27 Mayıs 2017 Cumartesi

Koydum Tüm Negatifliğimi Bir Kenara..


Herkese merhabalar efendim :)  Sonunda sınavlarım bitti. Bütün yıl YGS çalışacağım diye ortalıkta gezinip dursam da malesef hiçbir icraatta bulunmadım, daha doğrusu bulunamadım şimdiye kadar. Zaten 11. sınıf konularını yürütmek bile baya zamanımı aldı. Ancak yaz tatilini verimli değerlendirmek istiyorum. Tabii, öncelikle sınavların bezginliğini üstümden atmak adına kısa bir süre kendimi kitaplarıma ve dizi - filmlerime adayacağım.

Malumunuz Ramazan ayına giriş yaptık. Bu arada oruç tutan herkesin orucu kabul olur inşallah. Ramazanları hep sevmişimdir. En çok da sofranın hazırlandığı, orucu açmaya dakikalar kalan o anı seviyorum. O an küçüklüğümden beri bana farklı hissettiriyor nedense. Tabii bir de oruçluyken yemek programı izlemek gibi garip zevklerim var. Neyse, konumuz da bu değil nasılsa. 

Son dönemde gerçekten çok doldum. Zaten bu aralar bir öyleyim bir böyle. Duygu anlamında durmadan uç noktalarda geziniyorum. Hatta bazen sorun bende mi diye düşünüyorum. Her ne kadar pozitif olmaya çalışırsam çalışayım bazı insanlar kendi negatiflikleriyle benim enerjimi de emiyorlar. Bazen akıl sır erdiremiyorum çevremde olup bitenlere. O denli bencil, menfaatçi, kibirli insan var ki.. Başkalarının düşüşünü görmekten insan ne gibi bir zevk alabilir ki? 

Ama artık kimseyi takmıyorum. Hatta üzerimde bir boşvermişlik havası bile hakim diyebilirim. Zaten takmamak en iyisi sanırım. Sonuçta kimsenin hiçbir şey umurunda değil. Bu tip gereksiz şeyleri takmazsak mutsuz da olmayız, değil mi ama? 

Çevremi gözlemlemeyi seviyorum. Aslında garip de olsa insanları gözlemlemeyi de seviyorum ben. Ama artık insanlar ilgimi çekmiyor. Keşke çoğu insan çevresine gerçekten bakabilse. Belki bu ketum düşüncelerinden arınabilirlerdi. Mesela en basitinden, falancanın başına neyin geldiğinden ziyade bir kitabın sonunu merak etmek veya gökyüzünü, denizi izlemek, ya da en olmadı mesela bir kedinin karnını doyurmakla ilgilenseler daha hoş olmaz mıydı? Veya başkalarının üzerine basarak kendilerini ön plana çıkarmaya çalışacaklarına, hayatı akışına bırakıp dürüstçe, belki de sadece kendileriyle yarışarak daha başarılı olamazlar mı? Sanırım birçok insan bu şekilde mutlu olamıyor. Ne ilginç.. Keşke kalp kırmak bu kadar basit olmasaydı.

Ama dediğim gibi, bu kabulleniş bir nevi çıkış yolu oldu benim için. İnsanların ne yaptığıyla ilgilenmiyorum artık. Çünkü hiç kimse zamanla değişmiyor. 

Neysee, zaten şu 'neyseler' de olmasa anı kurtaramayacağız. Her şeye rağmen musmutlu, güzel günler dilerim. Hep beraber koyalım tüm negatifliğimizi bir kenara :)




12 yorum:

  1. İnsanın olduğu her yerde sorunlar olabiliyor.Ayrıca aslında hoş olmayan özellikleri olan insanlarla da karşılaşıyoruz.Bencilliklerinden etrafındaki güzellikleri göremeden ömür tüketenler de cabası.Ama herşeye rağmen sen iyi olan özellikleri görmeye çalış onlarda.Eğer göremiyorsan gerçekten iyi olanları bul ve onlarla zaman geçir.Olumsuz düşünerek kendini mutsuz etme.Hep birlikte toprağa​ basıp negatif​ enerjimizi boşaltalım.Musmutlu kalman dileğiyle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kötülüğün yanında iyilik de var tabi ki. Sanırım asıl marifet bardağın boş tarafından ziyade dolu tarafını görebilmekte. Ama en iyisi biz bütünüyle bardağı görelim. Böylece kırılmayız :)

      Sil
  2. Geçmiş olsun diyelim :) Ben de beklerim sayfama! :) ;)

    YanıtlaSil
  3. Fazla düşünce bizi depresyona itiyor.Bende sok oluyorum etrafmda olanlari gördkce.Nasil bu kadar acimasiz,duyarsiz olabiliyorlar insnlar dimi.Ama caresiz kaliyoruz olanlar karsisinda malesef.

    Senin adina sevndim canm :) bide hayrli ramazanlar sanada

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkesin içinde sonsuz bir öfke var sanki. Bir kıvılcım yetiyor o öfkenin gün yüzüne çıkmasında. Ama en iyisi fazla takmamakta sanırım. Teşekkür ederim, hayırlı ramazanlar :)

      Sil
  4. Bende o tam oruç açmaya dakikalar kala yemeklerle bakışma anına bayılıyorum 😁 Hem bir huzurlu oluyorum o an, hem de mutlu 😊
    Ahh şu insanlar... Her türlüsü var maalesef 😞 ama iyi olanları da var çok şükür 💫
    Bu arada size de Hayırlı Ramazanlar 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke çoğu zaman iyilik kötülüğü bastırabilse. Derinlemesine düşünmek karamsarlaştırıyor insanı. Neyse diyelim. Hayırlı Ramazanlar :)

      Sil
  5. Ay darısı benim de başıma ya, daha bu hafta başlayacak finaller :/ Umarım kazasız belasız atlatabilirim ben de :D Hayırlı Ramazanlaarr :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben atlattım şükür. Sana da sınavlarında başarılar. Hayırlı Ramazanlar :))

      Sil
  6. Ben de insanları gözlemlemeyi severim, hatta onlara hikaye yazarım, hayatlarını kafamda kurarım. Karamsarlık bazen insanın üstüne yapışıyor, bu aralar ben çok karamsarım ama etrafa yansıtmamaya çalışıyorum. Şu bahsettiğin insanlar eğer okul çevresindense birçoğunu bir daha görmeyeceksin bile. Her yerde bu tarz insanlar var, önemsemeyince bir şey yapamıyorlar :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım benim problemim de fazla önemsemek. Ama her şey gelip geçici. Önemli olan moralini bozmaması insanın. Son dönemde bunu iyice anladım. Teşekkür ederim güzel yorumun için :)

      Sil