29 Ekim 2016 Cumartesi

Ekşi Elmalar | Film Yorumu #20


Herkese merhaba. :)
Bu ay film izlemeye hiç vakit bulamamıştım. Ama bugün arkadaşlarla Ekşi Elmalar filmine gittik. Aslında sinemaya bu film için özel olarak gitmemiştik ama hazır yeni vizyona girmişken filmi izleyelim dedik. Aslında bu aralar dram filmleri izlemeyi istemiyordum. Çünkü zaten ruh halim aşırı hassas durumda bu aralar ama Ekşi Elmalar'ı cidden çok severek izledim. Gerek efektleri, gerek oyuncu seçimleriyle gayet başarılı bir film olmuş. Ama bütün bunlara birazdan değineceğim zaten. İyisi mi her şeyden önce filmimizin konusundan biraz bahsetmek.






Belediye Reisi Aziz Özay, (Yılmaz Erdoğan) herkesçe tanınan, sert mizaçlı, dediğim dedik bir adamdır. Herkes tarafından bilinen meşhur iki özelliği vardır: ilki herkesin imrendiği meyve bahçesi, ikincisi evlenme çağındaki üç güzel kızı. Aziz Bey, eşi Ayda (Devrim Yakut), kızları Türkan (Songül Öden), Safiye (Şükran Ovalı) ve Muazzez'in (Farah Zeynep  Abdullah) hikayeleri 1970'li yılların Hakkarisi'nden 1990'lıların Antalyası'na dek uzanır.
Filmin konusunu daha fazla açmak istemiyorum açıkçası. Sadece şunu söyleyebilirim ki, beni zaman zaman güldüren, zaman zaman sinirlendiren ve içimi burkan bir film oldu. Ayrıca tam tadında bir sonla bittiğini düşünüyorum.


Oyuncu seçimini çok beğendiğimi zaten yazımın başında belirtmiştim. Ama tekrar tekrar söyleyebilirim ki, oyuncu seçimlerini gerçekten de çok yerinde buldum. Özellikle üç kız kardeşin mizaçlarına bu kadar yakışan oyuncular bulmak gerçekten büyük başarı. Bu arada söylemeden geçemeyeceğim, Muazzez'i diğerlerinden daha çok sevdim. Aldığı kararlar ve yaptığı fedakarlıklar dolayısıyla.

Eğer bu günlerde sinemaya gitmek gibi bir planınız varsa, Ekşi Elmalar'ı izlemenizi tavsiye ederim. Gerçekten de dolu dolu, güzel bir filmdi. Şimdilik hoşçakalın. Musmutlu, güzel günler. Ayrıca 29 Ekim Cumhuriyet Bayramınız kutlu olsun. :)








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder