17 Haziran 2017 Cumartesi

Gelin - Julie Garwood | Kitap Yorumu


Herkese merhaba :) Bir haftadan uzun bir süredir buralarda yoktum. Açıkçası bu benim için uzun bir süre. Bloğumu boşladığım için suçluluk hissediyorum. Bütün bu süreçte bir ton tantanayla uğraştım yine. Tantana diyorum çünkü gerçekten başım şişti. Bütün bu süreçte ardımda zilyon tane yarım kitap bıraktım. Neyse ki, Gelin artık onlardan biri değil.

Tarihi aşk türünde okuduğum kitap sayısı bir elin parmaklarını geçmez. Genelde de, okuduğum kadarıyla, orta karar buluyorum bu türün kitaplarını. Gelin'i alalı bir hayli uzun zaman oluyor. Hatta elimde düğün de var. Geçen yıl tam da Ramazan Bayramında onu okuyordum ama niyeyse arada kaynamış gitmiş o da. Belki bu bayramda da yine onu okuyup bitiririm, bilemiyorum.

Neysee, Gelin'i sevdim. Yazardan okuduğum ilk kitaptı. Yazarın da bir hayli iyi bir namı var. Gördüğüm yorumlara göre sevilen bir yazar. Kitaba başlarken aşağı-yukarı ne okuyacağımı tahmin etmiştim. Beklediğimle de karşılaştım. İskoç savaşçılar, gözü kara kadın karakterler ve nefretten doğan tutkulu bir aşk. Gerçi onlarınkisine pek nefret denemezdi ama yine de doğru tespitler yaptığımı düşünüyorum.

Yıl 1102. Ana karakter kızımız Jamie, babasının krala borcu yüzünden istemediği halde İskoç savaşçı Alec Kincaid'le evlenmek zorunda kalıyor. O dönemde de İngiltere ve İskoç arasında savaşlar sürüyor. Yani iki tarafın arası pek bir limoni. Jamie başlarda bu dev gibi, somurtkan, aksi savaşçıdan korkmasına rağmen sonrasında vaziyete uyum sağlıyor. Jamie de tuttuğunu koparan ve bir hayli inatçı bir kız. Tabii, bir de çok güzel. 
Bütün bunların yanında Alec'in ilk karısını öldürdüğüne dair söylentiler dolaşıyor. Ancak bir kere evlilik sözleri verilmiş durumda. Jamie'ye de kocasıyla beraber İskoçya'ya gitmek düşüyor.

Türe başlamak isteyenler için ideal kitaplardan olduğunu düşünüyorum. Gerçi benim de bu konuda pek bir tecrübem yok ama artık orada burada indirimde tarihi aşk romanı bulursam neden almayayım diye düşünüyorum. Dolayısıyla kitabı sevdim.

Bu arada kitapta Jamie ismini her okuduğumda aklıma bizim kızıl oğlan Jamie (Diana Gabaldon'un Yabancısı'ndan) düştü durdu. Ben de kitap bitince gözümü karartıp serinin 3. kitabı olan Yolcu'ya başladım. O anda etrafı simsiyah görüyor olmalıyım, çünkü kitap 1078 sayfa. Cesaretim için koca bir alkıışş! -,-

Neyse, şimdilik hoşçakalın. Bol kitaplı, güzel günler. :)








6 yorum:

  1. Gelin benim en sevdiğim historical :D Şimdi yorumunu okuyunca tekrar okuyasım geldi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En sevdiğim demem için biraz daha türe hakim olmam lazım sanırım ama ben de severek okudum. Alec ve Jamie çifti bambaşka :))

      Sil
  2. Gelin güzel bir kitaptı. Tür popüler olduğu zaman 3J -Judith,Julie,Julia-
    kitaplarından biriyle başlanırdı. Bir süre sonra karakterleri birbirine benzediği için bırakmıştım yazarı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O muhteşem üçlüyü ben de duymuştum :) Açıkçası tarihi aşk deyince aklıma direk gelen yazarlar da onlar ^^

      Sil
  3. Bu kitap bende de var ama Julia Quinn'lerden sıra gelmedi. Elimde okuyacak kitabım kalmadığı için canım romantik kitap okumak isterse bu yazara başlayacağım. Bende 6 kitabı var :-)

    1078 sayfalık kitaba başladığın için gerçekten tebrik ederim. Ben uzun zamandır çok kalın bir kitap okumadığımdan 500 sayfalık bir kitabı bir haftadır bitiremedim, sinir oldum. Gerçi kitabın içeriğiyle de alakası var. Umarım Yolcu su gibi akar :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yolcu beklediğimden de akıcı şu an için. Aman nazar değmesin diyelim :)

      Sil