26 Mart 2017 Pazar

Sevdiğiniz 6 Seri | Pazar 6'lısı


Bir hafta rötarlı da olsa bir Pazar 6'lısından daha herkese merhaba :) Geçtiğimiz Pazar etkinliğe katılamadım malesef. Ama bu hafta hem zamanım, hem de etkinlik için gereken heyecanım fazlasıyla var. Haydi başlayalım listelemeye o zaman. 



1. Harry Potter Serisi

İlk sırada tabiki de en kıymetlim, her konuda en en en'im olan bir seri var. Serinin kitaplarını hala okumadıysanız veya filmlerini izlemediyseniz mutlaka ama mutlaka seriye bir yerlerden başlayın derim. 
Laf aramızda ben de bir büyücüyüm ama kimliğimi gizliyorum. Bu, aramızda sır olarak kalsın olur mu?



2. Kralkatili Güncesi Serisi

Bu seri de namını ağzımdan düşürmediklerimden. Kitapları gerçekten tuğla ebatlarında ve göz korkutuyor orası kabul ama seriye bir kere başlandığında insan kendini durduramıyor kitapları okurken. Bu arada serinin 3. kitabının çıkış tarihi hakkında bilgisi olan biri beni de aydınlatabilir mi lütfen? Gerçekten bir efsaneye dönüştü 3. kitap -,-



3. Yabancı Serisi

Serinin 3. kitabındayım ben de henüz. Daha doğrusu 3. kitaba başlamadım bile ama Yabancı, gerek kitaplarıyla, gerek dizisiyle gönlümü fetheten bir seri. Zaten serinin bahsinin geçtiği her seferinde Jamie, Jamie diye mırıldanıp duruyorum. Beni de böyle kabul edeceksiniz işte..



4. Ay Günlüğü Serisi

Ay Günlüğü, oldukça farklı ve bir o kadar da eğlenceli bir seri. Yazar, bildiğimiz masalları gelecekte yeniden kurgulayarak birbirinden tatlı karakterlerle karşımıza çıkarmış. Bize de okumak düşmüş. Onlar ermiş muradına, biz çıkalım kerevetine..



5. Açlık Oyunları Serisi

Açlık Oyunları'nın da bende yeri çok ayrı. İlk okuduğum serilerden biri. Tabii, o zamanlar daha bir bağlıydım seriye ama hala daha seviyorum.



6. Incarceron Serisi

Veee son serimiz de Incarceron serisi. Zaten öyle uzun bir seri de değil. İki kitapçık bir seri. Ama kitapları okurken  kendimi baya bir kaptırmıştım. İçinde dağlar, denizler, kısacası kocaman bir dünyayı barındıran ve düşünebilen, canlı bir hapishane hayal edin. Ve şimdi de o hapishanede mahkum olduğunuzu. Ama emin olun; hapishanenin içinde veya dışında olmak hiçbir şeyi değiştirmiyor. İçeride olduğunuzda hapishane mahkumu oluyorsunuz, dışarıdaysa gerçek olmayan, programlanmış bir dünyanın mahkumu.
Farklı bir seri okumak istiyorsanız önerimdir.

Bu haftanın 6'lısı da bu şekildeydi. Söz konusu seriler olduğu için kitapların hepsi fantastik türde olmuş ama olsun, hepsi de güzel ve özgün kitaplar. Ayrıca çok sevdiğim ilk kitaplarda var serilere ait ama daha devamını getirmediğim serileri de yazmak istemedim. Mesela Sissoylu, Yüzüklerin Efendisi veya Locke Lamora'nın Yalanları gibi.  Peki sizin de içlerinde favorim diyebileceğiniz seriler var mı listemde? Yorum olarak bırakabilirsiniz.
Şimdilik hoşçakalın. Bol kitaplı, güzel günler. :)






24 yorum:

  1. Açlık oyunları çok beğenmiştim okuduğumda.Emeğine sağlık.Daha nice pazar altılılarına.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açlık Oyunları benim için de bir başkadır. Teşekkür ederiimm :)

      Sil
  2. Kralkatili Güncesi'ni bende çok severim, serinin adını her duyduğumda dediğim gibi, üçüncü çıksa da okusak. :D
    Ay Günlüğü'nü daha önce hiç duymamıştım ya.
    Sanırım en güzel seriler fantastik serilerden çıkıyor, bu haftanın konusu çok güzelmiş. Aklıma gelmişken bende yazayım bir tane. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu haftanın konusunu ben de çok sevmiştim. Sevdiğim seri ve kitapları başkaları da okuyup sevince istemsizce mutlu oluyorum. Senin 6'lını da merak ettim şimdi :D

      Sil
  3. Bildiğimiz türlerden şaşmayalım :D Şu ana kadar Harry Potter'ı sadece sende gördüm. Liste yapanların çoğunluğundan Harry Potter yazmasını bekliyorum. Oldukça güzel bir liste olmuş, ellerine sağlık. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harry Potter benim için her zaman başı çekecek ^-^

      Sil
  4. Farklı bir 6'lı olmuş gerçekten :D Genel olarak okuduklarımdan çok çok farklı. Kral katili güncesini çok merak ediyorum inşallah kısa zaman içinde okurum

    YanıtlaSil
  5. ALLAH'IM INCARCERON'U SONUNDA BİR BLOGDA GÖRECEK MİYDİM. Ya bence sonu hiç tatmin edici bitmedi o serinin. (okuyucu üzgün) Ben o kitabı ilk aldığımda ikinci kitabı daha çevrilmemişti.
    Yabancı dediğinde bir an waatpad kitabı sandım. 'Yok artık.' diyecektim ki bilmediğim bir seri olduğunu fark ettim. Ona da bakmayı ihmal etmeyeceğim.
    Açlık oyunlarının filmini batırmasalardı keşke. (okuyucu üzgün) Ama kitapları mü-kem-mel.
    Ya HP serisini bir türlü sevemeyen bir ben miyim? :( Niye sevemiyorum ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Incarceron serisinin sonunu ilk kitaptan tahmin ettim desem? Ciddiyim. Ne olacağını az çok öngörmüştüm ama yine de zevkliydi okuması. Yabancı serisi de candır. En azından benim için. Çok sevenler ve sevmeyenler olarak iki kutba çekilmiş durumdayız. Ortasını görmedim şimdiye kadar. Ama öneririm :D

      Sil
  6. hep fantastik seriler hepside göz alıcı duruyor. harry potter ve kralkatili ne katılıyorum Incarceron u okumaya çabalayacağım çünkü lsitemde var. ay günlüğü nü duymuştum ama klişedir diye okumamıştım sende sevdiysen br şans verilebilir. Harika bir altılı olmuş elllerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seri deyince aklıma direk fantastikler geldi benim. Ay Günlüğü (hep söylüyorum en azından benim için) klişe değildi. Aksine oldukça özgündü bence. Yazar, varolan masalları gelecek zamana uyarlamış. Benim sevdiğim seriler, umarım sen de seversin :)

      Sil
  7. Harry Potter, Kralkatili, Açlık Oyunları ve Incarceron'a bütün kalbimle katılıyorum :D Incarceron nedense çok okunmayan bir seri, tanıtımı iyi yapılmadı herhalde :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen. Pegasus'un üvey evlat muamelesi yaptığı serilerden. Ben de bir sahafta bulmuştum zaten kitapları. İyiki de keşfetmişim seriyi ^-^

      Sil
  8. Incarceron iki kitaplık bir seri mi o.O Ben de ilk iki kitap mevcut, üçleme sandığımdan, üçüncü kitabı alıp öyle başlarım diyordum. O zaamaaaaan... DANS :D Ay Günlüğü, Yabancı, Kral Katili çok çok merak ettiğim seriler.. Okumadan ölürsem şu merak ettiğim kitapları gözüm açık gidecek vallahi.. :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yalnız baya şok olmuş senin için :D O zaman en kısa zamanda okumalısın seriyi. Tüm listeyi komple öneririm ama Kralkatili Güncesi serisini çift katmanlı öneririm :D

      Sil
  9. Sanirim bu serilerden hic birini okumadim. :D Cok duydum ama okuyamadim yani ne bileyim iste :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki bir gün denk gelirseniz okursunuz, kim bilir :)

      Sil
  10. Diana Gaboldan'ın sadece ilk kitabını okudum ve o kadar sevmedim ki , diğer kitaplarını pas geçtim ki genelde sevmesem de okurum :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yine zevkler ve renkler mevzusu sanırım :) Seriyi çok sevenler ve hiç sevmeyenler olarak iki gruba ayrıldık zaten.

      Sil
  11. I really love your blog! I like your posts and photos! I follow you through the GFC, maybe you'll follow me too?

    I shall be very glad to friendship! Have a nice week!

    xoxo, Nastya

    MY BLOG NASTYA DEUTSCH

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you so much. I'm following the your blog immediately :)

      Sil
  12. Harry Potter tabii ki benim de favorim. Kitabı okuyan herkesin favorisidir bence.

    Kralkatili Güncesi, ay Günlüğü serisi ve Açlık Oyunları da okuyacağım serilerden. üçünü de çok merak ediyorum ama içimden bir ses seveceğimi söylüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de seveceksiniz. Yorumlarınızı bekliyorum :)

      Sil