16 Ağustos 2017 Çarşamba

Kütüphane Güncesi #3


Bir kütüphane ziyareti sonrasından daha herkese merhaba :)  Kütüphane ile dershanem (kısmen) yakın olduğundan (en azından aynı güzergahta) ve bugünkü derslerim sabahtan olduğu için dershane çıkışı kitapları iade etmek üzere kütüphaneye gittim. Ama kitaplarla dolu bir mekana girince kendimi tutamadığımdan yine kitap ödünç alıp oradan ayrıldım. 



Bu sefer ders kitaplarımı da taşımak zorunda olduğumdan kardeşime kitap almadım hiç. Neyse, gelelim aldığım kitaplara. Çalıkuşu uzun zamandır okumak istediğim bir kitaptı ama ne hikmetse bir türlü kütüphanede bulamıyordum. Galiba yenilenme sürecinde ya kitap adetinde artma oldu, ya da bugün şanslıydım bu konuda.

Onun dışında, Jose Saramago da kitaplarını çok merak ettiğim bir yazar. Özellikle de Körlük isimli kitabını çok merak ediyorum. Ama yakın zamanda kitap alışverişi yapmadığımdan ve yapmayı düşünmediğimden kütüphanede olup olmamasına bağlı kalacağım okumak için. Ve kötü haber, şimdiye kadar 2-3 tane Görmek isimli kitap gözüme çarpmasına rağmen Körlük'e rastlamadım. 

Cennet Ateşi Şehri de, Ölümcül Oyuncaklar serisinin son kitabı olması sebebiyle beni fazlasıyla heyecanlandırıyor. Böylece koskocaman bir seri daha bitecek, dile kolay. Aldığım duyumlara göre Jem'le Tessa da varmış kitapta. Özellikle de Jem'i öyle çok özledim ki :') 
Umarım hayal kırıklığına uğratmaz beni.

Bu seferki ödünç kitaplar bunlardı. İçlerinde okuduğunuz veya okumak istedikleriniz varsa buyurun yorumlara efendim. Şimdilik hoşçakalın. Musmutlu, güzel günler :)





29 yorum:

  1. Aa çok güzel, bu yazı dizisini seviyorum :). Jose Saramago okuyalı baya oldu ben de bir kitabını okumak istiyorum. Çalıkuşu'nu da ortaokul zamanında okumuştum sanırım, baya oldu :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çalıkuşu benim de bayadır okumak istediğim bir kitap, sonunda kavuşabildik :) Jose Saramago'nun üslubunu da baya merak ediyorum. Kitaplarını ınstagramda falan bir ara baya sık görüyordum çünkü.

      Sil
  2. Dershanenle kütüphhanenin aynı güzergahta olması çok güzel. :) Çok güzel kitaplar almışsın, şimdiden iyi okumalar! ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yine de otobüsle gidilecek belli bir mesafe var ama otobüs dershanenin caddesinden geçtiğinden sıkıntı yaşamadım pek. Ayrıca çok teşekkür ederiimm :)

      Sil
  3. Bende kütüphaneye çok sık gidenlerdenim :) Seviyorum o havayı solumayı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rafların arasında gezmek, hangisini seçeceğine karar verememek, belki de yeni bir kitap keşfetmek.. Bunlar güzel şeyler ^^

      Sil
  4. Çalıkuşunu yıllar önce okumuştum.Reşat Nuri'yi severim ben. Körlük de okumak istediğim kitapların arasında. Keyifli okumalar diliyorum.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım Çalıkuşu'nu pek çok kişi okumuş ve sevmiş. Ben de seveceğimi umuyorum. Teşekkür ederim :)

      Sil
  5. Cennet Ateşi Şehri'ni şuan okuyorum. Bayağı kalın olması ve benim son zamanlarda dizi/filmlere sarmamdan dolayı hala bitmedi. Eğer istersen beraber okuyabiliriz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi, neden olmasın? Hatta çok güzel olur ^^

      Sil
  6. Bilinmeyen Adanın Öyküsünü okumuştum. Kısa ama bolca anlam çıkarılabilecek bir kitaptı :))
    Ben de dün gittim kütüphaneye :D Ama maalesef benimki yol üstünde olmadığı için gidiş dönüşler acı verici oluyor :D Neyse kitaplar için değer ^____^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakınız iyi bir okuyucu kitapları için her şeye katlanabilir ^^ İyi okumalar sana da :)

      Sil
  7. Çalıkuşu ve Bilinmeyen Adanın Öyküsü en sevdiğim kitaplardan. Az çok kitap zevkini bildiğim için senin de beğeneceğini düşünüyorum. O seri kitabını da duydum ama hiç başladım. Bu ara uzun soluklu kitaplar okuyamıyorum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım ben de severim. Teşekkür ederim :)

      Sil
  8. Çalıkuşunu okumuştum bir kaç yıl önce. Ayden Şenerin baş rol oynadığı dizini izlediğim için çok heyecan duymadan başlamıştım. Ama kitabı okuyunca çok etkilendim. Filmin asla kitap kadar etkili olmayacağını da anladım böylece :) İyi okumalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pek çok uyarlaması yapılmış bir kitap Çalıkuşu. Pek çok kişi de sevmiş. Bu kadar kişinin bir bildiği vardır elbet, ben de seveceğimi hissediyorum :)

      Sil
  9. Çalıkuşu gerçekten çok güzel bir kitap. Benim en sevdiğim Türk klasiklerindendir. Jose Saramago'nun bende Çatıdaki Pencere kitabı var ama daha okumadım. Neden o kitabını almışım bir fikrim yok. En bilinen ya da en çok sevilen kitabı değil. Büyük ihtimalle biri önerdi, aklımda kaldı.

    Hepsini keyifle okumanı diliyorum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saramago okumayı bayadır istiyordum. Bilinmeyen Adanın Öyküsü de büyük puntolu, resimli ve bir de üstüne kısa bir kitap. Muhtemelen bir oturuşta bile bitirebilirim. Çalıkuşu için de baya heyecanlandım şimdi. Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  10. Çalıkuşu okuduğum ilk romandı, çok özel benim için :)) Umarım seversin sen de :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kadar kişinin en sevdiği kitaplardan biriyse, muhtemelen ben de severim diye düşünüyorum :)

      Sil
  11. Böyle kütüphaneli, kitap alışverişli yazıları okumayı çok seviyorum. Keyifli okumalar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de hem okumasını, hem de yazmasını en çok sevdiğim yazı türü ^^ Teşekkür ederim :)

      Sil
  12. Yol üzerinde bir kütüphane olmasından daha güzel ne olabilir ki :)
    Keyifli okumalar dilerim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi ^^ Ama keşke evime biraz daha yakın olsaydı demekten de alamıyorum kendimi. Sanırım yollarda olmak kaderim. Ayrıca çok teşekkür ederim :)

      Sil
    2. E tabi öyle keşke çok yakın olsaydı :) Ama yinede yol üzerinde bulunması çok güzel :) Rica ederim :)

      Sil
    3. Her şey aynı anda olmuyor tabi. Zaten kütüphaneye girince bir anlığına dünyadan soyutlanıyorum :)

      Sil
    4. Bir anlıkta olsa dünyadan soyutlanmak güzel :)

      Sil
  13. Çalıkuşu'nu bende merak ediyorum da hala okuyabilmiş değilim ne yazık ki. :D
    Cennet Ateşi Şehri'ni bende merak ediyordum ama seri eski tadını kaybetti diye elim bir türlü gitmemişti, kaldı öyle. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoğu kişi beğendiğini söylese de ne yalan söyleyeyim, Çalıkuşu'na başlarken dilinin ağır olacağını düşünmüştüm. Sanırım Türk Edebiyatı deyince istemsizce gözüm korkuyor. Ama hiç öyle olmadı. Şu an için çok güzel ilerliyor. Hatta o kadar iddialıyım ki, favori kitaplarımdan biri bile olabilir böyle giderse :) Aynı şekilde Cennet Ateşi Şehri de son sürat başladı. Birbirinden olabilecek en uç noktalardaki iki kitabı aynı anda okumam da ayrı bir tuhaf ama güzel oluyor :D

      Sil