6 Nisan 2017 Perşembe

Ritmatist | Kitap Yorumu


Herkese merhaba :) Bu ay her zamankinin aksine nisan ayında okuyacaklarımı belirleyerek başladım aya. Bu sebepten midir, yoksa sınavlardan sonraki boşluktan mıdır bilmiyorum ama bu aralar okuma anlamında baya tempolu ilerliyorum. Aman maşallah diyelim de uzun zamandan sonra gerçekten dolu dolu kitap okuyabiliyorken kendime nazar değdirmeyeyim.

Şimdi de gelelim kitabımıza. Ritmatist'i D&R'nin 9.90 indiriminden almıştım geçtiğimiz aylarda. Kitabı almamdaki ana sebepse yazarının Brandon Sanderson olmasıydı sanırım. Brandon Sanderson gerçekten sevdiğim bir yazar, dolayısıyla bu kitabını da seveceğimi tahmin ediyordum. Tabii, diğer tuğlamsı ebatlardaki kitaplarının yanında gerçekten hafif kalıyor ama Sanderson yine özgün bir kurguya özgün karakterler yerleştirmeyi başarmış ve ortaya oldukça sürükleyici bir kitap çıkmış.

Laf aramızda ben kitabı tek kitap sanıyordum. Meğersem seriymiş de haberim yokmuş. İkinci kitap hakkında da hiçbir araştırma yapmadım açıkçası. Bilgisi olanlar beni de bilgilendirirlerse çok sevinirim.

Dediğim gibi kitabın oldukça özgün bir kurgusu vardı. Bu kitapla beraber yeni terimlerle karşılaşıyoruz. Mesela Ritmatik bilimi veya ritmatikle uğraşan 'Ritmatistler.' Peki kim bu ritmatistler?

Ana karakterimiz Joel isimli bir genç. Tüm yaşamını ritmatiğe odaklamış ama malesef ritmatistliğe seçilmemiş biri. Ritmatistler basit bir tebeşirle çizgileri canlandırıp kendilerini savunabiliyor ve tebeşir yaratıklara karşı tüm insanları koruyabiliyorlar. Ancak başarılı bir tebeşir ustasının oğlu olan Joel, tüm bu büyülü dünyanın içine girmek istese de seçilmişlerden olmadığı için uygulamaya geçemiyor, bütün bilgileri teoride kalıyordu. Ancak bir gün akademide bir dizi tuhaflık meydana geliyor. Başarılı ritmatist çocuklar bir bir ortadan kayboluyorlar. Ve tüm bu gizemi çözmek Joel ve ritmatist arkadaşı Melody'e kalıyor.

Kitabın son kısmı benim için kısmen de olsa sürpriz oldu. Kolay okunan oldukça akıcı bir kitaptı. Sanırım okuyamama dönemleri için birebir bir kitap. Ayrıca kitabın içinde, her bölüm başında, ritmatistlikle ilgili çizimler ve bilgiler de vardı. Ama ritmatistlik bana göre değil sanırım. Çünkü ritmatislik daha çok sayılar ve şekillerle alakalı, sözcüklere yer yokmuş ritmatislikte. En azından kitabın bir bölümünde böyle bir konuşma geçiyordu. Sözcüklerin olmadığı bir işle uğraşamazdım sanırım.

Bunun yanında, kitap bana Harry Potter'ı anımsattı birazcık. En azından Harry Potter dünyasındaki hava, Ritmatist'te de vardı. Sanırım karakterler arasında olan bağ bana bunu düşündürdü.

Yazarın kitaplarını seviyorsanız bu kitabını da sevebilirsiniz bence. Daha önce yazarın hiçbir kitabını okumadıysanız da Ritmatist başlangıç olabilir belki sizin için. Ancak başta da dediğim gibi, diğer kitaplarının yanında basit kalan bir kitaptı.
Şimdilik hoşçakalın. Musmutlu, güzel günler. :)







10 yorum:

  1. Şöyle bır bakıyorum da nekadar cok kıtap okuyan nekadr farklı guzel kıtaplar okuyam ınsanlar var.. Ismını duymadıgım yazarları kırapları sızler sayesınde yakından tanıyorum. Bu da benı cok mutlu edıyor.. Bu guzel kıtap yorumun ıcın tesekkur ederım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Yorumlarım yararlı oluyorsa ne mutlu bana o zaman :)

      Sil
  2. HP diyerek aklımı çeldin bak :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HP başka, bambaşka ama karakterleri, kitabın genelindeki macera bana HP dünyasını anımsattı. Bu arada iki serinin konu yönünden alakası yok ama benziyorlar işte bir şekilde :D

      Sil
  3. Şu boşluk bana da bir gelse. Kısmetse haftaya çarşamba vizeler bitecek ben de kendimce 1 haftalık tatile çekileceğim. Tam konu HP hatırlattı diyecektim sen de belirtmişsin. Fakat bu daha karanlık gibi geldi bana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet biraz gizemli bir havası vardı kitabın ama yine de eğlenceli karakterler yönünden (tabiki HP bir numara) ikisini benzettim birbirine. Sabır ve başarılar dilerim, az kalmış :)

      Sil
  4. Merhaba! Ne kadar sevimli bir blog bu böyle.) Ben bu tarz kitapları çok severim ve çok merak uyandırdı ben de. Konusu çok ilginç geldi. Alacağım sanırım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için çok teşekkür ederim :) Ben genel olarak yazarın tüm kitaplarını sevdiğimden bu kitabını da sevmiştim, umarım sen de seversin :)

      Sil
  5. Brandon Sanderson artık sevmekten de öte benim için. 😃 Ama elimde olmayan iki eserinden biri de bu kitap. Bakalım benim elime ne zaman geçecek 🙈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarın kitaplarını okumaya Sissoylu'yla başlamıştım. Sanırım ideal bir başlangıç değildi benimkisi. Ama o zamandan beri okuduğum her kitabını istisnasız çok sevdim. Fırtınaışığı Arşivi serisini de acayip merak ediyorum ^-^

      Sil