11 Kasım 2016 Cuma

Kelebek Etkisi 1 | Film Yorumu #21

Herkese merhaba.:)
Geçmişe dönüp 'keşkelerimizi' değiştirebilseydik sizce nasıl olurdu? Peki böyle bir şansınız olsaydı siz ne yapardınız? Geleceğinizden, hatta şu anınızdan olacağınızı bile bile bu riski alır mıydınız? İşte Kelebek Etkisi, tüm bu soruları kendi içimizde sorgulatan bir film.
Şunu tartışmasız olarak söyleyebilirim ki, bu zamana kadar izlediğim en ilginç filmdi. Zaten konusu itibariyle en başta ilgimi kazandı. Büyük ihtimalle bir çoğunuz Kelebek Etkisi'ni izlemiştir. Zaten ben de bu zamana kadar izlemediğime yanıyorum. Beni gerçekten çok etkileyen bir film oldu.
Ama ilk önce filmimizin konusuna kısaca bir değinelim bakalım. Evan Treborn özel biri. Yani ona baba tarafından gelen genlerle aktarılan özel bir yeteneği var. Geçmişe dönüp geleceği değiştirebiliyor. Bu özel yeteneğini gün yüzüne çıkaran da, psikolojik travmalarla dolu çocukluğu. Tabi bu yeteneği sonucunda geleceği de değişmekte. Bir anlamda paralel evren teorisini de kapsıyor diyebiliriz filmimizin konusu için. Zaten filmi izlemeye karar vermemde etken olan belki de en etkili neden buydu.


Oldukça etkileyici bir konusu vardı filmin. Böyle, olaylar özenle işlenmiş bir nakış gibi art arda birbirlerine bağlanıyordu. Böyle bir senaryoyla gerçekten de daha önce hiçbir filmde karşılaşmamıştım.
Ayrıca filmdeki oyuncu seçimini de çok sevdim. Zaten anlaşıldığı üzere filmimizin kilit karakteri Evan. 
Evan rolünü üstlenen Ashton Kutcher de rolünü layıkıyla canlandırmış doğrusu.




Ama bütün bunların yanında filmin sonu gerçekten tüyler ürperticiydi. Filmin sonlarına doğru az çok nasıl bitebileceğini tahmin etmeye başlamıştım ama böylesi bir sonu hiç ummuyordum. Siz de filmi izlemediyseniz izlediğinizde ne demek istediğimi zaten anlayacaksınız. Bunlar hep meraklandırma çabaları zaten.
Filmi bu zaman kadar siz de benim gibi izlemediyseniz bence çok şey kaçırıyorsunuz. En kısa zamanda izlemenizi tavsiye ederim. Ayrıca siz de filmle ilgili görüşlerinizi yorum olarak bırakabilirsiniz. Şimdilik hoşçakalın. Musmutlu, güzel günler. :)










12 yorum:

  1. Filmi sadece bir kere izledim ama gerçekten etkilendiğim filmlerden biridir. Çok güzel bir filmdi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de çok ilginç ve güzel bir filmdi. Bu serinin devam filmlerini de izlemeyi istiyorum ^^

      Sil
  2. Yıllar önce izlediğim de çok sevmiştim, bir kaç kez izlemiş olabilirim. Güzel filmdi, sonuna çok bozulduğumu hatırlıyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İtiraf etmek gerekirse ben de sonuna fena halde bozuldum. Yani öyle bitmesi şart mıydı ki -,- Ama güzel filmdi :))

      Sil
    2. Bu filmin 4 ayrı sonu var youtubede bulabilirsin sanırım:)

      Sil
    3. Yaa, bilmiyordum. Söylediğin için çok teşekkür ederim. Belki diğer sonlardan biri beni tatmin eder :))

      Sil
  3. Benim de sevdiğim bir filmdi ama ikincisini hala izlemedim, birincisinin büyüsünü bozar diye :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de izlemek istiyorum ama ne zaman izlerim orası meçhul :)

      Sil
  4. Ben izlemedim ama merak ettim simdi. Konusu ilgimi çekti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten ilginç bir konusu var. Önerebileceğim bir film :)

      Sil
  5. Bu filmi yıllar önce üniversitedeyken arkadaşlarımla birlikte izlemiştim ve çok beğenmiştim. Bazı filmleri izledikten birkaç ay sonra hatırlamazsınız ama ben Kelebek Etkisi'nin birçok sahnesini hatırlıyorum. Akılda kalıcı bir filmdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de kesinlikle çok etkileyici bir filmdi. Kurgusu, olayların işlenişi, oyunculuk.. Hepsi ayrı ayrı oldukça başarılıydı. Ama dediğim gibi son sahneye hala daha hatırladıkça sinir oluyorum. O sonu kabullenemedim sanırım :)

      Sil