15 Ağustos 2017 Salı

Psikiyatrist | Kitap Yorumu


Herkese merhaba :)  Kitap yorumu yazmayalı sanırım biraz uzun bir süre geçti. Hatta ayın başından beri hiç kitap yorumu yazmamışım. Bunun sebebi yorum yazısı yazmamam değil, malesef ki yorum yazısı yazacak bir kitap okumamamdı. Ayı yarılamamıza rağmen Psikiyatrist bu ay okuduğum ikinci kitap oldu. Zaten ilk kitap da Temmuz ayında yarım kaldığından bu ay bitirdiğim bir kitaptı. Dershanem başladığından beri kitap okuyamıyorum malesef. Zaman bulsam bile ya yorgun oluyorum, ya da başka uğraşlarım oluyor. Bu yüzden her ne kadar elimde sürünse de, oldukça gerilimli ve bir o kadar da sürükleyici bir kitaptı Psikiyatrist.


"Genellikle delirmek olarak adlandırılan duruma giden yol hiç de uzun değildir. Bazen birkaç beyin hücresi arasındaki küçük bir iletişim sorunu buna yeter ve bu olur."


Wulf Dorn kitapları özellikle de son dönemde baya revaçta. Dolayısıyla bu denli sevilen bir yazarın kitaplarını ben de çok merak ediyordum. Son kütüphane ziyaretimde Psikiyatrist'i görür görmez kütüphaneden ödünç aldım ve kitabı elime aldığım her seferinde acaba ne olacak diye rahat bir 100-150 sayfa okudum. Zaten psikolojiye de ilgim var. Dolayısıyla benim için ilginç bir kitaptı.

Kitabımızın konusuysa kısaca şöyle: Psikiyatrist Ellen Roth, şiddet mağduru bir kadın hastayla karşılaşıyor ve onun hikayesine ortak oluyor. Sonrasında ardında hiçbir şekilde iz bırakmayan bu gizemli hasta ve onun anlattığı Kara Adam, Ellen Roth'un peşini bırakmıyor.


"İnsan bazen kendine yalan söylemekte o kadar uzun süre başarılı olur ki sonunda kendi uydurduklarına inanmaya başlar."


İtiraf etmek gerekirse, kitabın başında, sonundaki olayı tamamen olmasa da az biraz tahmin etmiştim. Ama yine de bazı olaylar beni şaşırttı. Ellen ve Kara Adam'ın her karşılaşmalarında istemsizce huzursuz oldum. Yani gerilim anlamında da başarılıydı kitap. Demem o ki, psikolojik ve gerilimli kitaplardan hoşlanıyor ve akıcı bir şeyler okumak istiyorsanız Psikiyatrist'i öneririm. 
Şimdilik hoşçakalın. Bol kitaplı, güzel günler. :)








11 yorum:

  1. Psikolojik kitapları seviyorum. O halde listemde ekliyorum ^^

    YanıtlaSil
  2. Bende uzun zaman önce bir kaç tane kitap almıştım. Onları da okumadım henüz. Vaktim olmuyor aslında bu sıralar bir de ygs lys telaşı sardı beni. :(( Elimde ki kitapları bitirince bakacağım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı telaş bende de var malesef ama okumayı sekteye uğratmak da istemiyorum. Umarım her şey gönlünce olur, kader ortağıyız ^^

      Sil
  3. Bu kitabı hemen okumalıyım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım siz de beğenirsiniz. Şimdiden iyi okumalar :)

      Sil
  4. Wulf Dorn'dan henüz sadece Oyunbaz kitabını okudum ve tek kelimeyle olağanüstüydü!!! *_* Gerçekten şahane bir yazar. ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de okuduğum ilk kitabı Psikiyatrist oldu ama kitaplarını okumaya devam etmek istiyorum :))

      Sil
  5. bayram tatili için iyi bir seçim olabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle ^^ Zaten baya akıcı bir kitap, kolay okunuyor :)

      Sil