3 Nisan 2017 Pazartesi

Hayat Güzeldir | Film Yorumu #32


Gülümsetirken ağlatabilen, karmaşık duygular yaşatan bir film yorumundan herkese merhaba :) Bugün bahsedeceğim film Hayat Güzeldir. Son dönemde sık sık karşıma çıkan bir filmdi Hayat Güzeldir ama bir türlü izleme fırsatını bulamamıştım. Peri masalı tadında başlayan ancak ikinci yarısından sonra gözleri yaşartan dram - komedi karışımı bir filmdi. 



Filmimiz İkinci Dünya Savaşı döneminin 1 yıl öncesinde başlıyor. Hayat dolu Guido'nun güzel öğretmen Dora'ya olan aşkını ve ikilinin kavuşma serüveniyle eğlenceli bir şekilde geçiyor ilk yarı. Hatta bir oğulları oluyor bu ikilinin. Guido gerçekten de hayat dolu, kıpır kıpır, neşeli bir adam. İlk yarıda, hatta ikinci yarıda bile ara ara beni güldürmeyi başardı. Ancak başta da dediğim gibi peri masalı kısmı ancak filmin yarısına kadar sürüyor.

Guido bir Yahudi ve bu yüzden de Guido, oğlu ve Guido'nun amcası bir esir kampına giden trene bindiriliyorlar. Dora, son anda bu trene yetişerek, trene binmek istediğini söylüyor oğlu ve kocasından ayrı düşmemek için. 



Guido oğluna, esir kampını ve savaşı bir oyun gibi anlatıyor. Sonuçta Joshua bir çocuk ve yaşaması için korkmaması gerekiyor. Guido yeri geldiğinde oğlu korkmasın diye kendini tehlikeye atmaktan bir an bile çekinmiyor. İşte tam da öyle sahnelerde gözlerimin dolmasına engel olamadım.



Gerek oyuncuların performansını, gerekse filmin kurgusu ve efektlerini çok beğendim. Bütün olumsuzluklara rağmen daima umudun olduğunu gösteriyor filmimizin ana karakteri Guido izleyicilere. 

Zaten 'En İyi Yabancı Film', 'En İyi Erkek Oyuncu' ve 'En İyi Müzik' olmak üzere 3 dalda Oscar kazanmış bir filmden bahsediyoruz. Fazla söze de gerek yok bence. İzlemenizi kesinlikle tavsiye ederim.
Şimdilik hoşçakalın. Umutlu ve güzel günler :)







8 yorum:

  1. İzlemeyi erteleyip durduğum bir film, umarım ben de izlerim :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oldukça eğlenceli ama bir o kadar da hüzünlü bir filmdi. İzlemeni tavsiye ederim :)

      Sil
  2. İzlemiş ve beğenmiştim bu filmi.Emeğine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de severek izledim. Teşekkür ederiimm :)

      Sil
  3. 2 kez izledim muhteşem bir filmdi. O yılları anlatan filmler konu aynı ama her insanın öyküsü ayrı bir hüzün şu an bitirmeye az kalan kitabım erik ağacı da o yıllardan bir kesit.
    Bizden daha çok izlemeli silah tüccarları ve politikacılar,azıcık içleri sızlar mı acaba:(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle çok güzel bir filmdi. Aynı dönemde geçen diğer filmlere kıyasla biraz daha umut doluydu filmin geneli, belki de o yüzden filmi bu kadar sevmişimdir. Savaştaki yıkıma neden olanlara bu tip filmlerin etki edeceğini düşünmüyorum. Zira zaten filmi değil, gerçeği yaşıyorlar ama vicdanlarında küçük bir kıpırtı bile hissetmiyorlar belli ki. Yorumunuz için teşekkürler ^^

      Sil