19 Kasım 2016 Cumartesi

Cumartesi İlk Beş #18 | En Çekici Kötü Karakterler


Kötü karakterlere karşı her zaman için farklı bir sempatim olmuştur. Her ne hikmetse genelde kötü karakterleri daha çok seviyorum. Kitap, dizi - film hiç fark etmez. Aslında onlar tam olarak kötü de gelmiyorlar bana. Sadece bazı şeyleri yapmaya, yaşamaya mecbur kalmış, hatta haklı taraf oluyorlar bana göre. Aman neyse, amacım savunma yapmak değil şimdi. Bir an evvel favori kötü karakterlerime geçelim artık.


Tam bir psikopat, sosyopat ve cani. Ama sebepleri var. Yıllarca aynı günü yaşamaya, kendi ailesi tarafından mahkum edilmiş. O yüzden kimsenin onu yargılamaya hakkı yok. Bahsettiğim karakter, The Vampire Diaries'dan Kai Parker. TVD'yi izlemeyi bırakalı epey oldu ama şunu söyleyebilirim ki, tartışmasız en iyi sezon Chris Wood'un diziye katıldığı 6. sezondu benim için. Hem vıcık vıcık aşk karmaşası (kısmen) azalmıştı. Hem de Kai gibi bir karakter diziye dahil olmuştu, daha ne olsun?



Sırada köken vampirimiz Klaus Mikaelson var. Aslında Klaus'u da kötü biri olarak görmüyorum, çünkü onun da bazı şeyler için sebepleri var. Ama hafiften psikopat bir yanı var mı? Var. O zaman bu listede yeri de olmalı.



Sırada Supernatural'ın Crowley'i, yani Cehennemin Kralı var. Aslına bakarsanız, ben Crowley'i de kötü karakter olarak görmüyorum. Cehennemin Kralı olmak için fazla merhametli bence. Aman neyse ne işte.



Sırada yine Supernatural'dan Lucifer var. Ama benim favorim diziye ilk katılan Lucifer'dan ziyade, 11. sezonun sadece 2 bölümcüğünde görebildiğim Lucifer. Tüm dizilerde gördüğüm en iyi Lucifer tiplemesi olabilir. Yansıttığı hava bakımından.
(Lucifer dizisindeki Lucifer fazla merhametli olduğundan bu listede yok.)



Ve son karakterimiz Draco Malfoy. Aslında ben, Draco'yu da kötü karakter olarak görmüyorum. Zaten listenin ana teması kötü karakterler olmasına karşın, ben yazıya eklediğim hiçbir karakteri kötü olarak göremedim ya, neyse artık bu yazım da böyle oluversin.

Bunun dışında aklıma şu an için gelmeyen isimler de olabilir. Bonuslarım da var tabi. Olmazsa olmaz o bonuslar zaten.

Mesela yine Harry Potter'dan Bellatrix var ama o da fazla itici.
Sonra, Percy Jackson'dan Luke var ama o da fazla tatlı ve madur.
Grisha serisinin Karanlıklar Efendisi'ni de unutmamak lazım ama o da fazla haklıydı şimdi. Ayrıca serinin yazarı, mükkemmel olabilecek kapasitedeki öyle bir karakteri seri boyunca dışlayıp körü körüne harcadı ya, pes diyorum cidden.

Benim listem bu şekildeydi. Siz de kendi fikirlerinizi yorum olarak bırakabilirsiniz. Şimdilik hoşçakalın. Musmutlu, güzel günler. :)





14 yorum:

  1. Ahh bayılıyorum ya Mikaelson kardeşlere hepsini ayrı ayrı seviyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Al benden de o kadar ya :)) Elijah'ın havası da apayrı tabii :)

      Sil
  2. Sen bendensin nerede pisiko orada ben :) :) Hemde delice sevgi :) Ama dizi izleyemiyorum. Varsa izlemeye çalışırım Yukarıdaki saydıklarını sarı oğlan izledi Klaus sona doğru efsane olmuş öyle diyordu Bana daha gerilim olmalı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Psikopat karakterleri ayrı bir seviyorum ya :) Klaus son dönemde neler yaptı hiç bilmiyorum ama bir zamanlar favorilerimdendi ^^

      Sil
  3. Ben The Vampire Diaries'in her sezonunu izlemiş biri olarak Kai ve Klaus karakterlerine kesinlikle katılıyorum. Supernatural deki Lucifer de de ayrı bir cazibe, bir sempatiklik var. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kai diziden çıktığında nasıl kötü olduğumu anlatamam. Gerçi sonrasında Chris Wood başka bir dizide oynamaya başladı ama ona da başlayamadım daha ^^

      Sil
  4. Özellikle psikolojik ve duygusal derinliği olan kötü karakterleri ben de çok seviyorum. Yoksa alemin kötüsü Voldemort'un hiç de sevilesi bir yanı yok mesela :D Sevdiğimiz kötü karakterlerin, dediğim gibi, arka planlarında onları kötü yapan görece haklı nedenler var. İlki hariç listendeki kötüleri ben de çok seviyorum. Bir de benim favorim ilk Lucifer.. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Voldemort kötü karakterlerin haslarından ama iticilikte de üstüne yok bence. Yaptıkları kötülüklerde haklı nedenler bulduğum karakterlere büyük sempatim var benim de ^^

      Sil
  5. Psikopatları fazla güzel seçiyorlar , artık güzel yüzlü birini görünce bak şunda psikopat tipi var diyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet :D Nerede yakışıklı veya güzel biri var ondan bir şeyler çıkıyor genelde :D

      Sil
  6. Belatrix'i ben severim, itici değil ya :D Crowley ortak kötümüz sanırım, konuşma tarzına bayılıyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Crowley'i kötü bulamıyorum ya. Hani Cehennem'in Kralı ya, yemiş bir kötü damgasını, ama elle tutulur bir kötülüğünü de görmedim şimdi :D

      Sil