30 Ekim 2016 Pazar

En Sevdiğim 10 Yazar


Herkese merhaba. Aslına bakarsanız, 'Cumartesi İlk Beş' başlıklı köşemde 'favori yazarlarım' konulu bir yazı yazmak uzun zamandır aklımda olan bir fikirdi. Ama ne yapıp ne ettiysem de bu sayıyı beşe düşüremedim. Baktım ki, yazıma bonuslar eklesem de bu yazının sonu gelmeyecek, ben de bu konuda ayrı bir yazı yazma kararı aldım. Böylece hevesim yatışır belki. Şunu baştan söyleyeyim ki, bu liste için herhangi bir sıralama yapmadım. Zaten farkettim ki, bu zamana kadar pek çok başarılı yazarın kalemiyle tanışma şansına sahip olmuşum. O yüzden benim için oluşturması zorlayıcı bir liste oldu. Neyse hadi başlayalım bakalım.


1. Agatha Christie


Az önce yazım için herhangi bir sıralama yapmadığımdan bahsettim ama şu da bir gerçek ki, her ne olursa olsun Agatha Christie benim için hep en ön sıralarda yer alacak bir isim. Polisiyenin kraliçesi diye boşa dememişler sonuçta.



2. Jane Austen


Ah ah! Jane Austen'la tanışmak için neler vermezdim ki? O kadar naif, o kadar içten bir üslubu var ki, yazarın kendisini merak etmekten kendimi bir türlü alamıyorum. Klasiklere yeni başlayanlar için kitapları birebirdir ayrıca.



3. Stefan Zweig


Özellikle de karakterlerin iç dünyalarını başarıyla kaleme alan bir yazar. Bir ara her ay bir kitabını okumadan rahat edemezdim ama 2-3 aydır bu durumu boşladım malesef. Ama Kasım ayı içerisinde en azından bir tane Stefan Zweig kitabı okumak istiyorum.


4. Gabriel Garcia Marquez


'Büyülü Gerçeklik' desem aklınıza bir isim gelir mi? Marquez'in üslubuyla teoride ilk kez Yüzyıllık Yalnızlık'la tanışmıştım. Ancak devamını getirememiştim malesef ki. Doğru kitap, doğru zaman değilmiş anlayacağınız. Ama sevgili Okuyan Muggle'ın önerisiyle  Kırmızı Pazartesi'yi ( Yorum için TIK TIK ) okuyarak bu usta yazarın üslubuyla tanışma şansını yakaladım. Şimdiki hedefim tüm kitaplarını okumak ve başkalarına da okutmak. 


5. Bronte Kardeşler


Fazla yer kaplamaması için bu birbirinden başarılı üç kız kardeşi bir arada ele almak istedim. Daha öncesinde Emily Bronte'den Uğultulu Tepeler'i ( Yorum için TIK TIK ), Charlotte Bronte'dense Jane Eyre'yi ( Yorum için TIK TIK ) okuyup ikisine de bayılmıştım. Zaten bir başka hedefim de, bu üç kız kardeşin kaleme aldığı tüm kitapları okumak.


6.  Diana Gabaldon


Yabancı serisine olan aşkımı da bence artık cümle alem duymuştur. Kitap bittikten sonra bile en az bir hafta ortalıkta Jamie, Jamie diye dolaştığımı biliyorum. Hayır dizisi bir yandan kitabı bir yandan serseme döndüm valla. Bu seri de şiddetle önerdiklerimden biri.



7. J.K.Rowling


Harry Potter gibi bir efsaneyi oluşturan bir yazar, sevmemek mümkün mü hiç? Yaşınız kaç olursa olsun bu seriyi okuyun, okutturun.



8. Patrick Rothfuss


Kütük gibi kitapları size bir hafta gibi bir sürede bitirten, bir de üstüne kafa dengi bir yazar düşünün. İşte o kişi Patrick Rothfuss oluyor. Sadece tek sevmediğim yönü serinin 3. kitabını hala yazıyor olması.(!) Acaba o kaç sayfa olacak? Bir de üstüne bütün gerçekleri ucundan gösterip devamı bir sonraki kitaba diyor resmen. İnanın çok sinir bozucu. Ama yine de hala Kralkatili Güncesi Serisi'ni okumadıysanız, ebatına falan hiç aldırmadan bir an evvel okuyun. Çünkü harikalar. ( Rüzgarın Adı kitap yorumu için TIK TIK )


9. Brandon Sanderson


Alın size harika kitaplar yazan bir başka yazar daha. Kitapları dev gibi olmasına rağmen insanı yine de doyurmayan cinsten. Sadece kitapları okuma sıranıza dikkat edin yoksa beklentileriniz tavan yapabilir. Benim önerim Steelheart ile başlayıp sonrasında devamını getirmeniz şeklinde.



10. Markus Zusak


Yazarın 'Kitap Hırsızı' isimli kitabını çok sevdiğimi muhtemelen her fırsatta söylemişimdir. Ama bir kez daha söylüyorum, hala Kitap Hırsızı'nı okumadıysanız mutlaka ama mutlaka okuyun. (Yorum için TIK TIK ) Ayrıca yazarın Köpek Düşleri  isimli kitabını da severek okumuştum ama tabi ki Kitap Hırsızı'nın yeri bende apayrı.


Şimdi yazıma dönüp bakınca hiç Türk yazardan bahsetmediğimi görüp gerçekten utandım. Ama başta da bahsettiğim gibi bu listeyi oluşturmak bile çok zordu benim için. Tabiki de sevdiğim pek çok nadide yazar var ama bu listede 'enlerim' bulunuyor sonuçta. Umarım hoşunuza giden bir yazı olmuştur. Planladığımdan daha uzun oldu ama yazmaya başladık artık bir kere. Siz de kendi favori yazarlarınızı benimle paylaşırsanız çok sevinirim. Şimdilik hoşçakalın. Bol kitaplı, musmutlu günler. :)




10 yorum:

  1. Yeni bir mim başlatmış bile olabilirsin :) Gerçekten sevdiğin yazarları ilk 10'a sığdırmak zor olsa gerek. Bir çoğu bazı kitaplarını okuduğum yazarlar ama utanarak söylüyorum ki hiç okumadıklarım da var aralarında :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman ne yapıyoruz, o yazarların da kitaplarını okumaya bir yerden başlıyoruz :D Mim olarak hiç düşünmedim ama güzel fikirmiş :))

      Sil
  2. Çok güzel bi yazı olmuş :D Hepsi birbirinden kıymetli yazarlar, tam olarak nokta atışı yapmışsın :) Zevkle okudum, çook sağol :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene çok sevindim. Aslında yazının gizli amacı, sevdiğim yazarların kitaplarını herkese okutmak ama çaktırmıyorum :D

      Sil
  3. Güzel bir yazı olmuş. Bu konuda ben de yazabilirim belki :-)

    Jane Austen, Stefan Zweig, Gabriel Garcia Marquez, J.K. Rowling, benim de en sevdiğim yazarlardan. Bronte kardeşleri okudum ama hayranları olmadım. diğer isimleri ise henüz okumadım. Umarım onları okuduğumda da severim.

    Ben yerlilerden Reşat Nuri, Orhan Kemal, Ahmet Ümit'i severim. Yaabncılardan da Julia Quinn, Halid Hüseyni ilk aklıma gelen sevdiğim yazarlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazınızı merakla bekliyorum :)) Ahmet Ümit'in kitaplarını her ne kadar çok merak etsem de nedense hep bir bahanem oluyor da bir türlü okuyamıyorum ama okumak gerek. Okunmamış pek çok kitap ve bu nedenle haksızlık ettiğimiz pek çok yazar var ^^

      Sil
  4. Jane Austen in daha kitaplarını okumak nasip olmadı bir türlü ama ben de çok severim kendisini ama Agatha Christie müthiş bir yazar bencede. Ben bu listeyi yapsaydım muhtemelen J. K. Rowling yerine Stephenie Meyer i koyardım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Stephanie Meyer'den Alacakaranlık'ı okumadım desem, yuhalanır mıyım acaba? -,- Ama Göçebe'yi çok sevmiştim, oradan kurtarıyorum :D Kesinlikle Jane Austen kitaplarına şans vermelisin :))

      Sil
    2. Azıcık bişi yuhalıyorum seni:)) Ama evet özellikle aşk ve gurur kitabını çok merak ediyorum.

      Sil
    3. Ben de Aşk ve Gurur'la başlamıştım. Gerçi 'Gurur ve Önyargı' ismiyle çıkan basımını okudum ben. Zaten orjinal ve içeriğe yakışan ismin de o olduğunu düşünüyorum. Ama bunlar teferruat tabi ki. Bir gün herkes Aşk ve Gurur'u okuyacak. Çünkü ben seviyorum :D

      Sil