19 Ağustos 2017 Cumartesi

Bilinmeyen Adanın Öyküsü | Kitap Yorumu


Herkese merhaba :)  Bu aralar kitap okuyamamaktan yakınıp duruyordum. Bilinmeyen Adanın Öyküsü bu durumuma ilaç gibi geldi. 
Ayrıca Jose Saramago, kitaplarını okumayı istediğim bir yazardı. Özellikle de Körlük isimli kitabını çok merak ediyorum. Bu kitabını da son kütüphane ziyaretimde ödünç almıştım. (Kütüphane Güncesi için TIK TIK)


''Kim olduğunu bilmiyorsan kendin olabilmen mümkün değil.''


Hikayemizdeki sarayda halkın istekte bulunduğu bir tane Dilekler Kapısı, bir de saraya gelen hediyelerin alındığı Armağanlar Kapısı bulunuyor. Kral da vaktinin neredeyse tamamını saraya gelen hediyelerle geçirip Dilekler Kapısı'nı ihmal ediyor. Ancak günün birinde bir adamın kapıya dayanması ve ısrarla kralla görüşmek istediğini söylemesi üzerine, kral olaya müdahale ediyor ve Dilekler Kapısı'na çıkıyor. Adam kraldan bilinmeyen bir adayı  bulmak için bir tane tekne istiyor. Ancak herkes artık bilinmeyen, bulunmamış bir ada kalmadığını söyleyerek adamı küçümsüyor. Kral da adamdan kurtulmak için isteğini yerine getiriyor. Sonrasında bilinmeyen adayı arayan adam ve ondaki cesareti görüp onun peşinden giden bir kadının öyküsü anlatılıyor kitapta.


''Belli ki adamın gözleri bilinmeyen adadan başka bir şeyi görmüyor, diye düşünmüş kadın, işte göz yanılması, insanın yanı başında duran insanı görmemesi böyle olur.''


Kitabın masalsı bir havası var. Ayrıca içindeki çizimler de bu masalsı havayı pekiştirmiş. Masal demişken.. Her masalın bir mesajı olur değil mi? Bu masalın da bir değil, birçok mesajı var.
Kitapta yazarın ısrarla üzerinde durduğu bir konu var: Bilinmezi aramak. Bazen kim olduğumuzu bulmak için kendimizi dışarıdan bir göz olarak değerlendirmemiz gerekir. Kim olduğumuzu tanımlamak için cesur olmamız ve aynı hikayedeki adamın tayfasız yola çıkma cesaretini gösterdiği gibi bilinmeze, geleceğe doğru tek başımıza, kendi kararlarımızla cesurca ilerlememiz gerekir. Zira, ilerlemeden önümüzdeki fırsatları, ne bulacağımızı bilemeyiz.

Kolay okunan, akıcı ve anlamlı bir kitaptı Bilinmeyen Adanın Öyküsü. Yazarın başka kitaplarını da okumayı istiyorum.
Şimdilik hoşçakalın. Bol kitaplı, güzel günler :)









24 yorum:

  1. Benim de okumak istediğim ama henüz başlayamadığım yazarlardan. Dilinin akıcı olmasına sevindim. Aksi takdirde bir türlü bitmek bilmiyor kitaplar. İyi geceler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özellikle de okuyamama dönemlerinde daha beter sürünüyorlar. Ama Bilinmeyen Adanın Öyküsü gayet akıcıydı. Şimdi de Çalıkuşu'na başladım. O da aynı akıcılıkla ilerliyor. Bu aralar bu konuda şanslıyım sanırım :)

      Sil
    2. Çalıkuşunu birkaç günde bitirmiştim :)

      Sil
    3. Aynen çok akıcı bir kitap :)

      Sil
  2. Bu yazarın kitaplarını çok merak ediyorum. Artık okuma zamanı geldi sanırım.Emeğine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabın dili dolayısıyla yazarın üslubunu tam olarak kavrayamasam da, konu ve taşıdığı mesaj yönüyle beğenimi kazandı. Yazarın başka kitaplarını da okumak istiyorum. Ayrıca beğenmenize sevindim. İyi okumalar :)

      Sil
  3. Okuduğum bir yazar değil. Hakkında çok da bir şey bilmiyorum :) Şu aralar bende okuyamıyorum çok fazla. Benim de ilaç gibi gelecek bir kitaba ihtiyacım var aslında :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısa sürede biten ve kendini okutturan bir kitap. Umarım sizin için de yararlı olur, severek okursunuz :)

      Sil
  4. Masalsı kitaplara bayılıyorum. ^_^ "Kim olduğunu bilmiyorsan kendin olabilmen mümkün değil." alıntısına bayıldım..:) Emeğine sağlık! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Masalsı anlatımlara ben de bayılıyorum. En güzel mesajlar bu tip kitaplardan çıkıyor. Aynı şey çocuk kitapları için de geçerli. Ayrıca rica ederim :)

      Sil
  5. Yazarı ben de okumak istiyorum, yorumun beni heveslendirdi hemen başlamak istedim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap da elindeyse hemeeen başla bence :) Zaten kolay okunuyor. Bir oturuşta bile bitirirsin :)

      Sil
  6. Blog dünyasında kitap bloglari baya tutulmaya başladı buda tabi çok mutluluj verici bir olay. Zira okuyan bir millet olma yolunda ilerliyoruz. Ben okurum diyemem de denerim .)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bloğumu açma amacım düşüncelerimi bir yere aktarma ihtiyacındandı. Hatta bloğumu ilk açtığımda blog yazmakla ilgili hiç bilgim yoktu desem yeridir. Dolayısıyla yazılarımı takip eden bir kesim de yoktu ilk zamanlar. Ama o zamanlarda da kendim için yazmaya devam ettim. Zaten sonrasında da çoğu şeyi zamanla deneme yanılma yoluyla öğrendim ve sonuçta şimdi fikirlerimi paylaşmakla kalmıyor, birileriyle üzerinde konuşabiliyorum. Eğer yazılarımla birilerine faydalı olabiliyorsam ne mutlu bana :)

      Sil
  7. Saramago'nun tüm kitapları güzeldir. Kabil adlı kitabını tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kabil de okumak istediğim bir kitap. Öneri için teşekkürler :)

      Sil
  8. SAramago okumayı çok istiyorum , yeni basımları gördükçe bu istek katlanarak artıyor , sizin gibi okuyan bloggerları gördükçe daha da fazlalaşıyor :D teşkkürler

    YanıtlaSil
  9. Bende geçen yıl okumuştum bu kitabı, güzel bir kitap gerçekten farklı bir tarzı var. Sayende Körlük'ü alıp okumadığımı hatırladım, listede öne çekebilirim umarım. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir hatırlatma yapmışım o zaman :) Benden önce okursan senin yorumun da bende fikir oluşturur ^^

      Sil
  10. Konusu hoşuma gitti. Masal tadında olması da okunmasını daha zevkli yapar. Ben bu kitabı okuyayım en iyisi :-)

    Yorum için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek :) Senin yorumunu da merakla bekliyorum Şule abla :)

      Sil
  11. Guzel kitaptir :) Korluk'u henuz okumadiysaniz mutlaka bakin derim, yazarin buyulu gercekci uslubunu orada da goreceksiniz, bunu begendiyseniz onu da begenirsiniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Körlük'ü malesef henüz okuyamadım ama okumayı istiyorum. Öneri için teşekkür ederim :)

      Sil