29 Haziran 2017 Perşembe

Büyük Budapeşte Oteli | Film Yorumu #39


Herkese merhaba :) Ayın sonuna gelmemize rağmen bu ay izlediğim ilk film Büyük Budapeşte Oteli oldu. Geçen ay bir sürü film izlemişim diye etrafta dolanırken kendi kendime nazar mı değdirdim ne yaptım acaba? Benim için yoğun bir ay da değildi ama ne ilginçtir ki doğru dürüst hiçbir şey izlememişim. 
Büyük Budapeşte Oteli izlemek istediğim bir filmdi. Yine klasikleşmiş sıcaklardan uyuyamama dönemine girdiğim için de 'madem uyuyamıyorum bari film izleyeyim' diyerek filmi izledim. Filmi izlemeye başlamadan önce konusunu dahi bilmiyordum desem yeridir. Ama beni hüsrana uğratmadı neyse ki. Hatta filmi bir hayli beğendiğimi söyleyebilirim.



Gözde olduğu günler geride kalmış olan Büyük Budapeşte Oteli'ne gelen bir yazarın (Jude Law), otel sahibi Zero Mustafa ile yediği akşam yemeğinde Mustafa'nın otelin sahibi olma sürecini anlatması ile başlıyor film. Zaten film boyunca da bir zamanlar otel çalışanı olan Zero Mustafa ile o zamanların otel sahibi Gustave'ın (Ralph Fiennes) başından geçenleri izliyoruz.



Bir zamanların gözde oteli olan Büyük Budapeşte Oteli'nin sahibi Gustave, aynı oteli gibi herkesin gözdesi. Gustave aynı zamanda oldukça kibar, karizmatik ve çapkın biri. Konuklarından (ve sevgililerinden) biri olan Dowager Kontesi'nin ölümü üzerine Zero ve Gustave yola çıkıyorlar. Evdeki herkesin gözü kontesin mirasında. Kontesin oldukça değerli olan 'Elmalı Çocuk' isimli tabloyu Gustave'a bırakması üzerine kontesin oğlu Dmitri (Adrien Brody), annesinin Gustave tarafından öldürüldüğünü iddia ediyor. Sonrasında da  Gustave bu suçlamadan aklanmak için yardımcısı Zero ile birlik oluyor.


''Bir zamanlar insanlık olarak bilinen bu vahşi mezbahada hala medeniyet kırıntıları kalmış.''


Film Stefan Zweig'ın notları ve romanlarından esinlenerek uyarlanmış bir sanat filmi. Filmi belli bir kategoriye göre sınıflandırabileceğimi sanmıyorum. Dram, komedi, belki birazcık aşk, polisiye.. Hepsinden biraz biraz filmde mevcuttu. Bu çeşitlilik de filme ayrı bir tat vermişti bana göre.

Filmin Zweig eserlerinden esinlenerek uyarlandığını öğrendiğimde biraz şaşırdım açıkçası. Oysa filmi izlerken Marquez kitaplarını okuyormuş gibi hissetmiştim ben. Zweig'dan ziyade Marguez'in tarzını daha çok gördüm filmde. Yani olayların hep bir absürt yanı vardı. 

Bana göre oldukça güzel bir filmdi. Ama herkese hitap edeceğini de söyleyemem. Zira filmi sevmeyenler, hatta hiç sevmeyenler dahi, varmış. Ama ben oldukça başarılı ve farklı bir film olduğunu düşünüyorum.

Şimdilik hoşçakalın. Musmutlu, güzel günler. :)









12 yorum:

  1. Biraz yorumlanması zor bir film bana göre. Herkes kendine göre birşeyler buluyor. Biraz beyin yorucu bir film ama güzel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oldukça farklı ve güzel bir film gerçekten :)

      Sil
  2. Belli bir türe oturtamamanın sebebi yönetmenin tarzı olabilir :). Onun filmleri kendine has, başka bir filmini izlesen adını görmesen yine o bu dersin :). Ben yönetmeni de filmlerini de çok seviyorum. Bu filmde çok güzel :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman yönetmenin diğer filmlerini de vakit bulur bulmaz izleyeceğim :)

      Sil
  3. Güzel bir filmle karşımızdasın.Emeğine sağlık.:)

    YanıtlaSil
  4. çok severek izlemiştik hatta blogumuzda bize yorumladık :) beğenmene sevindik, beğenmeyenlerde mi varmış yahuu! :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Varmış valla, ben de şaşırdım ^^ Ama zevkler ve renkler mevzusu diyelim. Sizin yorumunuzu da okuyayım o zaman :)

      Sil
  5. Büyük Budapeşte Oteli'ni çok beğenerek izlemiştim. Zweig kitabından uyarlandığından haberim yoktu. Asla tahmin edemezdim sanırım. Onun kitaplarındaki tarza yakın bir film değildi bence. Çok daha eğlenceliydi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yalan söyleyeyim filmle Zweig kitaplarını ben de hiç özdeşleştiremedim. Daha çok Marquez kitaplarını andırıyordu bence :)

      Sil
  6. İzlediğimde oldukça zevk aldığım bir filmdi.Yönetmenin diğer filmlerini de tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vakit bulur bulmaz onları da izlemeyi düşünüyorum. Öneri için teşekkürler :)

      Sil