7 Haziran 2017 Çarşamba

Emma - Jane Austen | Kitap Yorumu


Herkese merhaba :) Emma'yı kitaplığıma ekleyeli yanılmıyorsam bir buçuk yıldan fazla bir süre geçti ancak her ne kadar Jane Austen kitaplarını sevsem de bunca zaman Emma'yı okumadım. Niye okumadığım konusundaysa bir mazeretim yok açıkçası. 
Ancak Yarıyıl Reading Challenge ( TIK TIK ) ve Austenaton ( TIK TIK ) maratonları vesilesiyle kitaba başladım ve birkaç günde bitirdim. Ve tabiki de çok sevdim. Zaten seveceğimi kitaba başlamadan önce bile tahmin etmiştim. Hatta size inanamayacağınız bir şey söyleyeceğim şimdi. Gurur ve Önyargı'yı, kitaptaki karakterleri ne kadar çok sevdiğimi belki bir çoğunuz biliyordur. İşte bütün bunlara rağmen Emma'yı daha fazla sevdim. Ve de bahsi daha da arttırarak söylüyorum ki, Mr. Darcy'le aşık atabilecek biri varsa o da kesinlikle Mr. Knightley'dir.


"Bilmiyorum ama saçma şeyler aklı başında bir insan tarafından bilinçli olarak yapılırsa artık pek o kadar da saçma görünmüyor. Kötülük her zaman kötülüktür ya da aptallık her zaman aptallıktır. Ama olayların yorumlanmaları biraz da yapanın kişiliğiyle ilgili galiba."


Emma, Jane Austen'ın en sevdiği romanıymış. Dolayısıyla kitaba başlamadan önce beklentilerim hat safhadaydı. Ancak kitabın ilk bölümünde modum birazcık düştü açıkçası. Hatta öyle sanıyorum ki, kitabı bırakan pek çok kişi sadece ilk bir iki bölümün belirsizliğinden kitabı bırakmıştır. Ancak sonrasında kitap kendine bağlıyor okuru. En azından beni bir hayli tutsak etti kendine.

 Can Yayınları'ndan çıkan basımını okudum kitabın. Yayınevi farkından mıdır, yoksa yazarın ustalaşmasından mıdır bilmem yazarın okuduğum diğer iki kitabına oranla daha bir akıcı geldi kitap bana. Hatta yer yer Charlotte Bronte'nin Jane Eyre'ni anımsadım kitabı okurken. 

Bu kadar şey söyledim söylemesine ama kitabın konusu hakkında tek cümle etmedim değil mi? Ne yapayım kendimi dizginleyemiyorum işte.
Emma 20'li yaşlarda genç, güzel ve toplumdaki konumu dolayısıyla şımartılarak büyütülmüş bir kız. Her şey dadısı Miss Taylor'un evlenmesiyle başlıyor. Dadısının, Emma'nın istediği adamla evlenmesi üzerine Emma çöpçatınlık konusunda başarılı olduğunu söyleyerek kendi çapında kibirleniyor. İnsanları birbirine çakıştırmaktan büyük keyif alıyor ancak bazen işler tam da onun umduğu gibi yolunda gitmiyor ve sonuçta ortalık fena halde karışıyor.

Kitabımızın en azından giriş kısmı bu şekildeydi. Tabii kitabı okurken bir sürü karakterle tanışıyoruz ve her biri olayları farklı bir yöne çekiyor ancak bütün bu olayların başlangıcı Emma'nın başınabuyruk tavırları sonucunda ortaya çıkıyor.
Başlarda Emma'ya gıcık olduğumu, hatta şu an bile onu pek bir sinir bulduğumu yadsıyamam. Ama bütün bunlara rağmen Emma'yı sevdim. En azından kendi huyunu biliyor olması ona karşı düşüncelerimi yumuşattı. 
Dediğim gibi kitapta bir sürü karakter var ancak hem hepsine değinemeceğimden (kısmen de değinmek istemediğimden), hem de size okurken sürpriz olmasını istediğimden şimdilik sadece gönlümü çalan tek bir isim hakkında yorum yapmak istiyorum: Mr. Knightley.

Tam da Mr. Knightley gibi karakterleri seviyorum ben. Öyle ağırbaşlı, mantıklı, karizmatik ve anlayışlı karakterler. Hatta bendeki öyle bir manyaklıktır ki; onu tanıyan, onunla konuşan karakterleri fena halde kıskandım kitabı okurken. Pek normal bir durum sayılmasa da ben iyiyim. Bana güvenebilirsiniz.

Jane Austen'dan okuyacağım 3 kitap daha kaldı geride ancak elimde hiçbiri bulunmuyor şu an. En yakın ne zamana alışveriş yapacağımı bilmediğimden şu an için ara vermek durumundayım yazarın kitaplarını okumaya. Ancak Akıl ve Tutku'yu yeniden okuyabilirim belki. Çünkü kitap hakkında inanın gram bir şey hatırlamıyorum. Gerçekten çok ilginç.
Bunun dışında Emma'nın 4 bölümlük mini dizisini de izlemeyi planlıyorum. Umarım beğenirim. 
Şimdilik hoşçakalın. Bol kitaplı, güzel günler. :)









20 yorum:

  1. Ne kadar güzel. Ne kadar çok kitap okuyorsunuz. Müthiş bir şey. Ben bu sıra çok kötüyüm. Başlayıp başlayıp bırakıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de çok okuduğum veya hiç okuyamadığım dönemler oluyor. Bu konuda orta yolu bulamıyorum pek :) Okuyabiliyorken kendimi kaptırıyorum. Emma'yı da severek okuduğumdan zamanın nasıl geçtiğini bile anlayamadım. Siz de sevdiğiniz bir kitabı tekrar okuyabilirsiniz okuyamama durumundan çıkmak için. Veya ince kitaplara yönelebilirsiniz. Elim herhangi bir kitaba gitmediğinde ben öyle yapıyorum :)

      Sil
    2. Gerorge Orwell'in 1984 kitabına başladım bakalım. Hayırlısı:)) Güzel gidiyor.

      Sil
  2. Emma'yla ilgili hatırladığım bir şey varsa o da bir türlü bitmemesiydi :D Ama sana Mr. Knightley konusunda katılıyorum, ben de okurken Darcy'den daha çok sevmiştim yanılmıyorsam. Austen'le yıldızımız barışmadı,barışamadı ne yapalım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun artık ne diyelim, başka yazarlara kısmetmiş :D

      Sil
  3. Ooo üstüne mini diziyi de izledin mi mis olur artık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizinin ilk bölümünü izledim ama malesef devam edemedim. Çünkü hiçbir yerde açılmıyor diğer bölümler -,- Ama ilk bölümü güzeldi :D

      Sil
  4. Kapak resmine bakınca sıkıcı bir kitap izlenimi uyandırıyor ama yorumundan anladığım kadarıyla sürükleyici bir kitap, aklıma yazdım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Jane Austen'ın üslubunu genel olarak seviyorum ben. Dolayısıyla kitabı da severek ve eğlenerek okudum. Umarım siz de beğenirsiniz :)

      Sil
  5. Merhaba izleyiciler bölümünden blogunuzu izledim. Sizde benim blogumu takip ederseniz sevinirim :)

    YanıtlaSil
  6. Akıcılık yayınevinden de kaynaklanabilir ya da çeviriden bence, çünkü Aşk ve Gurur'un birkaç basımını denedim ve okuma hızım da çeviriye göre değişti :D Emma benim de okumak istediklerimden, yorumunu okuyunca heveslendim ama kitap memlekette :D Artık dönünce başlarım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başla başla :D Can Yayınları çeviri konusunda gerçekten başarılı. Hatta klasiklerde akıcılık konusunda da bir tık ön planda diyebilirim.

      Sil
  7. Oldukça eğlenceli bir kitap.Kağıt salıncak'ın da belirttiği gibi çevirmen okuma zevkini önemli ölçüde etkiliyor.Mini dizisi de oldukça iyi bir uyarlama olmuş.Yorumunuz için de kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Malesef ki mini dizisinin sadece ilk bölümünü izleyebildim, diğer bölümleri hiçbir sitede açılmadı ancak oyuncu seçimi olsun, kitaba bağlılık olsun gerçekten güzeldi. Keşke devamı da olsaydı dedirtti ^^

      Sil
  8. emma iyidir ama bak şimdi sen yazınca ben bunu sadece 1 kere okudum sanırım , hemen ve tekrar okunması lazım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle okunmalı, yorum yapılmadıysa yorumlanmalı :D

      Sil
  9. Üniversitesi de okumustum harikadir:))

    YanıtlaSil