26 Kasım 2016 Cumartesi

Cumartesi İlk Beş #19 | Seyahat Etmek İstediğim Ülkeler


Herkese merhaba. Sınavlarla boğuştuğum bir haftayı daha geride bıraktığıma göre, bloğuma dönüp biraz rahatlayabilirim sanırım. Son zamanlarda neredeyse hiç kitap okuyamıyorum, ki zaten bu ayın sonunda bu konudaki içler acısı halimi okuduğum kitap sayısıyla beraber göreceksiniz.
Neyse, artık geçelim asıl konumuza. Bu haftanın 'Cumartesi İlk Beş' köşesini biraz daha özel bir konu hakkında yazmak istedim. Bu haftanın konusu 'gezip görmek istediğim ülkeler.' Tabiki de elimde olsa gelecekte tüm dünyayı gezmek istiyorum ama bu da pek mümkün görünmüyor. Hayatın acı gerçekleri işte.
Bu zamana kadar Bulgaristan ve Yunanistan'a gitme fırsatı bulabildim. Buna da şükür diyelim. Aslında iki ülkenin de kendine has güzellikleri vardı ama bir yerden sonra insan kendi ülkesini de özlüyor cidden. Bu konuda çok samimiyim. En azından İzmir için bunu hiç düşünmeden söyleyebilirim. İzmir'im gerçekten bir başka.
Neyse lafı fazla uzattık, hadi bakalım geçelim artık listemize.



Çok uzun zamandır Çek Cumhuriyeti'ne gitmek gibi bir hayalim var. Manzaralarıyla gerçekten hayranlık uyandıran bir ülke.



Aynı şekilde Hollanda'yı da çok merak ediyorum. 'Anca' fotoğraflardan gördüğüm kadarıyla ışıl ışıl, çok güzel bir ülke. Aynı zamanda geçtiğimiz yıllarda halam da oraları gezip ballandıra ballandıra bir güzel anlattı. Keşke beraber gitseydik de, beraber anlatsaydık. Neyse, bir an kabullenememe durumu yaşadım sanırım. Ayrıca Felemenkçe de çok hoşuma gidiyor ama o dili öğrenebileceğimi pek sanmıyorum.



Norveç'e seyahat etme hayalim, Alexander Rybak hayranlığımla eş zamanlı olarak başladı. Bir zamanlar tek hayalim oralara gidip Alex'i bulmaktı. Ama tabi bunlar ilk ergenlik dönemlerimdi, zamanla atlattım. Şimdi daha mantıklı biriyim. (!)



İsviçre'de capcanlı bir ülke. En azından fotoğraflarından gördüğüm kadarıyla bunu söyleyebilirim. Günün birinde İsviçre'ye seyahat etme gibi bir şansım olursa, oralara gitmişken İtalya'yı da görmek isterim şahsen.



Aslına bakarsanız, Asya ülkelerine seyahat etmeyi genel olarak istiyorum ama sanırım içlerinde en baskın olanı Japonya. Şimdi düşününce Güney Kore'de olabilir gibi geldi ama emin değilim. Öyle bir şansım olsa, iki ülkeye de seyahat ederdim yani.

Yazımın başında da dediğim gibi, görmek istediğim çok fazla ülke var. Ama bu yazı biraz derleme oldu gibi. Daha çok sakin yerleri seviyorum sanırım. Siz de gitmek istediğiniz veya gezdiğiniz ülkeleri yorum olarak bırakabilirsiniz. Şimdilik hoşçakalın. Musmutlu, güzel günler. :)





10 yorum:

  1. Gitmek istediğimiz bir kaç ortak yerimiz var.Bende İsviçre,Norveç ve İtalya'yı ziyaret etmek isterim.Bunlara ek olarak İrlanda,Avusturya.
    Gitsek de gitmesek de hayal etmesi bile güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrlanda ve Avusturya da gerçekten çok güzel ülkeler. Benim de bizzat görmek istediğim ülkeler arasındalar. Zaten diyorum ya, elimde olsa tüm dünyayı gezerdim ama nerdee :\

      Sil
  2. Bu yazıyı cumartesinin son saatlerinde gördüğüm için o kadar mutluyum ki :D
    Ben daha önce hiç yurtdışına çıkmadım ama İtalya hayalleriyle büyüdüm ❤ Ve Ocağın ilk haftası bir haftalığına İtalya-Fransa-İsviçre ye gideceğim inşaallah.(Allah'ım nolur bir sorun çıkmasın amin subhaneke bismillah) :D
    Tamda bu gezinin netleşmeye başladığı bir dönemde çok güzel bir konu oldu benim için :) Koşa koşa yazımı yazıp paylaşıyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah hiçbir sorun çıkmaz da oraları gezebilirsin. Ama tabi ufaktan kıskanmadım da değil şimdi :D Senin yazını da merakla bekliyorum o zaman :)

      Sil
  3. Japonya'yı bende çok merak ediyorum ya. :)
    Diğer ülkeler de görülmeye değer aynı şekilde, hele resimler çok güzeller. :)
    Umarım gider ve gönlünce gezebilirsin. ^-^

    YanıtlaSil
  4. Benim de çok merak ettiğim, daha doğrusu gitmek istediğim ülkeler var, mesela Yunanistan, İtalya :) Üç defa gittim Hollanda'ya evet gerçekten çok güzel bir ülke. (Blogumda Hollandaya dair bir yazım bile var, ilgini çekerse bakabilirsin.:) )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yunanistan'ı gerçekten sevmiştim ama çok fazla gezme imkanım da olmamıştı. Hollanda'yı da çok merak ediyorum. Yazınızı ilgiyle okuyacağım :)

      Sil
  5. Ne güzel en azından iki ülke görmüşsün. Ben onu da görmedim :-) Ama Allah'tan ümit kesilmez. İtalya ve Japonya'yı görmek isterdim. İtalya gene olabilir ama Japonya zor. Daha çok gezdiğimiz bir yıl olsun 2017 :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah dolu dolu, musmutlu, her şey gönlümüzce olduğu bir yıl olur 2017. Bu da erken bir yeni yıl mesajı gibi oldu sanırım :D

      Sil