10 Temmuz 2017 Pazartesi

Yarıyıl Raporu (Mid-Year Book Freakout: 2017) | Mim #9


Güzel bir mim yazısıyla herkese merhaba :) Sevgili Periodic Library beni çok güzel ve yararlı olacak bir etkinliğe davet etmiş yapmamak olur mu hiç? ( Onun yazısını okumak için TIK TIK ) Bu arada yazısındaki yorumumda teşekkür edememiştim, buradan ona çok teşekkür ediyor ve kucak dolusu öpücükler gönderiyorum :) Şimdi de geçelim asıl yazımıza.


1. Şu ana kadar okuduğun en güzel kitap?
Aslında bunu bir nevi şu yazımda (TIK TIK) cevaplandırmışım diyebilirim ama eğer içlerinden birini seçecek olsaydım Bir Dinozorun Anıları derdim. Çünkü hayatım boyunca okuduğum tüm kitaplardan gerek üslup, gerekse içerik yönüyle oldukça farklıydı.


2. Şu ana kadar okuduğun en iyi devam kitabı?
Sanırım açık ara Yolcu. ( Yorum için TIK TIK )


3. Okumak istediğin ama henüz okuyamadığın yeni çıkan bir kitap?
Oooo bunun için hangi birini söylesem ki? Ama Sarah J. Maas'tan Güller ve Dikenler Sarayı ile Sis ve Öfke Sarayı başı çekmek üzere, Leigh Bardugo'dan Sahte Krallık'ı da okumayı deli gibi istiyorum.


4. İkinci yarıda çıkmasını çok beklediğiniz bir kitap?
Soruyu iki üç kez art arda okumama rağmen aklıma bir kitap bile gelmedi malesef. Oysa hep okumak istediğim, çıkmasını beklerken deli divane olduğum bir sürü kitap vardır.


5. Sizi hayal kırıklığına uğratan kitap?
Açık ara Tanrı ve Canavarların Düşleri. Onunla üçüncü ayımıza giriyoruz hala bitmedi -,-


6. Sizi şaşırtan bir kitap?
1984 olabilir. Hem sondaki malum olaya şaşırmış, hem de baya ürpermiştim. 


7. Favori yeni yazarınız?
İhsan Oktay Anar ve Mina Urgan olabilir. Ama bakın 'olabilir' diyorum; çünkü ikisinin de sadece bir kitabını okuyabildim şu ana kadar.


9. En yeni favori karakteriniz?
Ne ilginçtir ki yok. Sadece Pabucumun Ajanı'ndan Mert'i sevmiştim biraz. Kitapta daha çok yer alsaydı favori karakterlerimden olabilirdi tabi ama malesef  başka bahara artık.


10. Sizi ağlatan kitap?
Ya duygusuzum ya da duygusal bir kitap okumadım bu yıl. Çünkü hiç ağlamamışım ya da hatırlayamıyorum şu an.


11. Sizi mutlu eden kitap?
Hımmm. Sanırım bu soru için de cevabım Yolcu. Hatta kitabı okurken transa geçmiştim. Jamie Jamie Jamie diye sayıkladığımı biliyorum. Merak etmeyin atlattım ^^


12. En beğendiğiniz kitaptan uyarlanan film?
Sanırım öyle bir uyarlamayla değil bu yıl içinde, kitap uyarlaması filmleri izlediğimden beri karşılaşmadım.


13. Bu yıl yazdığın favori kitap yorumun?
Bilemedim ki şimdi :)


14. Bu yıl satın aldığın en güzel kitap?
Bunu kapak tasarımını baz alarak cevaplarsam Güz Davulları (1-2) ve Koku derdim. Bu arada üçünü de okumadım -,-


15. Yıl sonuna kadar neleri okumak istiyorsun?
Periodic Library'nin sondaki gif'ini çok beğenmiştim. Beni daha iyi anlatabilecek sözcükler yok sanırım :)



Devrik Cümleler ve Kitabın DNA'sı da davetlilerimdir. Şimdilik hoşçakalın. Bol kitaplı, güzel günler. :)





18 yorum:

  1. Güzel bir mim olmuş.Emeğine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok severek yazdım. Teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Ya ne kadar hızlısın. Daha bugün mimlemiş bizi. Sen böyle hızlı yapınca benim geç yazmam kötü görünecek :-(

    Kitaplarda kolay kolay ağlayamıyorum ben. Listeme bakacağım, belki gözlerimin yaşardığı bir kitap bulabilirim.

    Bir Dinozorun Anıları benim de çok etkilendiğim bir kitap. Yıllar önce okumama rağmen bazı detayları hâlâ aklımda.

    Yılın kalan yarısında daha güzel kitaplar okuman dileğiyle :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazını yayınladığında o süreç unutulur hiç merak etme ablacım :) Bir Dinozorun Gezilerini de okumak istiyorum aslında. Yazar gerçekten farklı ve eğlenceli biri. Muhtemelen o da ilginç olacaktır diye düşünüyorum. Neyse, çok teşekkür ederiimm :)

      Sil
  3. Güzel bir mim olmuş keyifle okudum 😊 emeğine sağlık sevgiler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindim. Teşekkür ederim :)

      Sil
  4. OOO, bu ne hız! Cevaplar da güzel. Umarım 2. yarı böyle ve daha güzelleriyle devam eder :)

    YanıtlaSil
  5. Bir sen bir de Öneri Makinesi mimi cevaplama hızınızla beni bayağı bir şaşırttınız :D Ayrıca rica ederim canım, asıl ben teşekkür ederim vakit ayırıp cevapladığın için :))

    Tanrı ve Canavarların Düşlerinin hayal kırıklığına uğratmasına üzüldüm ya. Yarım bıraktığım ve devam ederim belki diye düşündüğüm bir seriydi. En iyisi hiç bulaşmayayım tekrardan :D

    Yabancı serisi de gözüme çarpıyor sürekli ama malum boyutu :')

    İkinci yarıda çok daha güzel kitaplar okuruz umarım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım biri beni bir mime davet etse de yapsam modundaymışım o an :D Asıl ben çok teşekkür ederim. Kafamı dağıttım böylece ^^

      Aslında genel olarak farklı bir seri Duman ve Kemiğin Kızı. Güzel de diyebilirim ama yazar bazı olayları cidden aşırı gereksiz uzatmış. Hele son kitap oku oku bitmiyor. Bir de üstüne her şey aynı seyrinde kaç sayfadır. İster istemez kitaptan soğudum. Ama tabii seveni vardır veya yoktur bilemeyeceğim. Ama benim favori serilerimden biri olmayı başaramadı malesef.

      Amaaa Yabancı serisi başkadır işte. En azından benim için. Çünkü gördüğüm yorumlara dayanarak söyleyebilirim ki; seriyi ya çok seviyorlar, ya da hiç sevmiyorlar. En azından ben orta karar bir yoruma hiç rast gelmedim. Okursan umarım sen çok sevenlerden olursun :)

      Umarım çok daha güzelleri diğer yarıda karşımıza çıkar, bol bol okuruz ^^

      Sil
  6. Sen benden de önce girmişsin yorumu, mimler bizden kaçmıyor :).

    Mina Urgan'ın o kitabı gerçekten güzel. 1984 ve Koku'yu da severim.

    Eline sağlık, güzel bir yazı olmuş :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepsi radarımda :D Koku'yu ben de çok merak ediyorum. Kapağı bile beni kendine çekiyor. Sen de beğendiysen tamamdır bu iş :)

      Sil
  7. Hem analiz hem de eğlence açısından çok güzel bir mim olmuş! ^_^ Mimlediğin için de kocaman teşekkürler! :) Bu arada Bir Dinazor'un Anıları oldukça ilgimi çekti, söylemeden geçemeyeceğim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oldukça ilginç bir kitaptı. Zaten yazarın kendisi bir hayli ilginç biri bence. Kitap da onun hayatıyla ilişkili zaten. Umarım sen de benim kadar severek okursun. Yazını merakla bekliyorum :)

      Sil
  8. Çok hızlısın ama ben çok yavaşım mim yapma konusunda ama gerçekten yakın zamanda yapacağım teşekkürler mim için :) Cevaplarında çok güzeldi eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim, yazını bekliyorum :)

      Sil