6 Eylül 2017 Çarşamba

Kütüphane Güncesi #4


Herkese merhaba :)  Bugün kitapları iade etmek üzere kütüphaneye gittim. Yeni kitaplar da ödünç aldım tabii. Bugün tüm gün boyunca toplu taşıma araçlarında çektiğim rezilliği yazsam bitmez sanırım. Sanki herkes bugün dışarıya çıkmaya karar vermiş gibi öyle çok kalabalıktı ki her yer. Kalabalığı sevmiyorum. Bugünse iyice bir bıkkınlık geldi kalabalıktan. Aynı şekilde kütüphanede kalabalıktı. Gerçi kütüphanenin kalabalık olması güzel bir şey. Genelde etüt odaları dolu olsa da, okuma kitaplarının olduğu bölüm boş olurdu.Kitap raflarının arasında yalnız gezmemiş oldum böylece. Sanırım bu güzel bir gelişme.



Bunlar da kütüphaneden ödünç aldığım kitaplar. Çalıkuşu'ndan sonra Reşat Nuri okumaya devam edeceğimi söylemiştim. Acımak da merak ettiğim bir kitabıydı. Görünce de hemen aldım.
Bilinmeyen Adanın Öyküsü'nden sonra da Jose Saramago okumaya devam edeceğimi söylemiştim. Ya buradan ya ınstagramdan (iki yerden de olabilir) birileri Kabil'i önermişti. Ben de bu öneriyi dinleyip Kabil'i de aldım. Umarım beğenirim :)
George Orwell da sevdiğim bir yazar. Bu kitabı çok ön planda olmasa da merak ediyordum.
Fark ettim de geçen kütüphane ziyaretinde keşfettiğim veya değerini anladığım yazarların kitaplarını almışım bu ziyaretimde. Bu da güzel bir gelişme :)



Bir de kütüphanede güzel bir yer keşfettim. Dergilerle dolu bir odası varmış kütüphanenin. Orayı bunca zaman nasıl keşfetmemişim şaşılacak iş doğrusu. Ben de Arka Kapak'ın bu ayki sayısına birazcık göz gezdirdim. Orayı da didik didik ederdim de, ah şu yorgunluk! Sanki bir uyusam saatlerce, günlerce, yıllar yıllar yıllarca uyuyabilirmişim gibi geliyor. Ama merak etmeyin, o kadar uyumaya vaktim yok :)

Benim bu seferki kütüphane ziyaretim bu şekildeydi. Seçtiğim kitaplar arasından sizin de okumak istediğiniz veya okuduğunuz kitaplar varsa buyurun yorumlara efendim :)
Şimdilik hoşçakalın. Bol kitaplı, musmutlu günler :)





14 yorum:

  1. Uuu, George Orwell mı? :) Hayvan Çiftliği harikaydı, sevdiğim bir yazardır. ^_^ Kütüphanenin kalabalıklaşması ve dergi bölümünün olması çok hoşmuş! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1984'ü okumadıysan onu da öneririm. Biraz ürkünç olabilir ama baya etkileyici bir kitap ^^ Dergileri ben de çok sevdim. Daha sonra orayı da rahatça keşfetmek istiyorum :)

      Sil
  2. Bugün ben de kütüphaneye uğramıştım.Acımak kitabını okumuştum yıllar önce,güzeldi. Kabil'i merak ediyorum. En son Filin yolculuğunu okumuştum yazardan.Dergi bölümü olması da güzelmiş. Bol okumalı zamanlar diliyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Kabil'i de beğenirsem yazarın kitaplarını okumaya tam gaz devam :)

      Sil
  3. Acımak, yazarın en sevdiğim kitaplarından biridir. Beğeneceğine eminim.

    Orwell'ın o kitabı bende de var. Bu ay veya önümüzdeki ay okuyacağım. Yazarın kalemine güvenim tam olduğu için seveceğime eminim.

    Hepsini iyi günlerde oku canım :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Orwell'ın kitabına başlamayı düşünüyordum tam. Teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Heey, Paris ve Londra'da Beş Parasız'ı almışsın, çok sevindim buna. Benim çok sevdiğim bir kitaptır, okurken çok etkilenmiştim, senin yorumunu da merakla bekliyorum. :D
    Kabil'i seversin umarım, benim de listemde. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaba daha yeni başladım ama yorumlarına şöyle bir baktım da herkes sevmiş gibi görünüyor. Ben de merak ediyorum bakalım beğenecek miyim :)

      Sil
  5. Toplu taşıma araçlarını ne sen sor ne ben söyleyeyim gerçekten de beni de çok sinir ediyor bazen :)
    Gerçekten bu kütüphane güncesi yazılarını okumaktan çok keyif alıyorum sanki kendim geziyorum kütüphaneyi yazılarını okur iken :)

    Dergi kısmına biraz fazla vakit ayır dergi karıştırmak çok eğlenceli oluyor :)
    Kalemine sağlık saygı ve sevgilerimle. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım toplu taşıma derdinden, daha doğrusu kalabalıktan herkes muzdarip. Ama elden ne gelir? Yazılarımı beğenmenize çok sevindim. Bir sonraki gidişimde dergilere daha çok zaman ayırmayı planlıyorum ama bakalım. Bazen evdeki hesap çarşıya uymuyor :)

      Sil
  6. Kabil çok sıradışı ve bana göre uç noktalarda düşünceleri barındıran bir kitaptı. Öyle ki goodreadste puanlamadım :D Bana göre değildi pek, kimi yerlerde saldırgan bir üslup sezdiğim bile oldu. Senin düşüncelerini merak ediyorum. Şu kütüphaneye ben de bir üye olsam artık ama uzak geliyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında Orwell kitabından önce Kabil'i okumayı planlamıştım. Hatta kitaba başladım da ama başlarında bile hafif bir alay vardı. Gece gece anlayamam diye bıraktım onu. Bence sen de üye olmalısın ^^ Kendi kitaplarını almak bambaşka bir şey ama bütçe dayanmıyor öylesine de. Hem kütüphane ortamı da güzel :)

      Sil
  7. Kütüphane yazıları okumayı çok seviyorum, çok da güzel keşifler yapmışsın :). Güle güle oku :).

    YanıtlaSil