1 Mayıs 2017 Pazartesi

Zootropolis: Hayvanlar Şehri (Zootopia) | Film Yorumu #35


Animasyon filmleri izlemeyi gerçekten çok seviyorum. Zootopia da izlerken büyük keyif aldığım bir animasyon oldu. Aslında başlarda filme özel olarak bir yorum yazmak gibi bir düşüncem de yoktu. Ama film bittikten sonra filmi çok sevdiğimi fark ettim. Sonuçta duramadım ve işte burada yorumunu yazıyorum.



İçinde hayvanların yaşadığı koca bir şehir düşünün. Yırtıcısı, evcili; başka bir deyişle av ve avcı hepsi bir arada barış içinde yaşıyorlar. Tabii, tıpkı biz insanlarda olduğu gibi onlar da bazı hayvanlara ön yargıyla yaklaşıyorlar.



Her şey bir tavşanın, daha doğrusu ana karakterimiz olan Judy'nin, tüm tepkilere rağmen hayaline ulaşmak için, polis olmak için canla başla çalışmasıyla başlıyor. İşte dakika bir gol bir dedikleri bu olsa gerek. Filmin ilk dakikalarında bir mesajı kaptık bile.



Hayaline ulaşmasına ulaşıyor ama her şey daha yeni başlıyor Judy için. Çeşitli olaylar sonucunda bir tilki olan Nick'le tanışıyorlar ve birbirlerine daha ilk andan itibaren sinir oluyorlar. 



Ancak sonrasında oldukça uyumlu bir ikili olarak bir davayı çözüyorlar. Başlarda önemsiz gibi görünen ancak Zootopia'nın geleceği için önemli bir davayı. 
Ancak filmin içeriğinden daha fazla bahsetmek istemiyorum. Aksi halde bu güzel filmin muhtemelen tadı kaçacak. Siz iyisi mi kendiniz izleyin devamını.



Filmi izlerken zamanın nasıl geçtiğini anlamadım bile. Oldukça anlamlı ve sürükleyici bir filmdi. Filmde ara sıra güldüğüm sahneler de oldu. Judy ve Nick'in bu sahnesi de onlardan biriydi.



Önyargıyla buğulanmış gözlüklerimizi çıkardığımızda, aslında farklılıklarımıza rağmen bir arada uyum içinde yaşabileceğimizi anlatıyor film. Hem de oldukça yaratıcı bir biçimde, hayvanlar üzerinden. Boş zamanlarda izlenebilecek güzel bir animasyon filmiydi.
Şimdilik hoşçakalın. Musmutlu, güzel günler. :)









14 yorum:

  1. Ben de bazı konularda önyargılı biriyim. Animasyon izlemiyorum mesela hiç. "Aman ben beğenmem" diyorum. İşte demek ki tam olarak da bu düşünceyi kırmak gerekiyor. Ancak böyle kendimizi geliştirebiliyoruz çünkü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki bu animasyon filmi önyargınızı yıkar. İyi seyirler şimdiden :)

      Sil
  2. İzledim en sevdiğim animasyonlardan birisi :) Teşekkürler paylaşım için ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek :) Benim de sevdiğim animasyonlar arasında yerini aldı ^^

      Sil
  3. Zootropolis :) Çok çok beğendiğim animasyonlardan biri.

    YanıtlaSil
  4. Benim de keyifle izlediğim animasyonlardan biridir, güzel yazın için teşekkürler =))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğlenceli ve anlamlı bir filmdi gerçekten de :)

      Sil
  5. animasyon ha , hımm yani pek tercih sebebi olmasa da alternatif olarak kenarda duruversin :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alternatifler her zaman iyidir tabii :)

      Sil
  6. Güzel bir filmdi. en sevdiğim animasyonlar arasına girmese de verdiği mesajı sevmiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En sevdiğim animasyon olmasa da, verdiği mesajı ben de sevdim.

      Sil
  7. Animasyon izlemeyi ben de çok severim, hemen izlemeliyim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım bu animasyonu da seversin :)

      Sil