17 Aralık 2016 Cumartesi

Cumartesi İlk Beş #22 | Farklı Dünyalar


Herkese merhaba. Bu haftanın konusu kitaplarda geçen 'farklı mekanlar.' Yani anlayacağınız fantastik türündeki kitapları ele alacağız bu hafta. Özellikle de fantastik kitaplarda içinde yaşamak istediğim (ve istemediğim) pek çok farklı mekanı canlandırıyorum zihnimde. Büyük ihtimalle bu konu hakkında devam yazısı olarak başka yazılar da gelecek ara ara. Hadi bakalım şu farklı mekanlarımızı anlatmaya geçelim artık.


İlk sırada tabiki de Hogwards var. Evet artık klişe kaçıyor biliyorum ama ne yapayım yani elimde değil, başka türlüsü içime sinmezdi. Hem bence Harry Potter serisinden haberdar olan çoğu kişinin hayalidir Hogwarts'da öğrenim görmek. Benim de hayalimdi ama artık gerçekleri kabullenmesini öğrendim malesef -,-



Orta Dünya'da yaşamak ister miydim pek emin değilim doğrusu. Evet Hobbitler falan oldukça şirin ve misafirperver ama bu sadece buz dağının görünen yüzü sonuçta.



Game of Thrones evreninde yaşamayı istemezdim sanırım. Hadi ama yıllar yıllar boyu sürecek bir kış, özellikle de ne idiği belirsiz yaratıklarla geçer mi hiç? Hele o entrikalara hiç gelemem.



Açlık Oyunları evreninde de yaşamayı istemezdim ama öyle bir toplumda yaşıyor olsaydım sanırım ben de Katniss gibi davranırdım. Yani ölmemek için öldürürdüm gibime geliyor. Ama sona kalır mıydım orası meçhul tabi.



Ve son sırada da pek de bilinmeyen (en azından gördüğüm kadarıyla) bir mekan olsun bari. Incarceron serisinden Incarceron hapishanesi. İçinde dağlar, denizler, okyanuslar bulunduran, canlı bir hapishaneden bahsediyoruz. Ve tabi oldukça acımasız da. Dış dünyanınsa hapishaneden farkı yok. Tek bir zamana bağlı kalınmış, ayrı bir hapishane de dış dünyada var. Tabi sadece dile getirilmiyor. Böyle bir dünyada yaşamak istemezdim tabiki de. Ayrıca bu seri de favori serilerim arasındadır, öneririm.



Dediğim gibi bu yazının devamı muhtemelen ara ara gelecek. Peki siz bu dünyalarda yaşamak ister miydiniz? Yorum olarak bırakabilirsiniz. Şimdilik hoşçakalın. Musmutlu, güzel günler. :)



2 yorum:

  1. Yazdıklarınızdan bir tek İncarceron hakkında bilgim yoktu ama onu da öğrenmiş oldum. Sanırım klişeden ziyade en güzel evren Harry Potter evreni, bu nedenle favorimdir. Güzel bir yazıydı, kaleminize sağlık. :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) O zaman artık benim klişem oldu demeliyim. Çünkü yeri geldiğinde Hogwarts'ı yazıma ekliyorum ^-^ Bu arada Incarceron serisi benim favorilerim arasındadır, öneririm :)

      Sil