8 Ekim 2016 Cumartesi

Cumartesi İlk Beş #12 | Kitaplardan Uyarlanmış Filmler vol:1


Herkese merhaba. Kitapların filmlere uyarlanmasını hem seviyorum, hem de hoşlanmıyorum bu durumdan. Bazen ortaya başarılı yapımlar çıkmasına rağmen, çoğu zaman beklentimin altında kalıyor bu filmler. Hele ki filmin uyarlandığı kitap benim favori kitaplarımdan biriyse işler iyice karışıyor benim için. Ne bileyim o zaman hiçbir şekilde tatmin olamıyorum işte. Aslında en iyisi, bu tip filmleri kitaplarından bağımsız değerlendirmek. Zira eksikler hiçbir zaman bitmiyor. Sonuçta iki - iki buçuk saat gibi kısa bir zaman dilimine koca bir kitabı sığdırmak da her yiğidin harcı değil.



Tabiki de ilk sırada Harry Potter olacaktı, başka ne bekliyordunuz ki? Ben de çoğu kişi gibi ilk kez filmleri sayesinde tanışmıştım Harry Potter'la. Kaç kez izledim inanın artık bilmiyorum. Zamanım olsa şu an bile maraton yaparım. Filmler kitaplarının yerini ne kadar iyi olsalar da tutmuyor doğal olarak ama bu serinin filmleri de, en az kitapları kadar değerli benim gözümde. Laf aramızda bunu utanarak söylüyorum ki, serinin son kitabını hala okumadım. Evet şu an yerin yedi kat altından yazımı yazmaya devam edebilirim sanırım -,-



Yüzüklerin Efendisi'yle de ilk etapta filmleri sayesinde tanıştım. Şu an için kitap serisinden sadece ilk kitabı olan Yüzük Kardeşliği'ni okudum ama şunu söyleyebilirim ki, kesinlikle harikaydı. Tabi çoğu kişi filmlerini izlediği için kitaplarına pek yanaşmıyor ama şunu unutmayın ki, bir film her ne kadar iyi olursa olsun, hiçbir zaman kitabının yerini tutamaz.



İşte bu sefer ilk kez serinin kitaplarıyla tanışmıştım. Hala daha Açlık Oyunları benim için özeldir. Filmlerini de çok başarılı buluyorum. Hatta kitaplarına uygun bulup didik didik etmeden izlediğim sayılı uyarlama filmlerden biridir. Hatta ve hatta son film olan Alaycı Kuş'u (iki kısım halinde vizyona girdi) kitabından daha başarılı bile buldum, ki bunu sık söylemem.



Cidden ama, artık Alacakaranlık'ı izlemeyen kaldı mı ki? Şimdilerde pek çok kişi tarafından dalga konusu olsa da (ki buna zaman zaman ben de dahil oluyorum) yine de benim için özel bir film serisi. Kitap serisi demiyorum çünkü kitaplarını zamanında okumadım, sonra da okumaya fırsatım olmadı. Bundan sonra da okumam çok düşük ihtimal gibi görünüyor. Ama her şeye rağmen yine de bir dönemin süper gücünün Alacakaranlık olduğunu kabul etmek gerek. İtiraf etmek gerekirse filmlerini hala daha seviyorum. Oh be söyledim de rahatladım.



Çok sevdiğim başka bir film daha. İlk önce filmini izleyip çok beğenmiştim Aşk ve Gurur'un. Zaten sonrasında da 'filmini bu kadar beğendiğime göre kitabını da beğenirim' diyerek kitabının Gurur ve Önyargı adıyla çıkan basımını alıp okumuştum. Ve Jane Austen'a olan takıntım da bu şekilde başlamıştı. Kısaca Aşk ve Gurur'un (Gurur ve Önyargı) kitabına da, filmine de bayılıyorum ve öneriyorum.


Büyük ihtimalle 'kitaptan uyarlanmış filmler' başlıklı yazı dizisini ara sıra kısım kısım paylaşacağım. Çünkü düşündüğümden çok daha fazla olduklarını anca yazınca fark ettim. Şimdilik hoşçakalın. Musmutlu, güzel günler.:)






4 yorum:

  1. kitap uyarlamaları deyince benim de aklıma ilk gelecek filmleri yazmışsın. bu yazı dizisinin devamı kesinlikle gelmeli çünkü daha çok eser var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle bir sürü uyarlanmış film var. Devamı bir sonraki haftalarda mutlaka gelecek :)

      Sil
  2. Gurur ve Önyargı'nın filmini kitabı okuduktan sonra seyrettim ve filmi daha çok beğendim :D Ayrıca Yüzüklerin Efendisi uyarlamaları da çok çok başarılı, özellikle extended versiyonları izleme de koynunda yatır yani :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüzük'ün yeri ayrı zaten ya (gözlerinden kalpler fışkırır :D) Ya bilmiyorum, Gurur ve Önyargı'nın, daha doğrusu Jane Austen'ın bende çok ayrı bir yeri var. O yüzden kitabı aşırı aşırı seviyorum ama filmini de beğenmiştim ^^

      Sil