12 Eylül 2017 Salı

Zamanda Aşk (About Time) | Film Yorumu #45


Çok naif, duygusal ve anlamlı, bir o kadar da insanın içini ısıtan bir filmin yorumundan herkese merhabalar :)  Filmin ismini ara sıra görüyordum. Özellikle son dönemde çok sık karşıma çıkmaya başlayınca ben de filmi izledim. Veee bayıldım! Yeri geldiğinde gözlerimi doldurdu, yeri geldiğinde kahkahalar attım.



Tim, ona ailesinden miras kalan sıradışı bir yeteneğe sahip. Zamanda yolculuk yapabiliyor. 21 yaşına geldiğinde babası ona, ailelerindeki tüm erkeklerde bu yeteneğin olduğunu açıklıyor ve böylece Tim de bu yeteneğinin farkına varıyor. Beni asıl şaşırtan, Tim'in böyle sıradışı bir olayı çabucak kabullenmesi oldu.



Tim sonrasında Mary isimli bir kızla tanışıyor. Hem de birkaç defa :) Onların tanışmalarını izlemek de bir hayli keyifliydi. 
Bu sahneyi çok çok çoook öncesinde, yanılmıyorsam geçen yıl, ınstagramda görmüştüm. Ama hangi filme ait olduğunu bilmiyordum. Filmde bu sahne çıktığında 'aaa bu o sahne' diyerek sesimi yükseltmiş olabilme ihtimalim de var ama o konulara hiç girmiyorum. Zaten filmin pek çok sahnesinde değişik tepkiler verdim. Sanırım böyle bir film izlemeye ihtiyacım varmış.



Ayrıca Tim'in aile bireyleri arasındaki ilişkiyi de çok sevdim. Sevgi dolu, eğlenceli ve gerçekti. Oyunculukları da çok sevdim.



Eğer siz de filmi izlemediyseniz ve izlenecek güzel bir film arıyorsanız Zamanda Aşk'ı öneririm. Temelde filme aşk teması hakim olsa da, bunun yanında çok güzel ve anlamlı mesajlar barındıran bir filmdi. 



Tim'in de, yaşadıklarından sonra aldığı ders çok hoşuma gitti ve bazı şeylerin farkına varmamı, daha doğrusu aslında farkında olduğum şeyler üzerinde düşünmemi sağladı. Son anlarımızı yaşıyor olabilme ihtimalimiz bu kadar yüksekken ve asla geriye dönebilme imkanımız yokken şu anımızı gelecek kaygısıyla nasıl da yok ettiğimizi, üstüne üstlük geriye alamayacağımız, geriye alamayacağım, belki küçük görünen ama başkaları için çok büyük etkilere sahip olabilecek hatalar yaptığımı fark ettim. Sanırım çoğu insanın en büyük hatası şu anını yaşamayı bilmemesi. Gerçi hayat koşuşturmacasında bunu hatırlamak güçleşiyor. Ama küçük şeylerden keyif alabilmek mutluluğu da getirecek, belki de büyük şeyler uğruna harcadığımız küçük mutluluklar gelecekte bize hayalini kurduğumuz o büyük istekleri verecektir. Kim bilir?

Demem o ki, ben filmi çok severek izledim. Size de öneririm. Şimdilik hoşçakalın. Musmutlu, dolu dolu yaşanacak günlere :)











20 yorum:

  1. İzlemiştim güzel filmdii :)

    YanıtlaSil
  2. Sıcak bir filime benziyor. konusunda gayet güzelmiş.Mutlaka izleyeceğim canım.
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Yazınızı keyifle okudum . Filmi merak ettim :) Çıkardığınız dersler harikaydı . Elinize sağlık . Mutlu günler . :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindim. Teşekkür ederim yorumunuz için :)

      Sil
  4. Bana zaman yolcusunun karısını hatırlattı, severek izlemiştim. Bu filmi de not ettim hemen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de o filmi izlemedim. Ben de not aldım o zaman :)

      Sil
  5. Şu anda film önerilerine o kadar ihtiyacım var ki :) Ayağını kırmış bir kitap güneşim ne yapacağını şaşırıyor bu aralar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok geçmiş olsun o zaman. Umarım çabucak iyileşirsiniz :) Zamanda Aşk'ı beğenerek izledim ben, yeni önerimdir :) Ayrıca Inception, Becoming Jane, The Imitation Game, Silver Linings Playbook, Piyanist, Hayat Güzeldir, Truman Show, Before Sunrise, Akıl Oyunları, Çizgi Pijamalı Çocuk, Kefaret şu an için aklıma gelen beğendiğim diğer filmler. İyi seyirler :)

      Sil
  6. Filmi ben de çok seviyorum. Oyuncuları zaten favori isimlerimden. filmin konusu ve işleyişi de güzeldi. Arada bazı sahnelerini açıp tekrar izlerim. Tam bir kendini iyi hisset filmi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle :) Benim de favorilerim arasına girdi ^^

      Sil
  7. Listeye ekliyorum! Konusu çok hoşmuş gerçekten. :) Emeğine sağlık! ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek :) İyi seyirler şimdiden :)

      Sil
  8. Çok güzel bir filmdi, instagramdan konuştuk ama görünce buradan da yazayım dedim =) Belki tekrar izlerim. Sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aradan zaman geçince muhtemelen ben de tekrar izlemek isteyeceğim :) İyi seyirler :)

      Sil
  9. Bu filmi ben de çok severek izlemiştim :))

    YanıtlaSil