29 Mayıs 2017 Pazartesi

Son Zamanlarda İzlediklerim


Herkese merhaba. :) Aslında yoğun bir ay geçirmeme rağmen bloğumu boş bırakmamaya çalıştım ay boyunca. İzlediğim filmleri de genel olarak yorumladım. Ancak bu ay her ne hikmetse, bu kadar yoğun olmama rağmen boş olduğum zamanlardan daha çok film izlemişim. Ay içinde izleyip de yorumlamadığım filmlere kaba taslak değinelim bakalım. Böylece ben de huzura ereyim :)



1. Truman Show

Aslında filmi taa ayın ilk gününde izlemiştim. Hatta mayıs ayının ilk filmi Truman Show olmuş. Hayatı 24 saatlik bir TV dizisi olarak gösterilen Truman isimli bir adamın başından geçenleri konu alıyor genel itibariyle film. 
Her şeyin kendi etrafında dönmesine rağmen asla özgür olamamış ve esaretinden bihaber bir adamın yaşadıkları anlatılıyor. Benim severek izlediğim bir film olmuştu, dolayısıyla önerebileceğim bir film.



2. The Avengers

Bazı sahneleri gereksiz uzun bulsam da genel olarak güzel bir filmdi. Herkesi tatmin eder mi bilemiyorum ama ben sevdim. Hem süper kahramanların birleşip de bir olay üzerinde beraber çalışmalarını daha çok seviyorum ben.



3. Düşes

Dönem filmlerini izlemeyi seviyorum. Bu aralar da Jane Austen sağolsun dönem filmlerine fena halde takmış durumdayım. 
Düşes'in baş karakterini Keira Knightley canlandırıyor. Kendisini ilk kez Karayip Korsanları'nda izlemiştim. Sonrasında da Aşk ve Gurur, Anna Karenina ve şimdi de Düşes derken bir baktım ki ona hayran olmuşum. Bazıları fazla durgun buluyor onun oyunculuğunu. Belki de haklılardır bilemiyorum ama Keira Knightley'i özellikle dönem filmlerine çok yakıştırıyorum ben. Belki de 18. yüzyıl İngilteresi'nin ağır başlı hanımlarını canlandırırken durağanlığı gözüme batmıyordur.
Bu filmdeki oyunculuğunu da sevdim. Bu filmde, genç yaşta politik nedenlerden ötürü kendinden yaşça büyük Devonshire Dükü'yle evlenmek zorunda kalan bir kızı canlandırıyor. Dükle evlendikten sonra halkın gözdesi oluyor ancak dükün ondan beklediği tek şey bir erkek çocuk. Karısının hiçbir değeri, söz hakkı yok üzerinde. İstediği kişiyle beraber olabilir ancak karısının tek kelime etmeye hakkı olamaz. Üstelik erkek çocuk doğuramaması da karısının 'suçu.' 
Kadınların yıllar boyunca çektikleri esareti güzel anlatan ancak durağan bir film. Tam da olması gerektiği gibi.



4. Jane Austen Kitap Kulübü

Aslında filmi daha bugün izledim. Austenland filminden sonra sanırım Jane Austen hayranlığım kabardı. Bu filmden sonraysa Austen kitaplarını en baştan hepsini okumayı planlıyorum. 
Filmde beş kadın ve bir erkeğin Austen kitaplarını tartışmak üzere bir kulüp kurmalarını ve kendi özel yaşamlarında başlarından gelenleri izliyoruz. Filmin herkese hitap edeceğinden emin olmasam da benim severek izlediğim bir film oldu. Eğer siz de Jane Austen'ı seviyorsanız, muhtemelen filmi de seversiniz.
Laf aramızda sanırım Grigg kelimenin tam anlamıyla ideal erkek. Bir kere tam bir bilimkurgu fanı. Üstelik Austen'ı da seviyor. Bir de üstüne öyle naif, esprili biri ki.. Neyse,biz filmi yorumluyorduk değil mi?



5. Ben, Earl ve Ölen Kız

Belki biliyorsunuzdur, filmle aynı isimli olan kitabı sevmediğim ve bitirmek için savaş verdiğim başka bir kitap bulmam gerçekten zor. Hatta sanırım kitabını yarım bırakmıştım. Filmine de önyargıyla başladım doğal olarak. Ancak beklediğimin ve kitabının aksine gerçekten güzel bir filmdi. Beni asıl şaşırtan ve mutlu eden diğer bir durum da ana karakter olan Greg'in kitabındakinin aksine filmde tam bir kalas olmaması oldu. Aksine oldukça düşünceli, iyi bir arkadaştı. Hatta filmden etkilendim bile. Son sahnelerden gözlerim dolmuş bile olabilir ama çaktırmıyorum.

Veee bu ay içinde izleyip de yorumlayamadığım filmler de bunlardı. Bana mutlaka izlemelisin dediğiniz filmlerden önerirseniz gerçekten çok sevinirim. Özellikle de dönem filmleri ilgimi çekiyor bu aralar ancak güzel bir dönem filmi bulmakta sıkıntı yaşıyorum. Neyse, buyurun yorumlara efendim :)
Şimdilik hoşçakalın. Musmutlu, güzel günler. :)





14 yorum:

  1. Şu Ben, Earl ve Ölen Kız'ı indirdim duruyor ama bir türlü izleyemiyorum kitabını okumadım ama filmini hiç beğenmeyecekmişim gibi geliyor izleyemiyorum.Bende ön yargı yapmayım da izleyeyim bari.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmini kitabından çok daha fazla sevdim ben. Hatta kitabından nefret ediyorum, gerçi seveni de çok ama.. Neyse, iyi seyirler :)

      Sil
  2. Güzel filmler izlemişsin. Düşes hariç diğerlerini önceden izlemiştim. Dediğin gibi Keira tarihi filmlere çok güzel uyuyor. Gerçi tarihi olmayanlara da uyuyor. Hmm sanırım Keira Knightley benim gözümde her şeye uyuyor :D İzlemediysen Atonementi öneririm :>

    The Jane Austen Book Club'a başlamıştım ama daha okumadığım Austen kitapları olduğu için spoiler almamak adına bırakmıştım. Kitapları bitirsem de gönül rahatlığıyla devam etsem filme :))

    Ben, Earl ve Ölen Kız için dediklerine de aynen katılıyorum. Ben önce filmi izleyip sonra kitabı okuma hatasına düşmüştüm. Filmdeki Gregten sonra kitaptaki Gregi her sayfada dövesim gelmişti. Öyle arkadaş olmaz olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keira gerçekten her şeye, her moda uyuyor :D

      The Jane Austen Book Club için ben de aynısını düşünmüştüm ama spoiler aldıysam bile o spoilerlar bilinçaltıma itildi sanırım. Kitabı okurken filmdeki diyologlar bilinçaltımdan gün yüzüne çıkacakmış gibi hissediyorum :D

      Ben, Earl ve Ölen Kız'ın kitabını bitirmek için kendimle savaş vermiştim ben. Bir karakter bu kadar mı nefretlik olabilir ya. Hayır yani işin ilginci seveni de çok kitabın. Bir ara sorunu kendimde aramaya başlamıştım ama sonradan başka sevmeyenleri olduğunu görünce rahatladım ^^

      Sil
  3. güzel filmler 3 nün izlemiştim güzeldi Emeğine sağlık sevgiler :)

    YanıtlaSil
  4. Düşeş ve Jane Austen Book Club güzel filmlere benziyorlar, listeme aldım. =) Bu arada ben de yarın Austen Diyarı'nı okumaya başlayacağım, peşine de filmini izlemeyi planlıyorum. =) Ah bir Mr Darcy'den ne hayaller, ne kitaplar çıktı. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi ama :D Düşes de güzel bir filmdi ama dediğim gibi durağandı. Jane Austen Book Club ve Austenland ona nazaran daha hareketli ve eğlenceli filmlerdi. İyi okumalar ve şimdiden iyi seyirler :)

      Sil
  5. Üçünü izlemişim, Düşes ve Jane Austen ise izlemek istediğim filmler. Ben, Earl ve Ölen Kız'ı geçen sene bu zamanlar izlemiş ve sevmiştim. Sanırım filmi, kitabından daha çok beğenilen ender yapımlardan biri. Birçok kişiden kitabını sevmedim ama filmi güzeldi yorumunu duydum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yiğidi öldür hakkını yeme durumu bendeki. Kitabını cidden sevmiyorum ama filmi güzeldi ^^

      Sil
  6. Avengers ve Ölen Kız'lı film dışında diğerlerini izlemişim :D Jane Austen Book Club'ı çok sevmiştim, acaba biz de mi yapsak :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapalım yapalım :D Ne de güzel olur ^^

      Sil
  7. Ben, Earl ve Olen Kiz, Adana'dan Ankara'ya 13 saatlik yaptigim bir tren yolculugum sirasinda izledigim bir film. Nasil izlediysem cogu yerini hatirlayamiyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun :D Filmin son sahnelerini tekrar izleseniz tüm filme bedel olabilir, beni çok etkilemişti oraları ^^

      Sil