13 Mayıs 2017 Cumartesi

Kargalar Meclisi | Kitap Yorumu


Grisha dünyasını gerçekten özlemişim. Belki siz de biliyorsunuzdur Leigh Bardugo aynı zamanda Grisha serisinin yazarı. Yazarın yazdığı diğer seriyi, daha doğrusu oluşturduğu dünyayı, gerçekten seviyorum. Ancak belki bir çoğunuz Grisha serisinin karakterlerine olan ,bakınız Alina, nefretimi çok iyi biliyordur. Zira her yeri geldiğinde nefretimi kusmaktan geri kalmıyorum.


İntikam duygusuyla yanıp tutuşan bir mahkum. 
Bahis düşkünü bir keskin nişancı. 
Ayrıcalıklı hayatını geçmişte bırakan bir kaçak. 
Hayalet ismiyle tanınan bir casus. 
Hayatta kalmak için sihir kullanan bir cellat.
Ve hepsini bir araya getiren kaçış uzmanı bir hırsız.


Yorumlardan gördüğüm kadarıyla pek çok kişi seriyi Centilmen Piç serisine benzetmiş. Ne ilginçtir ki, yorumlardan haberdar değilken ben de seriyi Locke Lamora'yla bağdaştırmıştım. İçeriklerinin benzemesinin yanında iki serinin de ilk bölümlerini anlamadan okumam, daha doğrusu olayların içine girmekte zorlanmam serileri birbirlerine benzetmemdeki en büyük etken oldu.



Aslında kitabın içeriğine çok fazla değinmek istemiyorum. Birbirinden farklı 6 gencin, daha doğrusu 6 suçlunun, tehlikeli bir görev etrafında birleşip maceraya atılmalarını konu alıyor kitabımız genel olarak. 
Olaylar yine Grisha dünyasında geçiyor ancak yazarın diğer serisiyle kitabın bir bağlantısı yok. Yani dileyenler bu kitabı diğer seriyi okumadan da okuyabilirler. Diğer seriye ait tek unsur ara ara Sankta Alina'dan bahsetmeleri. Ama buna da takılmayın. Çok şükür ki Alina'dan üstünkörü bahsediyorlar, aksi takdirde sinirden kitabı yarım bırakabilirdim.
Diğer serinin karakterlerini sevmediğimi söylemiştim. Ama bu serinin karakterleri gerçekten sevilesiydi. Her biri hem birbirinden oldukça farklı, hem de birbirlerine benzerdi. En çok da aralarındaki uyumu sevdim sanırım. En azından 'kahramanım ancak kahraman olmak istemiyorum' diye sızlanarak dolanmıyorlardı etrafta. (Bakınız Alina -,-) Alina'dan bahsederken yine daraldım valla, yeter. 


Inej ona bir keresinde nasıl düşeceğini öğretmişti. "İşin sırrı, yere serilmemekte," demişti Kaz gülerek. "Hayır, Kaz," demişti Inej, "işin sırrı, tekrar doğrulmakta."


Kitabın baskısını da beğendim. Zaten Novella Dinamik bu konuda bir hayli yaratıcı bir yayınevi. Ancak kitabın sayfaları o kadar ince ve birbirlerine bağlandıkları yerler o kadar kalitesiz duruyordu ki, sayfaların yırtılacağından korktum bir ara. Zaten kitabı ilk aldığımda da bir sürü badire atlatmıştım. Kitabı geçen yılki kitap fuarından almıştım. Ellerim de poşetlerle dolu olduğundan içine bakmayıp direk almıştım kitabı. Eve gelince bir de ne göreyim kitabın ilk 30 sayfası falan eksik. Ertesi gün kitabı değiştirmeye gitmiştim artık. Bu sefer de baskısı tükendi demişlerdi. Sonra da bir dünya gereksiz tantananın ardından kitabıma kavuşmuştum. Ondan da olacak ki, kitabı yaklaşık 1 yıl boyunca okumamışım işte. Ama şimdi okuduğum için memnunum.

Serinin devam kitaplarının çıkış tarihi hakkında bilgisi olanlar beni de aydınlatırlarsa çok memnun olurum. Şimdilik hoşçakalın. Bol kitaplı, güzel günler. :)








12 yorum:

  1. Fərqli bir dünyadan bəhs edən kitablar nədənsə ürküdücü gəlir mənə hər zaman. Amma müasir ədəbiyyat budur deyəsən. Mən bir az keçmişdə qalanlardanam :)
    Bu arada kitab oxuyarkən tam olaraq onun anlatdığı dünyaya daxil olursunuz deyəsən. Bir obrazdan (kahraman) bu qədər nifrət edə bildiyinizə görə... :) Sevgilər.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arada sırada kendimi kaybedebiliyorum kitapları okurken :) Tabii kitabı sevip sevmeme de bağlı bu durum. Yorum için teşekkürler :)

      Sil
  2. Bu kitabın cildini çok beğeniyorum ben de :D Konusunu Suicide Squad'a benzettim yorumunu okuyunca, suçluların bir araya gelmesi falan :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz biraz diyelim ama daha farklı tabi. Fantastik severlerin sevebileceği bir kitap bence :)

      Sil
  3. Bu kitaba çok rastladım sosyal medyada. Locke Lamora'yı da okumadım, hangisinden başlasam :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Locke Lamora çok başka bence. Ama seveni de var sevmeyeni de tabii. En azından ilk kitapları kıyaslarsam, bu kitap Locke Lamora'dan daha akıcıydı diyebilirim ama konu ve karakter itibariyle Locke Lamora daha bir başka. Yani sen bilirsin :D

      Sil
  4. Hazır serinin yeni kitabının da çıkışına az kalmışken şimdi okuman iyi olmuş :) En başarılı young adult serilerinden biri olarak görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En başarılısı mıdır bilemedim şimdi ama okurken eğlendim ben. Hem bence yazarın diğer serisinden her anlamda daha başarılı bir seri başlangıcıydı ^^ Yeni kitap hakkında hiçbir bilgim yok. Ama yakında çıkacak olmasına acayip sevindim :D

      Sil
  5. Ben bu kitabın karakterlerini çok seviyorum hepsi ayrı eğlenceli somurtkan Kaz bile fan art çizimleri de çok hoş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaz'daki gizemi seviyorum en çokta ama Inej'e davranışları beni çileden çıkardı -,-

      Sil
  6. Kerem'e başvurmam lazım kitap için , hımm okumuş mudur acep :D

    YanıtlaSil