22 Ekim 2016 Cumartesi

Cumartesi İlk Beş #14 | Kitaplardan Uyarlanmış Filmler vol: 2


Herkese merhaba. Kitaplardan uyarlanmış filmlerin ikinci kısmı da geldi. Daha önceden de söylediğim gibi, kitaplardan uyarlanmış çok fazla film olduğundan ara ara böyle kısım kısım bahsedeceğim. Bu hafta seçtiğim filmlere geçelim bakalım artık.




Kitabını okurken de, filmini izlerken de zırlaya zırlaya ağladığımı hatırlıyorum. Ama şimdi dönüp baktığımda ortada o kadar ağlayacak bir şey de yokmuş hani. Şimdi de hatırlayınca gözlerim biraz dolmuyor değil ama o kadar ağlayacak bir durum da yokmuş ortada. Yine de başarılı bir uyarlama olduğunu düşünüyorum Aynı Yıldızın Altında'nın.




Madem Shailene Woodley ve Ansel Elgort'la açılış yaptık, onların rol aldığı başka bir filmle devam edelim bakalım. Bu seri içinde çok sık söylemediğim bir şey geçerli. Açıkçası Uyumsuz'un filmlerini kitaplarından daha başarılı buluyorum. Belki serinin son kitabından sonra yazara kırgın olduğumdan da böyle düşünüyor olabilirim ama filmlerini gerçekten beğenerek izlemiştim. Oyuncularını da ayrıca beğeniyorum.



Sadece filmi çıkacağı için serinin kitaplarını apar topar alıp filminden önce okumaya çalışmış ve bu gayeme başarıyla ulaşmıştım. Serinin son kitabını neredeyse iki yıldır okumayı ertelememe karşın seriyi aldığım için pişman değilim. Gerçi şimdi son kitabı hadi okuyayım artık desem ilk iki kitabı da unuttum ya neyse artık. En azından ilk kitapta kafamda oturtamadığım bazı mantık hatalarının olduğunu hatırlıyorum. Bence yazar bazı şeyleri sadece gizem oluşturmak için yazmıştı ve bu da zorlama durmuştu olayların akışında. Mesela Thomas'ın isminin Thomas Edison'dan gelmesi bana o kadar saçma gelmişti ki, hiçbir mana bulamamıştım bu ayrıntıda. O yüzden yine kendim de şaşırarak söylüyorum ki, bu serinin de filmlerini kitaplarından daha çok beğeniyorum. Kendimle çelişiyorum resmen, hadi hayırlısı diyelim.




Şunu baştan söyleyeyim ki, ana hatları dışında kitabıyla filminin alakası yok. Bir kere kitabında Percy daha 12 yaşında bir çocuk. Ama Logan Lerman'ın maşallahı var yani. Neyse işte, bunun dışında kitabıyla filmini birbirinden bağımsız düşünürsek ben Şimşek Hırsızı'nı seviyorum. Ama kitabını da hesaba katarsak, üzülerek söylüyorum ki, başarılı bir uyarlama değil malesef.



Ölü Ozanlar Derneği tekrar tekrar okuyup asla bıkmadığım, aksine her defasında okumaktan daha çok keyif aldığım bir kitap. Keza filmini de çok seviyorum. Ama eğer filmini henüz izlemediyseniz mutlaka önce kitabını okuyun, sonra filmini izleyin. Sizin için çok daha iyi olacaktır. Zaten kitabı da 160 sayfacık bir şey. Hemen bitiveriyor yani.



Şimdilik hoşçakalın. Musmutlu, güzel günler.:)





2 yorum:

  1. hepsini izlemiştim :) çok güzel filmlerdir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin de beğenmiş olmana sevindim. Hepsi ayrı ayrı güzel filmler olsalar da, bilhassa Ölü Ozanlar Derneği'ni çok seviyorum ben ^^

      Sil