19 Haziran 2017 Pazartesi

Unutulmaz Baba Karakterleri | Pazar 6'lısı


Geçen hafta temanın serbestliğini değerlendiremediğimden Pazar 6'lısı yazısı yazamamıştım. Bu hafta da yazmasaydım yüreğime dert olurdu. O yüzden Periodic Library'nin bu hafta için önerdiği temaları harmanlayıp ortaya karışık bir yazı hazırladım. Konuyu ben de yazdıkça belirleyeceğim artık. Böyle de planlı programlı, düzenli bir insanımdır işte -,-
Ama şunu söyleyebilirim ki, bu haftanın yazısı babalar gününe özel. Hatta sanırım benim için 'Unutulmaz Baba Karakterlerini' listeleyeceğim. Neyse, bu kadar saçmalamamın üstüne artık haftanın 6'lısına geçelim bakalım.



1. Hayat Güzeldir - Guido Orefice

Nasıl sempatik, nasıl fedakar bir baba figürüydü Guido öyle? Hala daha sahneler gözümün önüne geldikçe içim burkulur. İzlemediyseniz izlemenizi kesinlikle tavsiye ettiğim bir film Hayat Güzeldir.



2. Umudunu Kaybetme - Chris Gardner

Bir diğer fedakar babamız da Chris Gardner. Üstelik filmdeki rol arkadaşı da kendi oğlu :')



3. Gülen Gözler - Yaşar Usta

Aslında Münir Özkul başlı başına unutulmaz bir baba figürü Türk sinemasında. Ama fedakar, cefakar Yaşar Usta da bir başka.



4. Kayıp Balık Nemo - Marlin

Koskocaman okyanusta biricik oğlunu korumaya çalışan koca yürekli bir diğer babamız Marlin de bu listede olmayı fazlasıyla hak ediyor bence.



5. Buz ve Ateşin Şarkısı - Ned Stark

Entrikalar ve daha pek çok gizemli olayın içinde ailesini bir arada tutan parçaymış adeta. Daha fazla detaya inmeden Eddard Stark'ın da benim gözümde bu listede olmayı hak ettiğini yazıp işin içinden sıyrılayım bari.



6. Harry Potter - Arthur Weasley

Yoklukların içinde çocukları için durmadan çalışan ve zorluklara katlanan başka bir güçlü baba: Arthur Weasley. Kendi çocuklarının yanında Harry ve Hermonie için de çabaladı. Sadece Arthur Weasley de değil, bütün Weasley ailesi kızıl saçları, gülen gözleriyle kalbim(iz)de yer etmeyi başardı.


Elbette daha pek çok unutulmaz baba figürü vardır. Ancak bütün bu karakterlerden seçmeler yaparak kendi en iyi 6'lımı oluşturmaya çalıştım ben. Siz de kendi 'unutulmaz baba karakterlerinizi' yorum olarak yazabilirsiniz.
Şimdilik hoşçakalın. Musmutlu, güzel günler. :)






16 yorum:

  1. Ukudunu kaybetme harıka bır fılmdı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de etkilendiğim filmlerden olmuştu ^^

      Sil
  2. Güzel babalar seçmişsin. Benim de aklıma baba deyince ilk süper baba dizisi geliyor nedense. Bir de dizinin müziği.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teyzemlerle izlemişliğimiz vardır Süper Baba'yı :) Yazıyı okurken ben de anımsadım jeneriğini iyi oldu :)

      Sil
  3. Bu ne güzel bir yazı olmuş bayıldım.
    Hepsi çok tatlı ama tabii ki Yaşar Usta'nın yeri bambaşka

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında Münir Özkul'un yanında Hulusi Kentmen de Türk sinemasının ünlü babalarından. Hepsi kalbimizde :)

      Sil
  4. Çok güzel seçimler olmuş :). Arthur Weasley'den Yaşar Ustaya kadar :). Süper süper :).

    YanıtlaSil
  5. Sanırım benim için en ideali Arthur Weasley :D Hatta ailecek harikalar :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkizlerle çok iyi anlaşabileceğimi düşünüyorum ben şahsen :) Bir porsiyon Weasley'lerden alabilir miyiz :D

      Sil
  6. Umudun Kaybetme her zaman için favorim. Liste çok güzel olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim, teşekkürler :)

      Sil
  7. İdeal baba hepsi cidden :)) Chris Gardner özellikle. Filmi de çok etkileyiciydi zaten :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle. Hatta yazıyı yazarken filmleri bir daha izleyesim geldi :)

      Sil
  8. Güzel bir liste olmuş. Ellerine sağlık. Son zamanlarda okuduğum kitaplardan Kitap Hırsızı'ndaki baba karakteri beni çok etkilemişti. Eğer kitabı okursan ne demek istediğimi anlarsın :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Hırsızı'nı severek okumuştum. Gerçekten etkileyici ve farklı bir kitaptı. Ama aklımdan çıkmış Liesel'ın babası. Kendimi haksızlık yapmış gibi hissettim ^^

      Sil