12 Kasım 2016 Cumartesi

Cumartesi İlk Beş #17 | Alıntılar


Herkese merhaba. Bir haftanın daha hemen hemen sonuna geldik ve yeni bir 'Cumartesi İlk Beş' yazısı yazma vakti geldi çattı. Umarım sizin için her şey yolundadır. Zira ben sınav ve sunumlarımdan başımı kaldıramıyorum bu aralar. Bu ayın sonunda okuduğum kitap sayısı pek de iç açıcı olmayacak gibi ya bakalım artık. Neyse iyisi mi asıl yazımıza, yani 'favori alıntılarımıza' geçmek.


''İnsanlar bir günün renklerini sadece başlangıcında ve bitişinde izler, ama bence bir günün her birinin farklı anlarda geçip giden çok çeşitli tonlar barındırdığı gayet açık. Tek bir saat içinde binlerce farklı renk olabilir. Bulutumsu maviler, mat sarılar. Çamurlu karanlıklar..''
- Kitap Hırsızı (Markus Zuzak)

''Bana aptalca hayaller peşinde koşmayan bir kalp gösterin, ben de size mutlu bir adam göstereyim.'' 
- Ölü Ozanlar Derneği (N.H.Kleinbaum) 


''Bana bir önyargı verin, dünyayı yerinden oynatayım.''
- Kırmızı Pazartesi (Gabriel Garcia Marquez) 


''Bu bana hep çok saçma geldi, insanların güzel olduğu için birinin etrafında olmak istemeleri yani. Kahvaltılı gevreğini tadı yerine rengine dayanarak seçmen gibi.''
- Kağıttan Kentler (John Green) 

''Her birimiz Cennet'i de Cehennem'i de içimizde taşıyoruz.'' 
 - Dorian Gray'in Portresi (Oscar Wilde)



Aslında oturupta özel olarak seçmece yapmadım bu alıntılar için. Ama hepsi de sevdiğim kitaplardan beğendiğim cümleler. Siz de kendi görüşlerinizi yorum olarak bırakabilir, hatta bana 'mutlaka şu kitabı' da oku dediğiniz önerilerde bulunabilirsiniz. Şimdilik hoşçakalın. Musmutlu, güzel günler. :) 






6 yorum:

  1. Blogunuza girişte Amelie'nin soundtrackinin karşılaması çok güzeldi. Çok seviyorum. :)
    Keşif etkinliğinden geliyorum. Ben de bloguma beklerim. lilaninguncesi.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bayılıyorum Amelie soundtracka :) Hemen dönüş yapıyorum bloğunuza ^^

      Sil
  2. hepsi güzel kitaplardan yapılmış güzel alıntılar , ölü ozanlar derneğini nedense bir başka yeri var bende :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ölü Ozanlar Derneği benim için de apayrıdır. Artık kaç kere okuduğumu bilmiyorum ^^

      Sil
  3. Ölü ozanlar derneği derim susarım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Film mi de, kitabı da harikaydı. Tabi kitabının yeri apayrı ^^

      Sil