11 Ekim 2016 Salı

Ross Poldark | Kitap Yorumu

Herkese merhaba.:)
Bildiğiniz üzere geçenlerde Poldark'ın dizisine başlayıp ilk sezonu yaklaşık bir buçuk günde bitirmiştim. ( Yorum için TIK TIK ) Aslında filmi veya dizisi çekilmiş kitaplarda, önceliği kitaplara verme taraftarıyım. Nitekim öyle yaptım da. Poldark'a başladım ama aradan bir hafta geçmesine rağmen kitabın başlarında takıldım kaldım. Kitap güzeldi güzel olmasına (bu güzelliği neye göre değerlendirdim inanın bilmiyorum ama genel olarak güzeldi yani) ama dediğim gibi akmıyordu veya ben aktıramıyordum kitabı. Sonra okulların açılmasının verdiği stresi atmak için dizisine başladım ve başlayış o başlayış oldu. Dizisinin ilk sezonunu izleyip bitirince kitaba geri döndüm ama sonuç tam anlamıyla hüsran oldu benim için. Kitabı atlaya atlaya bir ayda zar zor bitirdim. Ama bitirdim ya. İşte azmin zaferi diye buna derler. Ama araya dizisini sıkıştırmasaydım kitabı daha çok beğenirdim bu da bir gerçek. Yine de dizisini izlediğim için hiç mi hiç pişman değil, aksine mutlu ve huzurluyum.




Kitap, ana karakterimiz olan Ross Poldark'ın, Amerikan Bağımsızlık Savaşı'ndan evine dönmesiyle başlıyor. Herkes Ross'u savaşta öldü sandığı için onu karşılarında gördüklerinde şoka giriyorlar. Tabi savaşa giderken bıraktığı hiçbir şeyi bıraktığı gibi bulamayan Ross da bir o kadar şaşırıyor. Sevdiği kadın kuzeniyle nişanlanmış, evini pislik götürüyor ve üstüne ölen babasından ona beş kuruş miras kalmamış. Bütün hayatını yeniden kurmak için kolları sıvayan bu genç adamın hayatını, yaşadıklarını ve çevresinde gelişen olayları okuyoruz. Zaten bütün bu yazdıklarımı dizi yorumumda da uzun uzun belirtmiştim.

Kitaptaki karakterler ilginç bir şekilde, dizisine oranla çok yüzeysellerdi. Hiçbir duygu kırıntısı hissedemedim kitabı okurken ben. Bir de üstüne Ross'un Demelza'ya durmadan 'çocuk' diye hitap etmesi iyice sinirlerimi bozdu. Ayrıca o da başka bir muamma zaten. Kitapta Demelza'nın on üç yaşında olması ne mana şimdi cidden? Hayır cidden o kadar küçüktü ki, Ross'un yerinde ben de olsam ben de çocuk derdim yani -,- Dizideki gözü kara, tuttuğunu koparan, gururlu, şefkatli, romantik, karizmatik (sanırım fazla sıfat oldu ama amaan takmayın işte)  Ross nerede, kitabındaki odun, pervasız, saçma sapan adam nerede.. İnanın ki hayretler içerisinde kaldım. 

Kitabı seven vardır veya yoktur bilemiyorum ama ben sevmedim. Hele ki dizisinden sonra hiç sevemedim. Oysa o baskının güzelliğinden sonra bu kitaptan ne cevherler çıkar diye düşünmüştüm ama bütün hayallerim Ross'un iğneleyici tavırlarıyla beraber söndü gitti. 

O yüzden isteyen kitabını alıp okuyabilir, buna tabiki de karışamam ama ben kitabından ziyade dizisini öneririm. Bu söylediğimi de sık sık tekrarlamam yalnız, bilginize. 

Ayrıca dün fark ettim, bloğumun resim yükleme kotası dolmuş. Şimdi daha önce eklenmiş resimlerden kullanıyorum el mecbur. Böyle bir sınırlandırma olduğundan haberim yoktu açıkçası. Dün bloğa resim yükleyemeyince araştırdım ve böyle bir sınırın olduğunu öğrendim. Gerçekten çok saçma yani. Bu sınırı nasıl yükseltip de yeni fotoğraflar yükleyebilirim? Bilgisi olanlar bana yardım eli uzatırsa çok çok çoook sevinirim cidden. Bloğa yazı yazmak, benim için nefes almak gibi bir şey oldu artık. Bloğum olmadan mümkünatı yok dayanamam. Neyse hemen melankoliğe bağlamanın da lüzumu yok zaten.

Neyse şimdilik hoşçakalın. Her şeye rağmen musmutlu, bol kitaplı, güzel günler dilerim. :)









8 yorum:

  1. Aa ilk defa duyuyorum blog resim yükleme kotası mı varmış ilginç yıllardır kullananlar nasıl yapıyor ki,yazılara mutlaka resim ekleniyor oda bir ihtiyaç umarım çözümünü bulursun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya hiç bilmiyorum ki. Zaten böyle şeylerden de gram anlamam ama araştırdım biraz, başkalarının başına da gelmiş. Dün falan hiç resim yüklenmiyordu. Şimdi yorumundan sonra bir kez daha bakayım dedim çok şükür yüklendi. İlginç gerçekten ben de anlamadım ama umarım bir daha aynı sorun tekrarlanmaz. Çünkü hiçbir resmi yüklemiyordu. Rahatladım valla.

      Sil
    2. Bende biraz araştırdım resim boyutlarını biraz küçültürsek daha az boyutlu olacağından hafızamız kolay kolay dolmazmış.15gb hafıza varmış dolmaması dileğiyle:)

      Sil
    3. Aynen dolmaması dileğiyle diyelim :)

      Sil
  2. Merhaba. :) Az önce yaptığım yorumu silebilirsin çünkü o blog hesabım değildi. :/ Ben Valar, takipteyim. Kitabı Okuoku.com indiriminde gördüm. Dizisini izleyeceğim kesinlikle. Resim kotasını da ilk kez duyuyorum umarım kaldırırlar bu durumu. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah kaldırırlar ya. En azından bir şans vermelisin dizisine bence :)

      Sil
  3. Bende dizisine bayılarak izledim ama geçenlerde kitabını görünce içimden sessiz bir çığlık attım ve almayı düşünüyordum ama acaba sıkıcı falan mı diye kararsız kaldım:( şimdi senin yazını okuyunca biraz daha fikir sahibi oldum ama hala kararsızım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında kitap çok kötü değildi ama dizisinden sonra pek gitmedi benim için. Özellikle de kitaptaki Ross'a sinir oldum. Nerede o dizideki centilmen, nerede o kitaptaki öküz -,- Öyle yani :D

      Sil