20 Ekim 2016 Perşembe

Blog Yazmak


Herkese merhaba. Blog yazmakla ilgili bir yazı yazmak bir süredir aklımda olan bir şeydi. Ama ya zaman bulamıyordum, ya da düşüncelerimi toparlayamıyordum. Umarım faydalı bir yazı olur sizin için de.

Ben blog yazmaya başlayalı hemen hemen bir buçuk yıl gibi bir süre oldu ama bu konuda hala daha öğrenmem gereken pek çok şey var. Hele ki, bloğumu ilk açtığım dönemi hatırlıyorum da, blog temaları konusunda gram bilgim yoktu. Her şeyi ordan burdan kurcalaya kurcalaya, yavaş yavaş rayına oturtmaya çalıştım. Bakın 'çalıştım' diyorum, çünkü benim bloğumda da hala daha eksiklikler var.
Dediğim gibi, bir anlık gaza gelip bloğumu resmi olarak açtığımda bu konuda hiçbir bilgim yoktu. Hatta bloğumu açtığım ilk haftalarda sadece var olan bir site olarak kaldı buralardı canım bloğum. Sonrasında yavaş yavaş bir şeyler öğrenmeye başlayınca ve bloggerlarla tanışınca işin keyfi çıkmaya başladı. Ama itiraf etmek gerekirse, bloğum için yaptığım düzenlemeleri tekrar yapmam söylense, öyle bakar kalırım. Çünkü her şeyi farkına varmadan düzenledim. Böyle de değişik biriyimdir işte.

Ama bunun için size Blog Hocam sitesini öneririm. Belki biliyorsunuzdur da zaten ama bu da bir köşede kalsın.

Bloğumu açmak hayatımda aldığım en doğru kararlardan biriydi. Blog yazarken kendimi iyi hissediyorum. Bir kere burada düşündüklerimi belli çerçeveler etrafında, özgürce yazabilirim. Bu beni rahatlatıyor. O yüzden blog açmayı düşünüyorsanız, bir an bile tereddüt etmeyin. En önemlisi de, blog yazmayı kendinize görev edinmeyin. Sonuçta bu ortamda kendinizi iyi hissetmek için bulunacaksınız (veya bulunuyorsunuz) o yüzden de bunu zorunluluk haline getirip de işin büyüsünü bozmaya gerek yok bence. 

Size üç beş tavsiyede bulunmak istiyorum ayrıca. Ben de işinin ehli değilim bu konuda ama küçük nacizane notlarım olsun bunlar da.


1. Özgün olun. Asla kopyala yapıştıra başvurmayın.
2. Samimi olun. Mümkünse nükteli bir diliniz olsun.
3. İlk başta kendiniz için blog yazın. Yoksa hem işin tadı kaçar, hem de itici olursunuz. (Yani bana göre.)
4. Yazım ve noktalama kurallarına dikkat edin ama çok da kasmayın. Samimiyetten uzaklaşmayın.
5. Okurlarınıza değer verin. Farklı görüşlere de açık olun.
6. Ve en önemlisi yazarken eğlenin. 


Blog yazarak iş sahibi de olunabiliyor tabi ama o konuda herhangi bir bilgim yok malesef. Ben daha çok işin hobi tarafını ele aldım. Ayrıca blog yazdığımı öğrenen kişilerden aldığım sorulardan biri de 'blog açmanın paralı olup olmadığı.' Hayır paralı değil arkadaşlar. Zaten aksi olsaydı bloğumu en başından açmazdım. Ama aman dikkat diyelim, çünkü blog yazmak gerçekten bağımlılık yapıyor.

Şimdilik hoşçakalın. Musmutlu, güzel günler. :)





14 yorum:

  1. Cok güzel bir yazi olmus. Keyif alarak okudum.

    YanıtlaSil
  2. Ben de bir iş gibi görmeye karşıyım, o yüzden bazen bir ay boş kalıyor benim blog, bazen bir haftada 3-4 yayınım oluyor. Güzel bir yer buralar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten işin sırrı eğlenmekte, zevk almakta bence. Yoksa ne anlamı kalırdı ki? Ben de çok seviyorum buraları :)

      Sil
  3. Kendimi söylersem daha çok emek verdiğime inanıyorum yazan kişiyi muhakkak cevap yazıyorum. Sitesine kesinlikle gitmeye çalışıyorum cevaplara uzun yazmaya çalışıyorum Sohbet havasında olsun diye Yenilikleri takip etmeye çalışıyorum He Amatörüm ama çabalıyorum Tüm dediklerine katılıyorum. İlkay :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin bloğunu seviyorum zaten. İşte tam olarak böyle içten bloggerlar gerek. Bundan iyisi can sağlığı :)

      Sil
  4. Ne güzel ve doğru tavsiyeler. Yazdıklarına ben de katılıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem bir blogger olarak, hem de bir blog okuyucusu olarak beklenti ve az buçuk da tecrübelerimi harmanlamaya çalıştım. Beğenmene çok sevindim :)

      Sil
  5. ne güzel tavsiyeler bunlar , aklımızın bir köşesinde olsun , :) ve daim olsun ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yararlı bir yazı olmasına çok sevindim, teşekkür ederim :))

      Sil
  6. Blog yazmaya başlamak benim de hayatımda aldığım en doğru kararlardan biri. Nasıl başladım, nasıl cesaret ettim hatırlamıyorum ama iyi ki açmışım. Senin önerilerin de yeni bloggerlara yol gösterecektir. Kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de aynı vaziyetteyim aslında. Bloğumu hangi cesaretle, ne ara açtım gerçekten hiç hatırlamıyorum. Ama iyi ki o delilik anına denk gelmişim de böyle doğru bir karar almışım. Ayrıca çok teşekkür ederim :))

      Sil
  7. Çok güzel ve yararlı bir yazı olmuş. Buralara yazmayı ne kadar seviyorsam diğer blogcuların yazdıklarını okumayı da bir o kadar seviyorum. Gerçekten harika bir platform burası :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de aynılarını hissediyorum. Blog yazmayı da, blog yazılarını okumayı da çok seviyorum :))

      Sil