10 Kasım 2016 Perşembe

İnsan Neyle Yaşar? | Kitap Yorumu

Herkese merhaba.:)
Aslına bakarsanız ''İnsan Neyle Yaşar?'' Kasım ayının ikinci kitabı oldu ama bundan önce okuduğum ''Gece Avcısı Serisi''nin ikinci kitabı olan ''Tek Ayağı Mezarda''yı yorumlar mıyım, yorumlamaz mıyım orasını şu an için bilemiyorum. Neyse lafı daha fazla dolandırmadan asıl konumuza, yani kitabımıza dönelim. İnsan Neyle Yaşar, içinde 6 öykü barındıran, oldukça akıcı bir kitaptı. Şu sıralar sınav döneminde olduğumdan öykü kitabı okumak benim için çok daha iyi oldu. 
Kitaptaki bütün öyküleri genel olarak sevdim ama sanırım favorilerim, kitapla aynı ismi taşıyan 'İnsan Neyle Yaşar' hikayesi ve son hikaye olan 'İlyas' oldu. Belki biraz garip gelecek ama 'İnsana Çok Toprak Gerekir Mi' isimli hikayede gerçekten hafiften ürperdim. Aslına bakarsanız bazı hikayelerin etkisinden hala daha kurtulamadım. 
Kitabımızın yazarı L.N.Tolstoy, bu kitabında da diğer eserlerinde olduğu gibi toplumsal sorunları ve insanın duygularıyla çatışmasını edebi ama oldukça da akıcı bir dille okuyucuya aktarmış. Kitap genel olarak ahlaki konuları ve insanın bu konular üzerindeki etki ve tepkisini irdeleyen nitelikte.

Yoğun olduğum bu dönemde bana kitap okumakta kolaylık sağlayan bu öykü kitabını gerçekten sevdim. Dediğim gibi, kitabın dili de oldukça akıcıydı. Yani klasikleri yeni yeni okumaya başlayanlara da ayrıca tavsiyemdir. 
Şimdilik hoşçakalın. Musmutlu, güzel günler. :)


ALINTILAR

'Adam bir yıl sonrasına hazırlanıyor ama akşama varmadan öleceğini bilmiyor' diye düşündüm.''

''Ah çocuğum! Asıl hiçbir şey görmeyen sensin. Nefret gözlerini kör etmiş senin. Başkalarının işlediği günahları görüyorsun tek, kendi günahlarını hiç görmüyorsun.''

''Daha sonra insanların birbirlerine ettikleri kötülükleri, kendilerini nasıl huzursuz ettiklerini aklından geçirmiş. İnsanlara acımış...''

''..iki metreden az bir toprak parçası Pahom'a yetti de arttı bile.''

''Anladım ki insanlar kendileri için yaşıyor gibi görünse de onları yaşatan tek şey sevgidir.''

''İki insan arasındaki kötülük sadece birinden mi çıkar? Kötülük iki taraflıdır.''









4 yorum:

  1. Ben çok severim bu kitabı, iki kez okudum. Ben en çok topraklı hikayeyi seviyorum, onun yeri bende apayrı. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O hikayeyi ben de severek okumuştum. İleriki zamanlarda ben de kitabı tekrar okumayı düşünüyorum :))

      Sil
  2. hep okumak istediğim bir kitaptı :) tüyapta almayı planlıyorum inşAllah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tüyap'a gidenleri çok kıskanıyorum ya -,- İnşallah güzel bir fuar olur sizler için :)

      Sil