24 Temmuz 2017 Pazartesi

Gülümse - (Raina Telgeimer) | Çizgi Roman Yorumu


Herkese merhaba :) Bu sefer bir kitabın değil de, bir çizgi romanın yorumuyla karşınızdayım. Son 2-3 haftadır neredeyse adamakıllı hiç kitap okuyamıyordum. Zorla, o da ittire kaktıra anca elime kitap almışımdır. Ya zaman bulamıyordum, ya da daha fenası zaman bulsam da okumak istemiyordum. Neyse, böyle can sıkıcı okuyamama dönemlerimde genel de manga okurdum ben. Ama manga fiyatlarının arşa yükselmesi ve bu duruma aşırı sinir olmam üzerine, kapitalizmin oyunlarına gelmemek adına yakın gelecekte indirimler haricinde etiket fiyatıyla kitap almamaya karar verdim. (En azından zam gelen ürünleri diyelim) Bence çok da yerinde bir karar oldu -,- 
Neyse, gelin görün ki bu kararı almamın üzerinden 5 dakika geçmeden bir baktım ki kardeşim elinde kitaplar bir şeylerle uğraşıyor. Hayır yani, onu kitaplarla görünce biraz duygulandım kabul. Çünkü genelde kitapları okumak yerine incelemekle yetiniyor. Böyle ilgisini çeken (ve kabul benim de ilgimi çeken) bir çizgi romanı alıyorum deyince 'tamam sen bilirsin' dedim ve sonuçta çizgi romanı ondan önce okudum. Ayrıca çok çok çoook sevdim :)



Genel olarak, 6. sınıfın sonundan liseye geçinceye kadarki süreçte dişleriyle sorun yaşayan Anna'nın başından geçenleri, duygularını ve büyüme sürecini konu alıyor çizgi romanımız. Aslında sadece belli bir yaş grubuna değil de, her yaştan insana hitap edebileceğini düşünüyorum bu çizgi romanın. Sanırım birbirinden bağımsız başka ciltleri de varmış. Ne yalan söyleyeyim, elimde olsalardı onları da okurdum :)



Yalnız Anna'nın dişleriyle yaşadığı sorun, basit bir sorun falan değil. Baya ciddi bir problem. İzci toplantısından eve dönerken yere düşmesi sonucu iki dişi kırılıyor Anna'nın. Bir anda süt dişleri yeni çıkmış çocuklara dönüyor. Zaten tel tedavisi olacakken bir de bu problem başına geliyor ve baya sancılı bir dönem başlıyor onun için. Bir de bütün bunların yanında ergenlik problemleri, yanlış arkadaşlıklar, dersler vb. sorunlar var tabii. Ancak başına gelen bazı olaylar sonucunda, bu kadar büyüttüğü diş tedavisinin, daha da genel olarak dış görünüşündeki değişmelerin o kadar da önemli problemler olmadığını fark ediyor Anna. İşte sanırım tam olarak bu yüzden bu kadar sevdim çizgi romanı. Konusu ve karakterlerinin yanında çizimlerini de çok beğendim.



Demem o ki, eğer çizgi roman okumayı seviyor ve eğlenceli vakit geçirmek istiyorsanız Gülümse'yi öneririm. Şimdilik hoşçakalın. Bol kitaplı, güzel günler. :)








10 yorum:

  1. Çizgi romanlar eğlenceli oluyor çoğu kez. Eminim bu da güzeldir. Bol okumalı zamanlar diliyorum.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de okuması ayrı bir zevkli oluyor çizgi romanları. Teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Bende bu aralar kitap okumaya vakit bulamıyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem okumak istiyorum, hem istemiyorum; istemeyince de kötü oluyorum. Garip bir ruh hali :D

      Sil
  3. Bayağı renkli, eğlenceli bir şeymiş. Bu aralar çoğu kişi kitap okuyamamaktan yakınıyor. Ben bunu havaların sıcaklığına bağladım. Kitap kışın kahveyle güzel olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de sıcak havaların etkisi çoook büyük -,-

      Sil
  4. Gayet eğlenceli bir çizgi romana benziyor :) Çizimleri de çok tatlı ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğlenceli, eğitici ve bir de üstüne sevimli :)

      Sil
  5. Gezdiğim yerlerde görmüştüm fakat hiç dikkatimi çekmemişti. Çizimleri aşırı sevimli duruyor ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çizgi roman severlerin seveceğini düşünüyorum ^^

      Sil