27 Mayıs 2017 Cumartesi

Puslu Kıtalar Atlası | Kitap Yorumu


Türk bir yazardan kitap okumayalı gerçekten uzun zaman oldu. Puslu Kıtalar Atlası bir süredir okumayı istediğim bir kitaptı. Hatta geçtiğimiz Mart ayında kitaba başlamıştım bile. Ama o dönemde kitabı okumak için zaman bulamadığımdan kitabı daha sonra okumak için yarım bırakmıştım. Yine geçtiğimiz günlerde sevgili Okuyan Muggle'ın da kitap yorumunu okuduktan sonra kitabı okumak için daha fazla beklemek istemedim açıkçası. 


''Ey kör! Aç gözünü de düşlerden uyan. Simurg'u göremesen de bari küçük bir serçeyi gör. Kaf dağına varamasan bile hiç olmazsa evinden çıkıp kırlara açıl; böcekleri, kuşları, çiçekleri ve tepeleri seyret. Bırak dünyanın haritasını yapmayı! Daha hayattayken bir taşı bir taşın üstüne koy. Gülleri ve bülbülleri göremeyip gün boyu evinde oturan adam Dünyanın kendisini hiç görebilir mi?''


Daha önce böyle bir kitap okuduğumu hatırlamıyorum. Olay örgüsü, karakterler, yazarın üslubu.. Bu arada yine Okuyan Muggle'ın yorum yazısından öğrendiğime göre, Puslu Kıtalar Atlası da Marquez kitaplarında olduğu gibi büyülü gerçeklikle oluşturulmuş bir roman. Zaten Marquez kitaplarıyla da Okuyan Muggle sayesinde tanışmıştım. Hakkın ödenmez Sevgili Muggle :)

Neyse, gelelim kitabımıza. Kitabın olay örgüsü gerçekten bir hayli karışık. Olayları anlatmaya başladığımda altından kalkamayacağımı hissediyorum. Ama şunu söyleyebilirim ki, aldığı övgüleri fazlasıyla hak eden masal tadında bir kitaptı. İlk bölümlerde kitaba alışmakta biraz zorlanabilirsiniz belki ancak sonrasında kitap su gibi akıp bitiveriyor. Tadı damağınızda kalıyor benden söylemesi.

Kitapta kendi kültürümüzden parçalar bulmak da ayrıca hoşuma gitti. Kitapta pek çok karakter mevcuttu. Hem birbirinden bir hayli farklı ve bağımsız, hem de başlarından geçen olaylar birbirlerine bağlı bu karakterlerin başına gelenleri okumak beni adeta aldı götürdü buralardan. Ayrıca içinde felsefi içerikler de bulunuyor kitabın. 


''Bu dünyada insanların korktuğu tek şey öğrenmekti. Acıyı, susuzluğu, açlığı ve üzüntüyü öğrenmek onların uykularını kaçırıyor, bu yüzden daha rahat döşeklere, daha leziz yemeklere ve daha neşeli dostlara sığınıyorlardı. Dünyaya olan kayıtsızlıkları bazan o kerteye varıyordu ki, kendilerine altın ve gümüşten, zevk ve safadan, lezzet ve şehvetten bir alem kurup, keder ve ızdırap fikirlerinin kafalarına girmesine izin vermiyorlardı.''


Hem ilginç, hem de üzerinde düşündürücü, dolu dolu bir kitap okumak istiyorsanız Puslu Kıtalar Atlası'nı okumanızı kesinlikle tavsiye ederim. Üstelik kendi edebiyatımızdan bir kitap. Daha ne olsun?
Oruç tutanlara Allah kolaylık versin. Niyetiniz kabul olsun inşallah. Şimdilik hoşçakalın. Bol kitaplı, güzel günler :)







14 yorum:

  1. Aaa sen benden önce davranmışsın.Benim de son zamanlarda okuduğum kitaplardan biriydi.Ve bi kitabı bu hafta hazırlayabilirsem anlatırım diyordum.Sen benden hızlı çıktın.Emeğine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuzu merakla bekliyorum o zaman :)

      Sil
  2. Benim de elimde Suskunlar var ama dediğin gibi böyle bir çekince oluyor bende de dilinden dolayı. Yine de bir ara gözümü karartıp okuyacağım, çok sevilen bir yazar merak ediyorum :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarın diğer kitaplarını da merak ediyorum. Biraz ara verdikten sonra alıp okurum belki ben de :)

      Sil
  3. Beğenmene çok sevindim, gerçi zaten hissediyordum seveceğini. Artık eminim, bizim zevklerimiz neredeyse aynı İlkay :') Önerilerimi dikkate alman hatta hemen eyleme dökmen beni çok mutlu ediyor, dikkate alındığımı hissediyorum :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık ben de hiç tereddütsüz okuyorum önerdiğin kitapları. Sayende böyle güzel kitaplar okumak da beni çok mutlu ediyor :)

      Sil
  4. Ben de artık okusam iyi olacak, sanırım dili yüzünden bir türlü başlayamıyorum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başlarda garipseniyor ancak sonraları alışıyor insan. Umarım sen de en az benim kadar seversin :)

      Sil
  5. Bende merak ediyorum bu kitabı, senin yorumun merakımı daha da arttırdı, kısa zamanda okuyabilirim umarım. Farklı kitaplar okumak iyi oluyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özellikle de kendi edebiyatımızdan böyle farklı ve güzel kitaplar okumak beni ayrıca mutlu ediyor :)

      Sil
  6. İhsan Oktay Anar'ın okuduğum ilk kitabı.Daha sonra tüm kitaplarını okudum zaten:))Kitab-ül Hiyel,Amat,Yedinci Gün okuyun aynı kaliteyi bulacaksınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Puslu Kıtalar Atlası'ndan sonra yazarın diğer kitaplarını da okumak aklımda. Teşekkürler öneriler için :)

      Sil
  7. Bloglar sayesinde yeni kitaplar keşfetmeye bayılıyorum. Hele bir de keşfettiğimiz kitapları beğenirsek tadından yenmez oluyor. Sanırım artık benim de İhsan Oktay Anar ile tanışma zamanım geldi :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başka bloglarda okuduğum yorum yazıları sayesinde öyle güzel yazarlar, kitaplar keşfettim ki.. Umarım ben de aynı şekilde yararlı olabiliyorumdur başkalarına :)

      Sil