25 Mart 2017 Cumartesi

Güzel Bir Gün #1


Herkese merhaba. Bu aralar havalar ne güzel gidiyor değil mi? Aman nazar değmesin diyelim. Tam da bu zamanları seviyorum ben aslında. Ne çok sıcak, ne de soğuk. Tam kıvamında.
Bugün kitap teslimi yapmak için kütüphaneye gitmem gerekiyordu. Hazır oraya kadar gitmişken kitap fuarına da uğramasam olmazdı herhalde. Zaten Atatürk İl Halk Kütüphanesi'nin tam karşısında kalıyor fuarın yapıldığı yer. Ege Üniversitesi Atatürk Kültür Merkezi'nde. 
 İzmir'de sadece nisan ayında düzenlenen Tüyap Kitap Fuarı'na alışık olduğumdan şaşırmıştım kitap fuarının düzenlendiği haberini aldığımda. Zaten fuar alanı oldukça dar bir alandaydı. Yani küçük çaplı bir kitap fuarı diyebiliriz. Öyle çok fazla bir indirim de yoktu kitaplarda. Genellikle yüzde yirmi oranlarında bir indirim olmakla beraber 5-10 lira gibi fiyatlara da kitaplar mevcuttu. Ama şimdi söyleyeceğim şeye eminim ki inanamayacaksınız. Oradan kitap almadan çıktım. İnanabiliyor musunuz, ben kitap almadım. Bunlar hayra alamet şeyler değil bilesiniz. Zaten Tüyap'a az kalmışken ve okunacak kitaplarımız bolca mevcutken, Tüyap'ta daha uygun fiyatlarla kitaplar almayı umarak arkadaşımla orayı şöyle bir dolaşıp çıktık. Kitap almamamız, onları incelemeyeceğimiz anlamına gelmiyor ya canım sonuçta.



Sanırım en çok ilgimi çeken kısım burası oldu.





Fotoğrafların yamuk çıktığını şimdi fark ediyorum. Zaten son anda aklıma geldi fotoğraf çekmek de.



Sonrasında deniz kıyısına oturduk bol bol konuştuk, dergi karıştırdık ve ilginç teoriler ürettik. Ama şimdi sizinle de konuşacağım kısım, dergi kısmı. 
Edebiyat dergisi okumayı ben de çok istiyorum ama bu zamana kadar alıp da okumak nasip olmadı ne yazık ki. Arkadaşımda Kafkaokur dergisi vardı. Derginin bu sayısında da Didem Madak'ı işlemişler. Belki biliyorsunuzdur, Didem Madak benim de son dönemde keşfettiğim ve şiirlerine aşık olduğum bir şair. Ama hayatı hakkında yeterli bilgiye sahip değildim. O büyülü dizelerin kaynağı yaşadıklarında saklıymış meğersem. Hayatı hakkında bilgi edinince daha da bir sevdim Didem Madak'ı. Oldukça başarılı bir yazar olmasının yanında, oldukça güçlü bir insanmış da aynı zamanda. Bence bu ayın sayısını edinebilirseniz, mutlaka bir göz atın derim ben. Sanırım ben de bundan sonra Kafkaokur'un yeni sayılarını takip edeceğim. 


''Işıl çocuktu o zaman, ben de öyle
Mevsim kesin yazdı, karpuzdan feneriyle
Hani her çocuğu başka bir çocuğa
Yaklaştıran bir şarkı vardır ya
Kıyıya yanaşan bir gemi gibi.

O akşam ay Işıl'a sığışmıştı, Işıl çocukluğuna
Çocukluğumuz mor bir zambağa
Hani her çocuk zaman zaman
Kendini mor bir zambağın içinde düşler ya
Sonra iki çocuk birbirine gülümser, sonra
Zambağın içine bir çiğ tanesi düşer...''


Uzun siyah saçlı kız. Yani Işıl. Didem Madak'ın şiirlerini süsleyen başka biri. Kız kardeşi. 
Şairin yaşadıklarının izleri gibi alıntılar da vardı bu şekilde. Artık onun şiirlerini duygulanmadan okumam mümkün değil.

Yorucu ama çok güzel bir gündü bugün benim için. İzmir gibisi yok sanırım. Ve tabi gerçek dostlar gibisi de.
Şimdilik hoşçakalın. Musmutlu, güzel günler. :)





10 yorum:

  1. Gerçekten güzel bir gün olmuş.Kitaplar,deniz,dergiler,edebiyat,şiir hepsi bir arada.Daha ne olsun.Bundan daha da güzel mutlu günlerin olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah hepimizin musmutlu ve güzelliklerle dolu günleri olsun. Teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Kitaplarla ve denizle dolu bir gün... <3 İzmir gerçekten de çok güzel. İstanbullu olarak ileride yerleşmeyi düşündüğüm bir yer. Umarım hepimizin günleri güzel geçmeye devam eder. =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah güzel günler yaşarız, musmutlu oluruz. İzmir'i çok seviyorum. Gerçekten de üstüne şiirler, şarkılar yazılacak bir şehir ^-^

      Sil
  3. Sanırım fuar ilk kez yapıldı. Valla olmasına çok sevindim. Son 2 senedir kitap fuarlarında bir artış var, umarım devamı da gelir. Yalnız dikkatimi bir şey çekiyor. Arkadaş, ne zaman bir yerde ilk kez fuar yapılsa ilk giden İş Bankası oluyor. :D Yanlış anlama, İş Bankası fazlasıyla sevdiğim bir yayın evi ama fuar=İş Bankası algısı oluşmaya başladı bende :D Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha da artsın sayıları. Kitaplara ihtiyacımız var en çok da. O durum benim de dikkatimi çekti çekmesine ama İş Bankasını seviyorum. O yüzden sorun yok :D

      Sil
  4. Ben de çok ama çok sever Madak'ı. Ve youtbe da Eser Gökay var her şiiri ayrı güzel yorumluyor sesi de kendisi de çok samimidir. Didem madak'ın Ağrı şiirini onun sesindenn mutlaka dinle derim.
    Gülücüklü Kal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen bakıyorum. Çok teşekkürler öneri için :))

      Sil
  5. Kafkaokur kesinlikle takip edilmesi gereken dergilerden biri ve bu Didem Madak sayisi daha bi guzel! :) Senin icin guzel bir gun olmus, umarim cok daha guzel gunlerin olur. :)

    YanıtlaSil