29 Ekim 2016 Cumartesi

Cumartesi İlk Beş #15 | Kışı Çağrıştıran Kitaplar


Herkese merhaba. Havalar soğudu, kat kat giyinmeye başladık, burnumuz akıyor, gözlerimiz sulanıyor. Yavaş yavaş sınav dönemleri de geldi çattı falan filan. Ama her şeye rağmen hep kışı sevmişimdir. Kışın ayrı bir havası var ya. Böyle yorganı başına çekip uyumanın keyfi hiçbir şey de yok. Kışın kitap okumak da ayrı bir keyifli geliyor bana. Kitabını kahveni al yanına, oh mis valla. Neyse işte bütün bu ambiyansı düşününce aklıma 'kışı çağrıştıran kitaplar' fikri geldi. Bence mevsime çok uygun bir tema oldu bu. Ah bir de şu havalar bu kadar dengesiz gitmese ne güzel olacak da, elden ne gelir?





Bu serinin yeri ben de apayrı. Bir Harry Potter'ı nasıl hiçbir şeye değişmiyorsam, Narnia'yı da asla değişmem, değişemem. Zaten kitabın kapağından bile kışın soğukluğunu hissedebiliyoruz. Kitaplarını da filmlerini de öneririm.








Kitabı okuyalı gerçekten uzun zaman oldu aslında. O yüzden kitaba dair pek bir şey de hatırlamıyorum. Ancak okuduğum kitaplara bakarken kitabın kapağı bu tema için çok uygun geldi bana. Tekrardan başlamak istediğim bir seri Kuzey Işıkları.









Kitabı tam da kışın okumuştum aslında. En sevdiğim klasiklerden biridir Uğultulu Tepeler. Haliyle tekrardan okumak istediğim bir kitap da aynı zamanda. İsmi, baskısı, aslında bir bütün olarak kitabın tamamı, tam anlamıyla kışa ait gibi. Okuyun, okutturun.










Kürk Mantolu Madonna da bana her zaman için kışı çağrıştırmıştır. Hadi ama isminde bile kürk kelimesi geçiyor. Ayrıca Sabahattin Ali'nin üslubunu çok seviyorum. Kitaplarını da öneririm.











Sıradaki kitabımız Kitap Hırsızı. Aslında isminden, cisminden ziyade, kitabın o hüzünlü havası bana kışı hissettiriyor. Bilemiyorum. Bu kitabı da tekrar okumayı çok istiyorum. Siz de okuyun, okutturun derim.









Ayrıca 29 Ekim Cumhuriyet Bayramınız kutlu olsun.

Sizin kışa ait bulduğunuz kitaplar hangileri? Yorum olarak bırakabilirsiniz. Musmutlu kalmanız dileğiyle şimdilik hoşçakalın. Bol kitaplı, sıcacık günler. :)







8 yorum:

  1. Soğuk havalarda kitap okumak en güzeli ^.^ Listenden Narnia ve Uğultulu Tepeleri okudum. Aslan Cadı ve Dolap bence de tam bir kış masalı. :) Uğultulu Tepeler daha çok yağmurlu ve fırtınalı bir günü çağrıştırıyor bana. Kışı çağrıştıran kitapları düşününce aklıma ilk olarak Meridian - Amber Kizer geliyor. Okumadıysan tavsiye ederim, incecik çok hoş bir kitaptı. Ne yazık ki devamını çevirmediler. Paylaşımın için çok teşekkürler, sevgiler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle sana katılıyorum. Aslan, Cadı ve Dolap kelimenin tam anlamıyla bir kış masalı. :) Bahsettiğin kitabı okumadım ama not ettim bir kenara. Güzel yorumun ve önerin için asıl ben teşekkür ederim :))

      Sil
  2. Kışın ben klasikleri okumayı çok seviyorum, kışın ağır havasına daha bir yakışıyorlar sanki. :)
    Kitap Hırsızı'nı kenarda bekletiyordum madem kışa yakışıyor, kışa girince okuyayım. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen klasikler kışın bir başka güzel oluyorlar. Kitap Hırsızı'nı en kısa zamanda okumanızı öneririm. Benim çok etkilendiğim ve en sevdiğim kitaplardan biridir :))

      Sil
  3. Kitap Hırsızı'nı şu an okuyorum. 150. sayfadayım. Doğru mevsimi seçmişim okumak için :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de kesinlikle ideal mevsimi seçmişsiniz. Umarım siz de en az benim kadar seversiniz kitabı :)

      Sil
  4. Narnia'yı okumadım ama bana da kışı çağrıştırdığını fark ettim nedense :D Kitap Hırsızı'nı da okumadım - evet, bir de okuyan muggle olacağım - ama o dönem, yani Nazi Almanyası bana doğrudan kışı çağrıştırıyor, buz gibi hissettiriyor hatta.. :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar da yerinde bir tabir; insanın içini ürpertiyor, buz gibi hissettiriyor o dönem. Zamanla okursun sen de, ben de senin yorumlarını okurum sonra :))

      Sil