7 Ekim 2017 Cumartesi

Mıknatıs Etkisi


Herkese merhaba. Bu aralar fazla durgunum, hem de rahatsızlık verecek kadar fazla. Sanki her şey üst üste geliyor, talihsizlikleri kendi üzerime çekiyor gibi hissediyordum. Belki de bunlar incir çekirdeğini doldurmayacak mevzulardır ama yaşarken insan öyle hissetmiyor malesef. Ama oturup sakin kafayla düşününce aslında her şeyin düşüncelerimde başlayıp düşüncelerimde bittiğini fark ettim. Yani sorunun temelini kısmen doğru düşünmüşüm. Başıma gelenler bir nevi mıknatıs etkisindeymiş ama tam olarak benim düşündüğüm gibi değil. Olumsuz düşündüğüm için olayların sadece olumsuz tarafını gördüğümü fark ettim. Kilit nokta bir an durup nefes alabilmekmiş oysa.


''Endişelenme, mutlu ol.''
- Bobby McFerrin, Don't Worry, Be Happy


Dediğim gibi bu aralar ruh halim bir hayli çalkantılı. İyice dengesizleştim hatta. Ya çok tasasız hatta hissiz hissediyorum, ya da aşırı endişeliyim. Bu durumu son dönemde stresli olmama da bağlıyorum aslında. Ama zamanla bu durum canımı sıkmaya başlamıştı. Sonra fark ettim ki böyle ona buna üzülüp sinirlenerek hem kendime zarar veriyorum, hem de çevremdekileri kırıyorum. Aslında bunun ayırdına varmam da çok uzun bir süre önce gerçekleşmedi malesef ki. Ama olsun, zararın neresinden dönülse kardır. 


''Bugünle kutsanmışken yarın için endişelenmeye hiç gerek yok.''
- Güçlü Kal


Ama sanırım benim en büyük sorunum tek bir ana saplanıp kalmak. Ya geçmişte geçip gitmiş olayları kendime dert ediniyorum, ya da gelecek için kaygılanıyorum. Sonra da şu anım ve dolayısıyla o çok kaygı duyduğum geleceğim geçmişe karışıyor ve böylece ben de saçma bir kısır döngüye giriyorum. Sanırım bazı şeyleri çok da takmamak gerekiyor, yoksa hayat nasıl akar ki? 


''Halatınızın ucuna ulaşınca bir düğüm atın ve dayanın.''
- Franklin D. Roosevelt


Aslında yazıyı yazma sebebim de düşüncelerimin ilerleyen süreçte ne kadar değişeceğini merak etmem ve sadece yazmak istemem. Sanırım hayatta da her şey bu kadar basit bir nevi. Bir şey olur ya da olmaz. Olmazsa daha iyisi de olabilir sonuçta değil mi? O yüzden belki biraz sabır, biraz da dinginlik gerekli bana. Yazımı sonuna kadar okuduysanız teşekkürler, zira cümlelerimi toparlayamadım bile doğru dürüst. Ama rahatladım mı? Rahatladım. Bu benim için yeterli şimdilik.

Bu arada son bir şey. Kendimi her kötü hissettiğimde dinlediğim ve her defasında işe yarayan bir şarkı var. Muhtemelen daha önce bahsetmişimdir ama olsun. Onu da buraya bırakıyorum TIK TIK

Musmutlu kalın :)





24 yorum:

  1. Umarım bu haller kısa sürelidir. İnsan olaylara farklı gözlerle bakabilirse daha mutlu olabilir. Yoksa her olumsuz durumda karamsarlığa düşer kendi cehennemimizi oluştururuz.Güzel şeyler düşün ve tek gerçek an olan içinde bulunduğun anın tadını çıkar. Çok daraldığında bulunduğun pozisyonu değiştirmek işe yarıyor.Sen de musmutlu kal.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçici olmasını umuyorum, ki muhtemelen de öyle. Ayrıca çok teşekkür ederim güzel dileğiniz için :)

      Sil
  2. Yazmak , içini dökmek insanı oldukça rahatlatan bir olgu. En güzelini yapmışsındır. Okurken sonlara doğru biraz rahatladığını dahi hissedebiliyorsam yazın amacına ulaşabilmiş demektir.

    Öcelikle derdin büyüğü, küçüğü olmaz diye düşünüyorum. Benim için önemli olan büyük olan bir dert sana gereksiz gözükebilir ya da bunun tam tersini de düşünebilirsin. Sonuçta; herkesin derdi kendine büyüktür . Önemli olan bunu en az hasarla atlatabilmektir.

    en güzel ve huzurlu günlerin en kısA ZAMANDA seni bulması dileğiyle.Mutlu pazarlar... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, herkesin kendine has türlü türlü derdi var. Son günlerde her şey üst üste gelmiş gibi hissettim, hala da hissediyorum ama biraz daha iyiyim. Teşekkür ederim ayrıca :)

      Sil
  3. Rahatlamak icin yazmak en guzel cozumlerden. Ve kesinlikle ileride geri donup bu yazini okudugunda cok farkli seyler goreceksin. :)

    YanıtlaSil
  4. İnsanın zihninden ortalama 60 bin düşünce geçtiği, bunun 3/4 ünün olumsuz düşüncelere olduğu belirtiliyor. Bu da ruh halini etkiliyor. Umarım olumsuz düşüncelerden olumlu düşüncelere geçebilirsiniz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oran baya fazlaymış. Umarım geriye kalan 1/4 ünü çabucak karşılarım. Yorum ve temenniniz için teşekkür ederim :)

      Sil
  5. Postunu okurken bir an kendimi okuyorum zannetti bende ara sıra öyle dönemlerden geçiyordum şu sıralar ise tamamen böyle olumsuz ve bomboş hissediyorum hayatta bir şeyler eksikmiş gibi ve sürekli her şeyin olumsuz yanından bakıyorum gerçekten. ama dediğin gibi yaşadığımız şeyler birikince hepsinin olumsuz yanından bakmaya başlıyoruz bunun için bir anlık boşluk bir anlık depresyon veya bir küçük olumsuzluk yetiyor. alıntılar harika yazın da çok güzel olmuş umarım en yakın zamanda pozitif düşüncelerle yenilersin kendini. güzel tespitler güzel yazı teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek :) Zaten düşünce yazılarımı hem kendim için, hem de bir anlamda benim gibi düşünen birileri varsa onlara da pozitif enerji vermek adına yazıyorum. Aynen, bazen biriken duyguları tutuşturmak için küçük bir kıvılcım yetiyor. Umarım en yakın süreçte kendimize gelip oh beee diyebiliriz rahatlıkla :) Teşekkür ederim güzel yorumun için :)

      Sil
  6. Alexander Rybak'ı ben de seviyoruum :D
    Hislerini çok iyi anlıyorum, senin yaşındayken ve sınav dönemimdeyken ben de aynılarını hissediyordum, gerçi hala da hissedebiliyorum. Yine de bu düşüncelerinin seni çalışmaktan uzaklaştırmalarına izin verme -bkz kötü örnek: ben vermiştim-. Belki Küçük Prens okuyabilirsin, karamsar zamanlarımda bana iyi geliyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sınav stresi ayrı bir dert başımda. Ama bu günler de geçecek elbet :) Alex'i sevmene nedense çok sevindim. Küçüklüğümden beri dinlemekten bıkmadığım, hatta -belki şu an utanmam gerekiyor ama utanmıyorum- bir zamanlar platonik aşık olduğum şarkıcı. Hala da çok severim. Zaten genel olarak keman sesini seviyorum. Öneri için de teşekkürler. Küçük Prens benim için de özel :)

      Sil
  7. Yazmak böyle durumlarda bana da iyi geliyor :) benim blogumada beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler hemen bakıyorum bloğunuza :)

      Sil
  8. umarım geçicidir , sanırım pek çok gencin başında aynı karamsar düşünceler mevcut , fakat hayat kısa ve günler geçiyor .Oğluma sıklıkla söylediğim bir şey var genelde bu taktığı şeyler için, senin düzeltebileceğin bir şeyse ve elinden geleni yaptığına sen ikna olduysan mesele yok .Bazı şeylerin olmaması olmasından daha iyidir senin için belki de çok ta şeyyapmayın ya en güzel zamanlarınız şu an bir gün gelip bugünlerinizi boş şeyler için üzüldüğünüze üzülmemek için yaşayın hayatı doyasıya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında güzel, doğru söylüyorsunuz da.. Sanırım yaşarken öyle olmuyor. Ben de sizin söylediğiniz gibi düşünüyorum artık. Bazı şeylerin olması, olmamasından çok daha iyi. Sadece o ilk an küçük bir hayalkırıklığı oluyor ama yaşayıp gördükten sonra geçiyor. Yorum için teşekkürler :)

      Sil
  9. Bende yazarak rahatlıyorum
    Çok iyi geliyor,güzel bir yazı olmul,keyifle okudum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazmak iyi bir terapi yöntemi bence de. Ayrıca yazımı beğenmenize çok sevindim. Sevgiler :)

      Sil
  10. Hepimizin kötü olduğu dönemler oluyor. Önemli olan önüne bakabilmek. Geçmişi sakın çok düşünme. Düşünerek bir şeyleri değiştiremezsin, daha kötü olur, takıntı yaparsın. Olan olmuş demek lazım bazen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle. Bu huyumu yenmeye çalışıyorum ben de. Yorum için çok teşekkürler. Sevgiler :)

      Sil
  11. Yazmak terapi gibi bir şey yaa, insan her sözcükle hafifliyor.
    Zaman zaman öyle karmaşık duygu dönemleri olur, bir çok şey üst üste gelince insan bir yerden sonra kendini bırakabiliyor ama iyiye odaklanmayı da bilmek gerek. Her sıkıntılı dönem peşinden iyi bir döneme kapıları aralar, iyi dönem çabuk gelir umarım. ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkesin kendine göre öyle veya böyle derdi var tabi. Zaman da akıyor, durmuyor ki dertler de olduğu gibi dursun :) Böyle pozitif olmaya çalışıyorum çok bunaldığımda da. Güzel yorumun için teşekkür ederim :)

      Sil