13 Nisan 2017 Perşembe

Sessiz Gemi | Şiir Köşesi #3


  Artık demir almak günü gelmişse zamandan,
  Meçhule giden bir gemi kalkar bu limandan.
  Hiç yolcusu yokmuş gibi sessizce alır yol;
  Sallanmaz o kalkışta ne mendil ne de bir kol.
  Rıhtımda kalanlar bu seyahatten elemli,
  Günlerce siyah ufka bakar gözleri nemli.
  Biçare gönüller! Ne giden son gemidir bu!
  Hicranlı hayatın ne de son matemidir bu!
  Dünyada sevilmiş ve seven nafile bekler;
  Bilmez ki giden sevgililer dönmeyecekler.
  Birçok gidenin her biri memnun ki yerinden,
  Birçok seneler geçti; dönen yok seferinden.

    
                        Yahya Kemal BEYATLI



Belki bir çoğunuzun bildiği bir şiirdir Sessiz Gemi. Benim de uzun zamandır bildiğim ve aynı zamanda çok da sevdiğim şiirlerden biri. Ne ilginçtir ki her seferinde besteli haliyle okuyorum şiiri. Siz de aynı durumu yaşıyor musunuz veya yaşadınız mı merak ediyorum.



13 yorum:

  1. Ortaokuldayken ezberlemistim bu siiri. Turkce hocam 'bunu boyle okuma, bestesiyle oku' diyip bana bestesini ogretmisti. O gunden beri hep besteli okurum ben de. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevdiğim bir şiir bu.Evet ben de farkında olmadan bestelenmiş haliyle okuyorum.:) Emeğine sağlık...

      Sil
    2. Yalnız olmadığımı bilmek güzel. Şimdi bile besteli hali dolandı dilime :)

      Sil
  2. Çok sevdigim bir siirdir.

    YanıtlaSil
  3. Yanıtlar
    1. Hem de şiiri ayrı, besteli hali ayrı sevilir ^^

      Sil
  4. Ben de besteli halini öğrendiğimden beri, otomatik olarak öyle okuyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen. Hatta şiiri ezberlememde bestesi etkili oldu desem yeridir :D

      Sil
  5. En sevdiğim şiirlerden biridir. Melodisi şimdiden dilime dolandı bile �� Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok severim. Hatta yorumunu okuyunca şiiri melodili bir şekilde söylemeye başladım istemsizce ^^

      Sil
  6. Ben de severim Sessiz Gemi'yi. Şiir halinden ziyade şarkı versiyonu aklıma geliyor. Ben lisedeyken Popstar diye bir yarışma vardı. Orada Barış söylerdi. İlk ondan duymuştum. Sonradan Hümeyra'nın da söylediğini öğrendim. Şarkı yapılan en güzel şiirlerden biri bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Hümeyra'dan duymuştum ilk kez şarkı versiyonunu. Hatta ilk zamanlar şarkının sözlerinin bir şiire ait olduğunu bile bilmiyordum. Ama tabi bütün bunlar çok öncede kaldı :D Şarkısını da severim ^^

      Sil