2 Ekim 2016 Pazar

Ölümsüz Ece | Kitap Yorumu

Herkese merhaba.:)
Her ne kadar eylülden arta kalmış olsa da ekim ayının ilk kitabı Ölümsüz Ece oldu. Bu kitabın yeri benim için çok özel. Evet bir çocuk kitabından bahsedeceğim birazdan ve evet kitabı ilk kez okudum. Ama bu kitabı çocukluğumdan beri okumayı öyle çok istiyordum ki. Hiç unutmuyorum daha 4. sınıftaydım. Öğretmenimiz bizi kitap sınavı yapıyordu her yıl. O yıl içinse herkese aynı kitabı ödev olarak vermek yerine, sınıfı gruplara ayırmıştı. Ben Ölümsüz Ece'yi daha öncesinde çok da yakın olmadığım birinde görmüştüm. Çekindiğimden de soramamıştım okuyabilir miyim diye. Öğretmenimin seçtiği listede kitabı görünce onu okumayı öyle çok istemiştim ki. Ama benim payıma Pal Sokağı Çocukları düşmüştü. Yanlış olmasın o kitap da çocukluğumun yapı taşı olan kitaplardan biridir. Şimdi bile hala okumaktan zevk alırım Pal Sokağı Çocukları'nı. Ama işte o zamandan beri Ölümsüz Ece'yi okumak, bir ukte olarak kalmış içimde bunca zaman. Geçenlerde ben kendime kitap bakarken kardeşim bulup çıkardı raflardan Ölümsüz Ece'yi. İnanır mısınız, kitabı kardeşimden önce ben okudum bitirdim. Ve tabiki de çok ama çok sevdim.

Ece, ruhu üç bin yıl önce yaşamış çok sevilen bir kralın en küçük kızıdır. Bu kral çok iyi yürekli ve barışçıl bir hükümdardır. Her zaman için halkını ve insanlığı geliştirmeye uğraşır. Bir gün bu kralımız, gelecekte insanlığın hangi noktaya geleceğini, dünyanın ne oranda değişeceğini merak eder. Ölümsüz olup geleceği görmek ister. Krallarının bu isteğini yerine getirmek isteyen bilginler hemen araştırmalara başlarlar. Ruhu ölümsüzleştirmek mümkündür. Ancak bir sorun vardır. Ölümsüz olmak isteyen kişinin genç ve sağlıklıyken kurban edilmesi gerekmektedir. Ancak kral, halkını bırakamaz. Babası için küçük kızı Ece ruhunun ölümsüzlüğü adına ölümü kabul eder. Ve Ölümsüz Ece'miz üç bin yıl boyunca bedenden bedene dolaşır. Dünyanın pek çok yerinde, çeşitli kız bebeklerin vücuduyla, bazen varlıklı bazen yoksul olarak dünyaya gelir. Üç bin yılın sonunda ilk bedeninin doğduğu Anadolu'da bir vücutta hayat bulur. Artık zamanı daralmıştır. Babasının mezarını bulup ona başından geçenleri aktarmalıdır. Aksi takdirde ölümsüzlükten kurtulamayacak ve ebediyete değin ruhu çeşitli hayvan vücutlarında yeniden doğup hapis kalacaktır. İşte bizim küçük Ece'mize tam bu noktada Bayan Kazıbilimci, yani ünlü bir arkeolog yardım edecektir.


Kitap çocuk kitabı olmasına karşın, dili çok da basit değildi. Yani basit olmamaktan ziyade diğer çocuk kitaplarına oranla biraz daha yavaş okunuyordu. Kitapta pek çok mitolojik ve tarihi bilgi de yer alıyor. Bu anlamda çocuklar için hem eğlenceli hem öğretici bir kitap olduğunu düşünüyorum. Aslında isteyen herkesin her yaştan okuyabileceği bir kitap Ölümsüz Ece. Zaten benim için 'çocuk kitabı' olarak sınıflandırılan kitapları okumak problem olmadı hiçbir zaman. Kitabı büyük küçük herkese öneririm. Ama bilhassa çocuklara öneririm tabi ki. Okuyup okumamak tercih meselesi artık. Neyse şimdilik hoşçakalın. Bol kitaplı, musmutlu günler. :)















9 yorum:

  1. Çocuk kitapları denince ben durun derim hepsinin bir anlamı olduğunu düşünüyorum İlkay Hepsinde çok manalar var aslında bazen Büyük kitaplardan bile daha dolu dolu geliyor çocuk kitapları bunu not edeyim bir :) Tanıştırdın beni bu kitapla teşekkür ederim :) Fon müzigine bayıldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana kesinlikle katılıyorum. Bazı 'çocuk kitapları' var ki, nice kitaptan öğrenemediklerimi onlardan öğreniyorum. Ne mutlu bana o zaman, çok sevindim ilgini çekmesine. Ayrıca çok teşekkür ederim güzel yorumun için :)

      Sil
    2. Gittim baktım taksimdekine Yok İlkay bakalım cevahir gittiğimde orada varmış çocuk mızmırıktı ama bilmiyorum İlkay bulmayı umut ediyorum :) Aaaa Ben çocuk kitabı okuyorum. Bak okuduğum kitaplar Momo Bitmeyecek Öykü bunları oku bak Çok seviceksin ben onları tanıttım Gerilim çok okusamda Çocuk kitabı daha çok okuyorum bu aralar beynimi boşaltıyor ....

      Sil
    3. Okudum kısmına bak bende Momo ile Bitmeyecek Öyküyü oku hatta ilk bitmeyecek öyküyü oku sen Yer yer zırladığım bir kitap

      Sil
    4. Yorumlarına bakıyorum hemen. Momo zaten listemdeydi, Bitmeyecek Öykü de eklendi. Merak ettim şimdi. Öneriler için çok teşekkürler :)

      Sil
    5. şunu bulamadım bulamadım sonunda bulu cam sanırım :) ilkay bu arada idexif sanal fuarını kaçırma ilkay blogumda yazıyor istersen bir bak

      Sil
  2. Bu kitabı ben de öğrencilerimde görüyordum. Güzel bir kitap olmasına sevindim çünkü bazen öğrenciler kötü ve zararlı kitaplar okuyabiliyorlar. Yetişkin olsak da arada çocuk kitabı okumak lazım. Ruha iyi geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle ruha çok iyi geliyorlar. Çocuk kitaplarındaki masumiyeti seviyorum en çok. Her şey çocuklar için. Sınırsız bir hayalgücü oluyor içlerinde. Kitap boyunca insanlığın menfaatleri uğruna yaptığı savaşların ne kadar boş yere olduğu vurgulanıyor. Bu anlamda kitabı çok sevdim ben de ^^

      Sil