21 Nisan 2017 Cuma

Martı | Kitap Yorumu


Herkese merhaba. :)  Bugün arkadaşlarla öğle arasında okulun kütüphanesine gittik. Aslında amacımız biraz kafa dinlemekti. Rafların arasında gezerken gözüme Martı çarptı ve bu kısacık ama dolu dolu kitabı sadece bir oturuşta, öğle arasında okuyup bitirdim. Ve çok da sevdim.


''Bizi sınırlayan her şeyi bir tarafa atmalıyız.''


Kitap, özgür düşünceye sahip bir martının sürüsünden nasıl ayrıldığını ve bundan sonraki süreçte de kendini bulma çabasını konu ediniyor kabaca özetlersek. Ama tabi ki bunun ötesinde, felsefi anlamlar çıkarılabilecek, insanı üstünde düşündürten bir kitap Martı. 
Aslında her şeyin bizim düşüncelerimizde başlayıp yine kendi düşüncelerimizde bittiğini, hayatımıza dair bütün ipleri elimizde tuttuğumu ancak ne yazık ki bir çoğumuzun bunun farkında dahi olmayışını anlatıyor kitabımız. Gerçekten de bazen kendimizi hayatın koşuşturmacasına o denli kaptırıyoruz, aslında incir çekirdeğini doldurmayacak olaylara o denli şiddetli ve kaygı içinde tepkiler veriyoruz ki, hayatımızı yaşamayı unutuyoruz.


''Artık yaşamak için bir nedenimiz olmalı; öğrenmek keşfetmek, özgür olmak gibi.''


Bir oturuşta okunabilecek, oldukça anlamlı, güzel bir kitaptı Martı. Öğle arasındaki boşluğumu bu güzel kitapla değerlendirdiğim için de ayrıca memnunum. Size de okumanızı tavsiye edebileceğim bir kitap.
Şimdilik hoşçakalın. Bol kitaplı, güzel günler. :)








12 yorum:

  1. Bende kısa bir süre önce okumuştum :) Bence bir kere okumak yetmeyecek ara ara tekrar okumak isteyeceksiniz :) Kesinlikle tavsiye edilir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım yeni bir bölüm eklenmiş kitaba. Ama benim okuduğum basım eski yıllara ait olduğundan, eklenen yeni bölüm yoktu. Belki bir gün de yeni basımıyla okurum kitabı ^^

      Sil
  2. Martı çok güzel bir kitap.Ben çok beğenmiştim.İçinde çıkarabileceği çok şey bulabilir insan.Arada tekrar okumakta yarar var
    Emeğine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum. Teşekkürler ayrıca :)

      Sil
  3. Ufak bir boslukta bile kitap okumak miii 😉 Ben voleybolu terch ediyordum.Cok güzel yeni nesik hep böyle olsun 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her şeyin yeri ayrı ama kitaplar bir başka ^^

      Sil
  4. Konusunu okuyunca aklıma Küçük Kara Balık geldi :). Yine senelerdir okumak istediğim bir kitap, bir ara okuyacağım inanıyorum :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de aklımda olan bir kitaptı. Şans eseri rastgeldim kitaba ben de. Ama bence mutlaka okumalısın :)

      Sil
  5. Martı sevilmez mi, çok zaman oldu okuyalı , anımsamak ta güzeldi , teşekkür ederim :D

    YanıtlaSil
  6. Okuduğum en eski kitap ama yine olsa yine okunası bir kitap olduğunu düşünüyorum :))) Paylaşım için teşekkürler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de sevdiğim bir kitap oldu Martı ^^

      Sil