19 Haziran 2017 Pazartesi

Hamlet \ Romeo ve Juliet - (William Shakespeare) | Kitap Yorumu


Herkese merhaba :) Tiyatro metinlerini okumayı seviyorum. Bir de okunan eser Shakespeare gibi bir ustanın eseriyse deymeyin keyfine. Hamlet'e dün akşam başlayıp bugün bitirdim. Tiyatro metni olduğundan okuması kolaydı ancak kitabı okurken buram buram edebi ustalığı da hissediyorsunuz. Klasiklerde Can Yayınları ya da İş Bankası'nı tercih ediyorum ben. Shakerspeare kitapları için de en iyi çevirilerin İş Bankası'ndan çıktığını söylüyorlar. Çeviri gerçekten de güzeldi. Gerçi bu konuda ne kadar doğru yorum yapabilirim bilmiyorum ama cümleler arasında herhangi bir kopukluk veya anlam kayması yoktu. Shakespeare eserlerini çeviren çevirmenleri de ayrıca tebrik etmek gerek. Tabi ki işlerini layığıyla yapanları. Zira Shakespeare İngilizcesinin farklı bir boyutta olduğu söylenir.

'Olmak ya da olmamak, işte bütün mesele bu.' Kitabı okuyan okumayan , hatta düzenli bir şekilde kitap okumayanlar bile duymuştur bu sözü. Hamlet, ölen Danimarka kralının oğlu. Daha doğrusu öldürülen kralın oğlu. Bir gün babasının hayaletiyle karşılaşması üzerine bu gerçeği öğreniyor ve kendini tuzakların, entrikaların, daha da önemlisi vicdanının çıkmazında buluyor. Belki kitabı anlatmak için yetersiz bir anlatım oldu bu. İyisi mi siz kendiniz okuyup yorum sahibi olun kitap hakkında :)



Bir diğer kitabımız da yine Shakespeare'in meşhur eserlerinden biri. Romeo ve Juliet. Yıllar yılınca aşkları dillere destan olan meşhur sevgililer. Romeo ve Juliet düşman ailelerin çocukları. Ailelerinin evlenmelerine izin vermemesi üzerine, biraz da kötü talihlerinin etkisiyle sorunlarla karşılaşıyor aşıklar. Hamlet için söylediklerim bu kitap için de geçerli. En iyisi sizin okuyup da fikir sahibi olmanız. Pişman olacağınızı düşünmüyorum.
Kitabı geçtiğimiz ay okumuştum. İtiraf etmek gerekirse Hamlet kadar sevememişim kitabı. Şimdi iki kitabı yan yana yorumlayınca daha iyi anladım. Ama yine de Shakespeare okunması gereken bir yazar. 

Bu aralar elim doğru dürüst hiçbir kitaba gitmiyor. Kitaplara başlayıp başlayıp bırakır oldum. Ama tiyatro okumak beni yeniden kitaplara doğru ittirmeyi başardı. Daha fazla Shakespeare okumak istiyorum. Elim Yanlışlıklar Komedyası'na da gidiyor ya bakalım.
Şimdilik hoşçakalın. Bol kitaplı, güzel günler. :)





12 yorum:

  1. Benim için de Hamlet'in yeri ayrıdır, Romeo ile Juliet'i pek sevmem :). Hamlet gerçekten çok güzel. İş Bankası'nın, Can Yayınları'nın veya Yapı Kredi'nin çevirilerini ben de tercih ediyorum genelde :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YKY Türk edebiyatında tercihim benim de. Hamlet'in havası başkaydı gerçekten :)

      Sil
  2. Romeo ve Juliet en sevdiklerimden. Othello'yu da tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Othello ve Macbeth de en çok okumak istediklerimden ^^

      Sil
  3. Bence siz kitapsız yapamazsınız. Okumayı çok sevdiğiniz belli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız sanırım :) Zaten okuyamama dönemleri de gelip geçici oluyor, ne ilginçtir ki çaresi de yine kitaplarda :)

      Sil
  4. Benim ilk Shekespeare'im Romeo ve Juliet idi :D İkisini de seviyorum, yakın zamanda ben de Shakespeare okumaya devam edeceğim, elimdeki kitaplarının fotoğrafını çektim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben daha önceden kütüphaneden okumuştum bazı kitaplarını ama yayınevi farklıydı. Keşke kendim de alsaydım diyorum. Özellikle de Bir Yaz Gecesi Rüyası'nı sevmiştim ama Hamlet onun da üstünde gibi :)

      Sil
    2. Aaa ben de Bir Yaz Gecesi Rüyası'na başlamayı planlıyordum :D Oyununu izlemiştim artık kitabını okumalıyım :D

      Sil
    3. Okumalı ve yorumlamalısın :D Yorumunu bekliyorum :)

      Sil
  5. Hamlet benim de şimdiye kadar okuduklarım arasındaki favori Shakespeare kitabım ama yazarın sadece 3-4 kitabını okuduğum için ileride fikrim değişebilir. Romeo ve Juliet filmini izlesem de mutlaka kitabını da okumak istiyorum. Cümlelerin altını çizmek istiyorum.

    Geçen hafta ben de kitap okumakta zorlandım. Elime aldığımı yarım bırakıyordum, hiç kitap bitiremiyordum. Benim derdimi Zweig kitapları çözdü. Sana da kısa, çabuk okuyabileceğin kitaplar tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zweig benim derdimin de ilacı oluyor çoğu zaman :) Biraz ilginç ama Yolcu benim derdimi çözdü. Kalınlığına oranla acayip akıcı bir kitap ^^

      Sil