20 Ağustos 2017 Pazar

Enigma (The Imitation Game) | Film Yorumu #43


Herkese merhaba :)  The Imitation Game veya Türkçe çevirisiyle Yapay Oyun, bir süredir gözüme çarpan bir filmdi. Biyografi tarzındaki filmleri izlemeyi seviyorum. Üstüne bir de böyle sevdiğim oyuncular başrol olunca fırsat bulur bulmaz filmi izledim ve çok da beğendim.

''Bazen kimsenin hayal edemediği şeyleri hayal edip yapabilen insanlar vardır.''

Film, 2.Dünya Savaşı sırasında Nazilerin Enigma kodunu çözmek için çabalayan ve savaşın daha az zararla bitmesinde katkı sağlayan Alan Turing isimli bir matematikçinin savaş yıllarında başından geçenleri konu ediniyor.



''İnsanlar neden şiddeti sever biliyor musunuz? İyi hissettirdiği için tabii ki. İnsanlar şiddeti son derece tatmin edici bulurlar. Ancak tatmin yok olunca eylemin de içi boşalır.''

Bunun yanı sıra, filmde anlamlı pek çok mesaj vardı. Alan Turing bir dahi. Dolayısıyla olaylara mantıksal açıdan yaklaşıyor. Bu da onu diğerlerinden farklı kılıyor. Ama küçüklüğünde bu farklılığı, başka çocuklar tarafından alaya alınıyor. Bu yüzden de tek arkadaşı Christopher. 
Alan Turing'in kendine inanmasında en büyük rolü Christopher'ın üstlendiğini düşünüyorum. Christopher onun hayatını çok fazla etkiliyor.
Ayrıca, Alan'ın olaylara mantıksal açıdan yaklaşması (ve tabii başrolün Benedict Cumberbath olması) bana birazcık Sherlock'u anımsattı.



Filmde sevdiğim bir diğer nokta da Alan (Benedict Cumberbatch) ve Joan'ın (Keira Knightley) ilişkisi oldu. Bu gizli görevde çalışmak için sınava giren adaylardan biri de Joan'dı ama kadın olduğu için sanki erkeklerden zeka yönünden daha aşağıdaymış gibi bir tepki görmüştü. Ama Alan'ın ona karşı olan tutumunu en başından beri sevdim.



 ''Bir şey yalnızca sizden farklı düşündüğü için bu düşünmediği anlamına mı gelir?''

Özellikle de birbirlerini sevmek için özel bir nedene ihtiyaç duymamalarını, her şeyden öte arkadaş olabilmelerini çok sevdim. Her ne kadar günümüzde farkında olanların sayısı az olsa da, birini sevmek için menfaatin hiçbir türlüsü etkili olmamalı. 



Muhtemelen bloğumda, bu ayın favorilerinde, bir kez daha göreceğiniz bir film Yapay Oyun. 
Oyunculuklar, konu ve olayların ardındaki anlamları çok beğendim. Zaman bulursanız izlemenizi kesinlikle öneririm. 
Şimdilik hoşçakalın. Musmutlu, güzel günler :)










20 yorum:

  1. Benedict Cumberbatch nam-ı diğer Sherlock Holmes e seyredelim o halde ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım Benedict Cumberbath dışında başka biri başrolü oynasaydı filmi bu denli sevmezdim :) İyi seyirler :)

      Sil
  2. Bu filmi ben de severek sinemada izledim, sonu da çok acıklıydı. Böyle bir dehanın insanlara yardım için uğraşan bir adamın sırf cinsel tercihinden ötürü gördüğü psikolojik ve fiziksel işkenceler, yazık :(.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özellikle de sonda eklenen notlar gözlerimi doldurdu. Günümüzde bile bu durum farklı değil ki. Asıl sorun insanların zihniyetlerinde. İstediğin kadar iyilik yap, yararlı ol; kendilerine kusur gelen en küçük bir durumda seni silebiliyorlar. Keşke Alan Turing'in sonu da farklı olsaydı.

      Sil
  3. Başrol oyuncular mükemmel! o_o Konuyu da sevdim! :) Listeye ekleyeceğim, paylaşım için çok teşekkürler! ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genelde filmi sevsem bile illa ki bir noktada sıkılırım ama bu filmde hiç sıkılmadım. Umarım sen de seversin. Şimdiden iyi seyirler :)

      Sil
  4. İzlemiştim ben de, oyuncular da konu da harikaydı :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten oyuncuları görür görmez izlemeliyim dedim :)

      Sil
  5. Gerçekten konusu çok çok ilginçti. Sinemayla ilgili herkesin izlenmesi gerekir diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle ^^ Özellikle de biyografik bir film olması daha da ilginç kılıyor filmi.

      Sil
  6. Benedict Cumberbatch gerçekten iyi bir oyuncu. Her zaman da zeki adam rollerini veriyorlar, oyuncuya taktığım bir dönem, tüm filmlerini izlemiştim =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de çok sevdiğim bir aktör. Artık Sherlock Holmes karakteriyle kafamda o denli özdeşleşti ki, ismi yerine direk Sherlock diyorum hakkında konuşurken :)

      Sil
  7. Filmi merak ediyordum ama o sıra Benedict bey her filmde karşımıza çıktığı için bir soğuma gelmişti bana :D O dönem geçtiğine göre ben de izleyebilirim sonunda filmi :D Teşekkürler filmi bizimle de paylaştığın için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten bir dönem oyunculuk anlamında patlama yaşamıştı. Ama yine de farklı bir havası var bence adamın ^^ En son Kefaret isimli filmini izlemiştim. Orada yan roldeydi ama oynadığı karakter beni biraz soğutmuştu. Bu filmle Benedict Cumberbath'e yenide ısındım diyebilirim :) Umarım sen de seversin, iyi seyirler :)

      Sil
  8. Çok sık film izlemesem de bu filmi bende izlemiş ve çok beğenmiştim, senin beğenmene de sevindim. :) Filmin konusu ve oyunculuklar çok iyiydi gerçekten. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten bir filmin oyuncularını beğendim mi filmi büyük olasılıkla beğeniyorum :)

      Sil
  9. Bu filmi izlemeyi çok istiyorum ama bir türlü denk gelmedi. Seveceğime eminim :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlamlı ve akıcı bir filmdi bence. Umarım sen de severek izlersin Şule abla, iyi seyirler :)

      Sil
  10. Efsane bir biyografi filmiydi. Benedict cuk diye oturmuş filme. Filmden de anlaşıldığı üzere Alan Turing hayatta gereken değeri görmemiş, hayat tarzı ve fikirleri yüzünden aşağılanmıştı. Bunlarda bilgisayarın ve geleceğin teknoloji dahisinin intihara sürüklenmesini sağladı. Ne kadar da acı verici...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de acı verici. Filmin sonunda hem üzülmüş, hem de kızmıştım. Benedict Cumberbath'ı ilk Sherlock'ta gördüğümden mi bilmem bu tip dahi rollerine çok yakıştırıyorum. Yorumun için teşekkürler :)

      Sil