?" dedi polis memuru, "Sadece yürüyor musunuz?"
Başımla onaylayarak açık gerçeği hazmetmesini bekledim.
"Pekala," dedi polis memuru, "Bir daha yapmayın!"


"Kısa bir süredir korkmuyorum, belki de bunun nedeni sonunda doğru şeyi yapmakta olduğumdur."


''Sadece söylemek zorunda olduğum şeyleri dinleyecek birini istiyorum.''


''Duvarlarla konuşamıyorum, çünkü bana bağırıyorlar. Karımla konuşamıyorum, çünkü o duvarları dinliyor.''









8 yorum:

  1. Distopya romanlarına bu sene başladım.Daha önce ısrarla uzak duruyorum ama artık başlamış bulundum 😊 Sıradaki okuyacağım Distopya romanı bu olacak.Sonra da "metro 2033"

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Distopyalar insanın içini karartıyor, böyle bir geriyorlar ama yine de distopya okumayı seviyorum ben. Metro 2033'ü ben de merak ediyorum. İyi okumalar o zaman :)

      Sil
  2. Bu, 1984 ve Damızlık Kızın Öyküsü bu türe 3 güzel örnek.
    Mutlaka okunması gereken kitaplardan kesinlikle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1984'ü okuyup sersemlemiştim biraz. Damızlık Kızın Öyküsü'nü okumak da aklımda ama bakalım ne zamana okuyacağım onu da. İnsanı sarsan kitaplar gerçekten.

      Sil
  3. Keşke boyutunu normal kitaplar gibi yapsalarmış bence de. Yine de çok etkileyiciydi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sırf o yüzden kitabı almıyordum. Ama iyiki okumuşum diyorum şimdi :)

      Sil
  4. Distopya sevmesem de okumak istediğim kitaplardan biri de bu. Boyutu gerçekten insanı itecek nitelikte. Neden normal boyutta yapmamışlar ki? Kitaplıkta yayınevinin diğer kitaplarının yanında hoş durmuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Distopyaları ben de sevmiyorum aslında ama beni en çok etkileyen tür de o oluyor sonunda. Bir de İthaki'den çıkmış aynen. Niye böyle değişik bir baskı çıkardılar anlamış değilim.

      Sil