22 Mayıs 2017 Pazartesi

Clarissa | Kitap Yorumu


Stefan Zweig, üslubunu çok sevdiğim ve yazdığı tüm kitapları okumayı planladığım bir yazar. Bu hedefimde de emin adımlarla ilerliyorum diyebilirim. Zweig, 2. Dünya Savaşı sırasında yaşamış bir yazar. Savaşın acımasızlığını kaldıramayarak eşiyle birlikte intihar ederek yaşamına son vermiş. Dolayısıyla  Clarissa da Stefan Zweig'ın yazdığı son kitap. Daha doğrusu yarım kalmış bir kitap. Zaten kitabın sonunda o boşluğu hissediyorsunuz. En azından bana göre çok havada kalmış bir sondu. Kitabı bitirdiğim ilk anda kitabı yan tarafıma koyup birkaç dakika öylece oturdum hatta. Ama buna rağmen beğendiğim bir kitap oldu.


''Benim için Fransız'ı , Rus'u ya da Avusturyalısı yoktur , düşman kan hücrelerine dayanarak tespit edilemez.''


Zweig'ın diğer eserlerinde olduğu gibi yine psikolojik tahliller üzerine kurulu bir kitap olmasına rağmen, bu sefer içerik yönünden yazarın diğer kitaplarına oranla olayların daha yoğun olduğunu söyleyebilirim. Yani diğer romanlarından farklı olarak daha fazla olay içeren bir kitaptı.

Kitabımız 1. Dünya Savaşı sırasında geçiyor. Annesini kaybettikten sonra subay olan babası tarafından disiplinle yetiştirilen ve eğitim almak üzere bir manastıra gönderilen Clarissa isimli bir kızın büyüyüşünü ve sonrasında başına gelen olayları konu alıyor kitap genel olarak. 
Sonrasında Fransız bir adama aşık olan Clarissa, düşman safhında yer alan bu adamın çocuğunu doğurup doğurmamak konusunda hayati bir karar alma aşamasında buluyor kendini.

Ancak kitap hakkında garipsediğim birkaç nokta var. Bir kere kitaptaki üslup, Zweig'ın üslubuyla örtüşmüyordu. Özellikle de kitabın son yarısı üslup bakımından oldukta farklıydı. Ama sanırım kitabı başka biri tamamlamış, yani dolayısıyla böyle bir farklılık kaçınılmaz olmalı. Yine de okuduğum diğer Zweig kitaplarından farklı olduğunu söyleyebilirim.

Şimdilik hoşçakalın. Bol kitaplı, güzel günler. :)








16 yorum:

  1. Yine güzel bir kitap bulmuşsun.Emeğine sağlık.Bol okumalı günler diliyorum.:)

    YanıtlaSil
  2. Çok merak ediyorum, elimde henüz yok :/ Çevirmeninin hocam olduğunu biiyor muydun? :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa, şaşırdım ama senin için daha bir keyifli olacaktır kitabı okumak :)

      Sil
  3. Bende yazarın tüm kitaplarını okumak istiyorum :) daha buna sıra gelmedi ama bir kitabına bu günlerde başlamayı düşünüyorum bakalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman hangi kitaba başlayacağını ve yorumunu merakla bekliyorum :)

      Sil
  4. Yine bir Zweig. Cok sevdigim yazarlarda. Ve Clarissa da su aralar cok duydugum kitaplarindan. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarın kitaplarını seviyorsanız Clarissa'yı da okumalısınız bence :)

      Sil
  5. Kitapsız olmaz, şimdi diğer yazılara da bakacağım :)
    ben de beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitapsız hep eksik kalır bir şeyler :)

      Sil
  6. Konusu itibariyle diğer Zweig kitaplarından daha ilginç göründü :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zweig'ın diğer kitaplarından farklı buldum ben ama güzeldi :)

      Sil
  7. Clarissa'yı birkaç yıl önce okumaya başlamıştım ama 50.sayfada bırakmıştım. Okurken diğer Zweig kitaplarından farklı olduğunu anlıyorsun. Tabii yine de okuyacağım ama önce yazarın diğer kitaplarını okumak istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarla tanışmak için ideal bir kitap değildi bence ama yine de sürükleyici bir olay akışı vardı ^^

      Sil
  8. Stefan Zweig'ı ben de severim fakat sadece Satranç kitabını okudum şuana kadar onu da çok beğendim.Önce bilinmeyen bir kadının mektubunu okuyacağım.Bu kitabın yorumunu sanırım instagramda da gördüm.Güzel bir kitaba benziyor.Yeni sitem bu arada beklerim:) http://www.muhendisokur.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiyem, Clarissa'dan önce Zweig'ın başka kitaplarından okumanız. Böylece yazarın üslubunu daha iyi anlayabilir ve daha çok sevebilirsiniz diye düşünüyorum. Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu'nu ben severek okumuştum, umarım siz de seversiniz. Sitenize hemen göz atıyorum :)

      Sil