19 Ekim 2016 Çarşamba

Hayalleri Ertelelemek


Pek çoğumuzun hayalleri, idealleri vardır. En azından içten içe. Ama nedense bunları dile getirmekten, daha da kötüsü somutlaşması için çaba sarf etmekten çekiniyoruz. Bahsettiğim grupta ben de varım, bunu biraz önce fark ettim. Bu tip yazıları, düşüncelerimi toparlamak amacıyla yazıyorum daha çok. Tabii başkalarına da yardımı dokunursa ne mutlu bana.

Dediğim gibi hayallerimizi erteliyoruz pek çoğumuz. Hani büyük şeylerden de bahsetmiyorum. Ki istedikten sonra insanın amaçlarına ulaşabileceğine inanıyorum, tabi sabır ve zamanla. Ama bahsettiğim tam olarak bu değil. Yani, en ufak bir planımız bile gün içerisinde gelişen olaylar dolayısıyla sekteye uğrayınca hemen pes ediyoruz, yılıyoruz. Peki neden? Neden çaba sarf etmiyoruz? Neden inatla ideallerimizin izini takip etmiyoruz? Cevabı içimizde bir yerlerde gizli aslında. Bu gizi biz de çok iyi biliyoruz. Çünkü korkuyoruz.

Başkalarının bizim hakkımızda ne düşüneceğinden öyle çok korkuyoruz ki, bazen hayatı yaşamayı unutuyoruz. Tamam, toplumun belli başlı değer yargıları olduğu doğru. Ama insanın kendine has düsturları da olmalı bence. Kendimiz olmaktan korkmamalıyız. Çevreme bakıyorum da çoğu kişi olmadığı biri gibi davranıyor. En azından genellikle diyelim. Oysa bunun maskeli bir baloda olmaktan hiçbir farkı yok. 

Konu nereden nereye geldi baksanıza. Lafı daha fazla dolandırmayıp konuyu dağıtmadan sadede gelelim madem. Kimsek o olmalıyız her zaman. Ve tabiki kendi doğrularımızın görünmesinden korkmayıp yeniliklere de açık olmalıyız. Böylelikle cesaretin de geleceğini düşünüyorum. Hayatta bir yerlere gelmek için biraz cüretkar olmak gerekiyor sanırım. Ama bu laubalilik değil, inanç olmalı. 


''Her şeyin, tamamen hazır olduğu doğru anı beklersek asla başlayamayız.''
- Ivan Turgenyev


Hayallerinizin peşinden gitmeniz dileğiyle. Musmutlu kalın. :)



5 yorum:

  1. Maskeli balo! Çok doğru bir söz, kaleminize sağlık, efendim :)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba:)

    danismanhocam.blogspot.com Sitemize beklerim, yazar olarak bana katılabilirsin ne dersin?

    YanıtlaSil