3 Eylül 2017 Pazar

Kitap Alışverişi #25


Sanırım bloğa yazı yazmak benim için gerçek bir terapi. En azından odak noktamın değişmesini sağlıyor. Neyse, aslında bu alışverişimle ilgili bir yazı yazmayı düşünmüyordum ama yazıyorum işte. Yazmak iyidir. Hem belki aldığım kitapların içinden sizin de okuduklarınız çıkar. 



Aslında aldıklarımı ınstagramda paylaştım. Yani pek de bir sürprizi kalmadı. Ama bookstagram blog yazmanın yerini tutmuyor benim için. 

Aslında alışverişim de spontane gelişti. Yani kitap almak gibi bir planım yoktu. Hem zaten okumaya eskisi kadar zaman ayıramıyorum. Bir de kütüphaneler var. Ama kitapçıya girmiş bir İlkay, oradan bir kitap bile olsa almadan asla  çıkamaz. Tecrübeyle sabit :)

Kendine Ait Bir Oda bayadır merak ettiğim bir kitaptı. Kitabın bu kapaklı basımını şu an hatırlayamadığım bir bookstagram hesabında görüp çok beğenmiştim. Bugün de karşıma çıkınca aldım kitabı. Alice Harikalar Diyarı da geçtiğimiz aylarda baya popüler olan kitaplardandı. Bildiğimiz hikaye mi yoksa üzerinde eklemeler, oynamalar var mı merak ediyorum açıkçası. Bir de Yeraltından Notlar'ı aldım. Yanılmıyorsam Temmuz ayında, Beyaz Geceler'i okuyup çok sevmiştim. Yeraltından Notlar'ı da çok merak ediyorum. Seveceğimdense eminim bile diyebilirim. Sadece İş Bankası'nın basımını mı Can Yayınları'nın basımını mı alsam diye bocalamıştım bir an. Ama iki yayınevinin çevirisine de güvendiğimden İş Bankası Yayınları'nı tercih ettim.



Artık Sissoyluların fotoğrafını çekmiyorum. Zira bence artık çoğu kişiyi bıktırdım. Ama bu sefer Brandon Sanderson kitaplarının yanında bu rafa da takıldım kaldım baya. İlk kez üçlemeyi yan yana görüyorum. İlla ki birinden biri olmazdı oysa.



Bu da basımına bayıldığım başka bir kitap. Çok güzel değil mi ama? :)

Aslında almak istediğim tek kitap Anna ve Fransız Öpücüğü'ydü. Ancak her ne hikmetse kitap yoktu. Bir de bir sürü reklamı yapıldı. Yeni basılmış bir kitap D&R'de nasıl olmaz anlayamıyorum. Ama en azından elim boş dönmedim. Bu da böyle bir avuntu.

Neyse, şimdilik hoşçakalın. Bol kitaplı, güzel günler :)




16 yorum:

  1. Yine güzel kitaplar seçmişsin. İnsan kitap kurdu olunca, gittiği yerlerde kitapçı olunca kitap almadan duramıyor. Bol okumalı zamanlar diliyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Durdurabilene aşk olsun :) Çok teşekkür ederim ^^

      Sil
  2. Kitapçılarda mutlaka beni al diye göz kırpan kitaplar çıkıyor:) keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de nasıl? O an transa geçiyorum sanki. Kitabı aldıktan sonra kendime geliyorum :)

      Sil
  3. Kitap okuma aliskanligimi kaybettigim su siralarda(19 aydir🙈😃oğlan sagolsun benim);blogda bu tarz kitap alisverisi ve kitap yorumlamalarini gordukce heves edip deli gibi okumak istiyorum vallahi.Turkiyeye geldigimde bayagi saglammm bir kitap alisverisi yapicam😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ufaklık büyüdüğünde beraber okursunuz belki. Çok hoş olur, biraz beklemeye de değer :)

      Sil
  4. Kendine Ait Bir Oda'yı okudum ve yazmayı seven her kadının, hatta her kadının okuması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum. Yazarın diğer kitaplarını da okuma isteği uyandırıyor. Tavsiyem okurken yanında anlık notlar almak. Beyaz Geceler'i dönem içinde elime aldım ama finaller başlayınca bırakmak zorunda kaldım çünkü dikkatimi veremiyordum. Yazarın en az sevilen kitabı olduğunu duymuştum ama sen beğendiysen daha pozitif hislerle elime alacağım. Blog güzel şey. Yaz ve rahatla. Ben de öyle yapıyorum çünkü. Kaçabileceğin yerlerin olması güzel şey bu hayatta.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyaz Geceler'in şiirsel bir dili vardı. Ben kısa sürede okumuş ve sevmiştim. Sanırım kitaba hevesle başlamamdaki ana etken kitabın başında yer alan Turgenyev'in bir sözüydü. Bu söz her basımda var mı bilmiyorum ama ben Can Yayınları'ndan okumuştum kitabı. Umarım sen de seversin :) İnsanın kendini rahat hissedebildiği, özel bir alanının olması çok güzel bir şey gerçekten :)

      Sil
  5. Kitaplardan ikisini okumuşum, Kendine Ait Bir Oda da merak ettiklerimden. Umarım hepsini seversin kitapların :).

    Şu aralar okuyamama durumu baş gösterdi bende de bir de yoğunluktan fırsat olmadı, bari film izleyeyim deyip yeni liste yapmıştım oradan izliyorum filmleri :).

    Yeraltından Notlar'ı ben de İş Bankasından almıştım :). Klasiklerde tercih ettiğim bir yayınevi oluyor genelde :). Can Yayınları da güvendiklerimden :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de listenden The Royal Tenenbaum'u izledim. Ve filmi izledikten sonra öğrendim ki, Büyük Budapeşte Oteli'nin yönetmeninin filmiymiş. Zaten iki filmde ortak bulduğum bir şeyler vardı. Beğenerek izledim bu filmi de, öneri için teşekkürler :)

      Sil
    2. Rica ederim, sevindim beğenmene 😊. Yönetmenin Djarling Limited var ona da bakabilirsin boş zamanında yine aynı tatta 😊

      Sil
  6. Kendine Ait Bir Oda'yı ben de merak ediyorum. :) Alice Harikalar Diyarında'nın kapağı gerçekten çok güzelmiş, ben de Yabancı yayınlarından almıştım, onun da basımı çok iyi. :) Yeni kitapların hayırlı olsun o halde. :)

    YanıtlaSil
  7. Yeraltından Notlar'ın ilk 30-40 sayfasında sıkılabilirsin. Sakın bırakma, oradan sonra kitap çok hızlı akıyor.

    Kendine Ait Bir Oda bende Kırmızı Kedi Yayınları basımı var. Ben de bu ay okuyacağım. Beklentim büyük, kitaptan hayat dersleri çıkarmayı planlıyorum.

    Alice'i hiç okumadım desem. İlk okuma için bu kitap uygun görünüyor. Okuyunca yorumunu bekliyorum.

    Hepsini iyi günlerde oku canım :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçen gün uyku tutmayınca Alice'e biraz başlamıştım. Kitabın dili biraz tuhaf gibiydi. Yani fazla konuşma dili halinde yazılmış gibi geldi bana. Ama daha çok başındayım, o yüzden peşin hüküm vermesem daha iyi olacak :) Kendine Ait Bir Oda'yı çok merak ediyorum. Aynı şekilde Yeraltından Notlar'ı da. İkisini de beğeneceğimi hissediyorum. Ayrıca teşekkür ederim :)

      Sil