28 Mayıs 2017 Pazar

Olayın Geçtiği Mekanı Gezme İsteği Uyandıran 6 Kitap | Pazar 6'lısı


Bir Pazar 6'lısından daha herkese merhaba. :) Hani bazı kitaplar vardır, sizi adeta içine çeker. Keşke ben de böyle bir yerde yaşasaydım dersiniz. İşte, bu haftanın konusu da bununla ilgili. Benim seçtiğim 'olayın geçtiği mekanı gezme isteği uyandıran 6 kitap' hangileriymiş bakalım bakalım. 



Acaba Harry Potter'ın olmadığı bir Pazar 6'lısı listem var mı, gerçekten çok merak ediyorum. Ama Hogwarts'ı gezme isteğim anlatılmaz yaşanır cinsten. Hadi ama, bence HP'den haberdar olan herkes Hogwarts'ı gezip görmek ister.



Aslında mekandan ziyade, karakter önemli bir faktör oldu bu kitabı seçmemde. Gerçi 18. yüzyıl İngiltere'sini de merak etmiyor değilim ama benim planım Gurur ve Önyargı'nın geçtiği zaman ve mekana ışınlanıp Darcy'i kaçırmak. Ama şşş, sessiz olun. Bu da bizim sırrımız olsun.



Keşke bizim evdeki dolapların içine girince de başka bir boyuttan çıksam. En azından gerçek anlamda bir kaçış yolu olurdu bu durum benim için. Hem böyle bir şeyin olduğuna kimse inanmayacağından dolayı kafamı dinlerdim.



Kitapta belki de en çok sevdiğim unsur, olayların Prag'da geçmesi. Prag gerçekten de masal gibi bir şehir. Dolayısıyla gezip görmeyi çok istiyorum.



Çikolata dolu bir fabrikayı gezmek gerçekten ilginç olabilirdi. 



Gurur ve Önyargı'daki planımın aynısını Yabancı'da da uygulamayı planlıyorum açıkçası. Tabii bir de o kadar yol katetmişken dönemin İskoçyası'nı gezip görmeden geri gelirsem yazık olur.

Sizin gezip görmek istediğiniz kitaplardaki mekanlar hangileri? Buyurun yorumlara efendim :)
Şimdilik hoşçakalın. Bol kitaplı, güzel günler :)





16 yorum:

  1. Düşündüm düşündüm şurada olmak isterdim diyebileceğim bir yer buldum sadece :D HP okuyan ve izleyen herkesin gitmek istediği yerlerde başı çeker :D

    YanıtlaSil
  2. Hogwarts sanırım benim içinde güzel bir yer olurdu :). Özellikle bir muggle olarak :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hogwarts çoğu Muggle'ın hayali ^^

      Sil
  3. Bence bloggerlar olarak toplanıp Hogwarts'a gidelim :D Yabancı dışında diğer hepsinde sana katılmaktayım :D Prag'ı çok merak ediyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Toplanalım valla :D Ben bir de yanıma birkaç blogger daha alıp Darcy'i kaçırmayı planlıyorum :D

      Sil
  4. İskoçya , Prag ve İngiltere :D görülmeyi bekleyen ve istenen yerler bence de :D

    YanıtlaSil
  5. Güzel bir liste olmuş. :D Kitaplarda öyle güzel mekanlar oluyor ki insan ister istemez gitmek için çıldırıyor. :D

    YanıtlaSil
  6. Sherlock Holmes kitaplarında olayın geçtiği mekanı gezmek isterdim.Bir de Açlık Oyuunları'nda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sherlock Holmes gizemli ve eğlenceli olabilir ama Açlık Oyunları'ndaki arenayı gezmeyi istemezdim sanırım. Fazla tehlikeli :)

      Sil
  7. Harry Potter, Yabancı ve Aşk ve Gurur tercihlerine sonuna kadar katılıyorum. diğer kitapları okumadım ama okusaydım eminim oraları da görmek isterdim. Sadece Narnia'dan emin değilim çünkü soğuk iklimli yerleri hiç sevmem :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke bir süreliğine o mekanlara ışınlanmak mümkün olabilseydi. Ah ah, ne de güzel olurdu :)

      Sil
  8. Uzun yıllar önce okuduğum İsveç Kibritlerinde olayın geçtiği Labat sokağını hem merak ederim hem de oralara gitsem elimle koymuş gibi bulacağıma inanırım :)

    YanıtlaSil