27 Mayıs 2017 Cumartesi

Austenland | Film Yorumu #38


Aslında bu sabaha kadar filmin varlığından bile haberim yoktu. Birkaç blogta Austen Diyarı'nın kitap yorumunu okuyup filminin de olduğunu öğrendim. Jane Austen'a olan takıntılı hayranlığımı belki biliyorsunuzdur. Aramızda koca bir yüzyıl zaman farkı olmasa kesinlikle tanımak isteyeceğim bir insan Jane Austen. Austenland'da da benim gibi (belki biraz daha fazla) Jane Austen'a takıntılı olan Jane Hayes'in biriktirdiği bütün parayla Austen romanlarının İngilteresi'ne göre düzenlenmiş kurgu bir mekanda zaman geçirmek üzere kısa bir süreliğine her şeyini bırakıp gitmesiyle başlıyor hikaye.



Zaten 18. yüzyıl döneminin toz pembeliğini seviyorum ben. Filmdeki gibi bir kurgu dünyası gerçek hayatta da olsaydı sanırım ben de gitmek isterdim. Ancak bütün o aldatmacanın içinde Jane kadar şanslı olur muydum bilemiyorum.



Film hakkında spoiler vermeyeceğim. Her ne kadar kendimi tutmakta zorlansam da çenemi tutup bu konu hakkında tek kelime etmeyeceğim ama filmin sonu beni gerçekten hayrete düşürdü. Ummadığım gerçekler öğrendim. Aslında bir bakıma iyi de oldu. Hatta son sahnede kendimi alkış yaparken buldum :)



Konusu itibariyle gönlümü fetheden bir film oldu.  Buna ek olarak filmin oyuncularını da gerçekten sevdim. 



Ancak Mr. Darcy tiplemesini canlandıran Henry Nobley'e (JJ Feild) bayıldım. Mr. Darcy'i canlandırmakta gerçekten çok başarılı ve bütün o sevimsiz görüntüsünün altında bence çok sevimliydi.

Eğer kafa dağıtmalık, eğlenceli bir film arıyorsanız önerebileceğim bir film. Zaten siz de bir Austen hayranıysanız durmayın, izleyin derim.
Şimdilik hoşçakalın. Musmutlu, güzel günler :)








12 yorum:

  1. Anladığım kadarıyla film ve kitap arasında ufak farklılıklar var. Kitapta Pembrook Park Jane'e hediye geliyordu, filmde Jane kendi parasıyla gidiyor demek hmmmm. Kardeşimi ikna edersem birazdan izleyeceğiz :D Filmi de kitabı kadar severim umarım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında başlarda kitabını okumayı istiyordum ancak ne yalan söyleyeyim beğenmem diye düşündüğümden filmini izledim. Ama kitabını sevdiysen güzeldir herhalde. Olsun artık madem, ne yapalım? ^^ Umarım filmi sevmişsinizdir, yorumu geç gördüm ama :D

      Sil
  2. Yorumundan ve gorsellerden anladıgım kadarıyla begenebileceğim bir film. İlk fırsatta izleyeceklerimden. :)

    YanıtlaSil
  3. Listeye aldım =D Bu güzel inceleme için teşekkürler ama daha uzun olmasını isterdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim ^^ Yaklaşık bir buçuk saatlik kısmen kısa bir film olduğundan geri kalanını izleyiciye bıraktım diyelim :)

      Sil
  4. Geçen sene izlemiştim filmi. Eğlenceliydi, insana orada olma isteği veriyor. Keşke bizim de tatil yapabileceğimiz böyle bir yer olsa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke ama olsaydı eminim çok pahalı olurdu. Ya da uygun fiyatlı paketlerden alıp tatile çıkacağız derken Jane gibi sersefil olurduk. Üstelik ben onun kadar şanslı da olmazdım. Bunlar hep olası felaket senaryoları :D

      Sil
  5. Ben de filmi sevmiştim, keşke bizde gidebilsek öyle :D Jane Austen Book Club diye -ismi tam böyle miydi emin olamadım- bir film vardı, o da güzeldi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O filmi de duymuştum. Belki yakın zamanda onu da izlerim. Zaten bu aralar Austen'la ilgili filmlere ve dönem filmlerine acayip takmış durumdayım ^^

      Sil
  6. Galiba bu filmi, uyarlandığı kitabı bir ben sevmedim, sevemedim :D Kitap çok beklendikti, sen şaşırdığını söylüyorsun gerçi ama :D Sanırım bana malum oldu bu sefer, tahmin ettim o olayı. Film de çok yapmacık geldi bana. Özellikle başroldeki ablamız sinir bozucu hareketleriyle beni gıcık etti :D Sanırım şu sıralar herkese patlama potansiyelime filmler, kitaplar da dahil oldu, başka açıklaması olamaz :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yalan söyleyeyim, kitabını beğenmeyeceğimi düşündüğümden filmini izledim direk. Ben ki kockoca Austen hayranı.. Ama oluyor böyle şeyler :D Ama filmi baya sevdim ben ya bilmiyorum ^^

      Sil